کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

  

بر آن شدیم تا با توجه به اتمام سال تحصیلی در این خصوص  با معاون تربیت بدنی و سلامت استان گفت و گویی نماییم. در ذیل مشروح متن مصاحبه ارائه می گردد :  

با سلام لطفا خودتان را بیشتر معرفی نمایید؟ 

با عرض سلام من مهدی دمنه ۳۴ سال سن دارم فوق لیسانس مدیریت ورزشی . ۱۵ سال سابقه کاری که بیشتر آن در بخش اداری بوده است و بنده فقط چندین ماه در بخش آموزش خدمت نمودم ولی هرکز از این بخش دور نشدم و همواره هرسال چند ساعت تدریس در مدرسه یا دانشگاه داشته ام.ولی حدود ۴ سال مسئول تربیت بدنی شهرستان فراهان و بیش از ۱۰ سال هم در اداره کل به عنوان کارشناس -کارشناس مسئول و اکنون نیزبه عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت در خدمت همکاران عزیزم هستم. 

لطف کنید مختصری از اقدامات سال تحصیلی ۹۲-۹۱ را  شرح دهید؟ 

در این سال تحصیلی ما با تمام مشکلاتی که پیش رو داشتیم سالی پرکار را پشت سر گذاشتیم  و این محقق نمی شد مگر با زحمات بی شائبه  اصلی ترین بازوان حوزه معاونت تربیت بدنی که همان معلمان محترم تربیت بدنی و کارشناسان مناطق و مراقبین محترم سلامت می باشند. که انصافا بدون کوچکترین توقع و فقط بر مبنای دوستی و رفاقت حاکم و با عشق به ورزش وسلامت  دانش آموزان تمام تلاش خود را کردند که من ممنون همه این عزیزان هستم. تیتر مختصری از این اقدامات را خدمت شما عرض می کنم .  

- تدوین برنامه ۵ ساله و تهیه برش یکساله و  منطقه ای از آن  در سه حوزه تربیت بدنی - سلامت و پیشگیری از آسیب ها

- تهیه شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد حوزه تربیت بدنی  و سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

- اجرای طرح های ملی با حضور بیش از ۷۰۰۰۰ دانش آموز  و تهیه و توزیع گواهینامه پایان دوره

-برگزاری دوره ها‌ی آموزشی جهت همکاران (ژیمناست - طناب زنی - تنیس خاکی - مهارتهای زندگی- حقوق ورزشی -آسیب های ورزشی ) 

- برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استان با حضور بیش از ۴۵۰۰ نفر  و آماده سازی و اعزام به مسابقات کشوری  

- برگزاری اردو تیم ملی جودو دانش آموزی

-توزیع تجهیزات ورزشی طرح های ملی 

-احداث ۳باب خانه ژیمناستیک( اراک۲- شازند و ساوه) 

- پیگیری احداث ۴ باب استخر 

- ساماندهی فضاهای ورزشی  

- تشکیل شورای تربیت بدنی استان  

-تدوین فرم سازماندهی  

- تشکیل مدارس تخصصی ورزش 

- برگزاری همایش های مختلف( کوهپیمایی کارکنان و دانش آموزان - ورزش صبحگاهی و...) 

-  برگزاری همایش علمی تربیت بدون کلام  در دانشگاه فرهنگیان

- برگزاری جشنواره استانی نوجوان سالم  

- برگزاری طرح میان وعده سالم  

- اجرای طرح های ملی اداره پیشگیری از  آسیب های اجتماعی  

- اجرای برنامه های پیشگیرانه در خصوص اعتیاد  

- پیگیری احداث نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در محل موزه آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیون تومان از اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری استان

-اجرای طرح های مختلف بهداشتی ( آهن یاری - دهان و دندان - پدیکلوزیس - فلوراید تراپی و...) 

- اجرای مانور سراسری زلزله  

وبسیاری برنامه های مختلف دیگر که به نظر بنده خوب است ولی  کافی نیست و این حوزه هنوز هم پتانسیل بسیار زیادی جهت تدوین و اجرای برنامه های مختلف دارد.  

اگر امکان دارد کمی هم در خصوص نقاط قوت و ضعف حوزه تربیت بدنی و سلامت بگویید؟  

مهمترین نقطه قوت حوزه تربیت بدنی مدارس وجود نیروی انسانی توانمند متخصص و تحصیل کرده و جوان می باشد.و قطعا ما می دانیم در خصوص مسائل انگیزشی باید خیلی بیشتر کار کنیم. که این نیروی انسانی توانمند توانسته بسیاری از خلا ء های موجود را پوشش دهد.  

و از مهمترین مشکلات سال تحصیلی ۹۲-۹۱ باید به کمبود اعتبارات اختصاصی اشاره کرد.. در سال ۹۱ ما اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان جهت کل برنامه ها از وزارت دریافت کردیم که این رقم حدود یک دهم اعتبارات سنوات گذشته بود و این در حالی بود که ما حدود ۴۰۰۰نفر را در طرح سباح در اراک - ۱۵۰۰ نفر را در مناطق فاقد استخر با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیون تومان انجام دادیم .و بیش از یکصد میلیون هم اسناد حق الزحمه مسابقات و کانونهای ورزشی - هزینه غذایی و برگزاری مسابقات استانی در سال ۹۱ بود .حدود ۵۰ میلیون تومان اعتبارات اختصاصی به مناطق جهت اجرای برنامه ها( نصف سال گذشته)صورت پذیرفت. هزینه های برگزاری اردوی تیم ملی جودو دانش آموزی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان که هنوز وزارت خانه اعتباری برای آن تخصیص نداده است.  که همه این اعتبارات  با پیگیری ها و مساعدت های استانی تامین گردید. که در این خصوص واقعا باید از جناب آقای کریم زاده مدیر کل محترم و معاون محترم پشتیبانی جناب آقای حسین آبادی قدر دانی و تشکر نمود.

البته از دیگر مشکلات می توان از  کمبود نیروی انسانی در حوزه مراقبین سلامت - کمبود پست های اداری حوزه معاونت در سطح مناطق و کمبودتجهیزات در مدارس و فضاهای ورزشی که در این ارتباط  در حال تدوین طرحی جهت ارائه به شورای محترم آموزش و پرورش می باشیم که انشاا... بتوانیم قسمتی از این کمبودها را جهت سال تحصیلی آتی از محل اعتبارات استانداری  تامین نماییم و همچنین مشکلات دستور العملی و ... منجمله حق همراهی تیم ها - مشکلات سرپرستان سالن های ورزشی که همه در دستور کار وزارت قرار گرفته و در حال پیگیری است نام ببریم.

و سخن پایانی شما ؟  

من از زحمات همه همکاران اداری و آموزشی  تقدیر و تشکر می نمایم  و هرگز اقدامات تشویقی صورت پذیرفته را کافی نمی دانم در سالی که گذشت ما نتوانستیم آنطور که شایسته است از زحمات همه همکاران قدر دانی نماییم متاسفانه با کمبود اعتبارات نتوانستیم کیف کار معلمین را اهدا کنیم ( البته در سطح کشور اینگونه بوده) البته برای کلیه عزیزان با امضای وزیر محترم لوح تقدیرگرفتیم و امیدوارم که بتوانیم جهت سال تحصیلی آتی با مشورت و نظرات سازنده همکاران محترم و استفاده از تجربیات پیشکسوتان این عرصه برنامه های خوبی طراحی و اجرا نماییم. و از همکاران محترم تقاضا دارم همواره با پیشنهادات سازنده خود ما را در پیشبرد اهداف یاری نمایند.

نظر سنجی از دوره حقوق ورزشی

ضمن عرض سلام خدمت همکاران محترم و تبریک اعیاد شعبانیه، همانگونه که مستحضر هستید دوره آموزشی حقوق ورزشی به شکل غیر حضوری جهت کلیه معلمین محترم تربیت بدنی برگزار گردید .لذا خواهشمند است همکاران عزیز ضمن ارسال نظرات خود در خصوص این دوره ،پیشنهادات خود را در ارتباط با دوره های غیر حضوری و همچنین میزان اثر بخشی آنها در تربیت بدنی مدارس جهت برنامه ریزی بهتر آموزش نیروی انسانی برای ما ارسال نمایند. در ضمن دوره های پیشنهادی خود را نیز درج نمایند( در قسمت نظر دهی همین مطلب)  

شایان ذکر است مجوز برگزاری  دوره های تخصصی حضوری مربیگری و  داوری در هفت رشته  نیز از سوی معاونت محترم پژوهش و برنامه ریزی و وزارت مطبوع گرفته شده است اما متأسفانه تا کنون به دلیل عدم تأمین اعتبار مورد نیاز موفق به برگزاری نشده ایم اما این دوره ها نیز در دستور کار قرار دارد.

قهرمانی دو پیشکسوت آموزش و پرورشی

 

 

آقایان علی محمد طاهری و هوشنگ یدالهی  دو همکار فرهیخته  اراکی و ساوه ای به مقام قهرمانی مسابقات کشتی  آزاد پیشکسوتان کشور دست یافتند . لازم به ذکر است  هر دور این عزیزان به عضویت تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در مسابقات جهانی بوسنی و هرزگوین  در آمده اند. این موفقیت را به این عزیزان و جامعه فرهنگی علی الخصوص جامعه ورزش استان تبریک می گوییم.

قهرمانی دیگر توسط خلیل حاج گلی

 

خلیل حاج گلی،معلم دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش شازند قهرمان مسابقات بین المللی دومیدانی مالزی شد به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی معلم دوره ی ابتدایی شازند که عضو تیم ملی دو و پیاده روی بزرگسالان فدراسیون ورزش های همگانی می باشد توانست مدال طلا ی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی دو میدانی در کشور مالزی را از آن خود نماید.

لازم به ذکر است در این مسابقات تیم کشورمان در رشته دو آقایان و بانوان موفق به کسب 9مدال طلا ،2 نقره و 4 برنز شد.
کریم زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در پیامی کسب این عنوان را به خلیل حاج گلی و جامعه فرهنگیان استان تبریک گفت.

صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2014 برزیل

 

صعود مقتدرانه غیورمردان تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014برزیل که نشان از سربلنی و لیاقت ایران و ایرانی است و قطعا با دعای خیر مردم شریف محقق شده است بر همگان، علی الخصوص جامعه ورزش فرهنگیان مبارک باد.

چهارمین جلسه کمیته سلامت دانش آموزی استان برگزار گردید

 

 

چهارمین جلسه کمیته سلامت دانش آموزی استات با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان،مدیر کل امور اجتماعی استانداری استان مرکزی معاونین اداره کل ، معاونین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان و سایر اعضاء روز سه شنبه در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید .

از مهمترین مصوبات جلسه می توان به استمرار به کارگیری نیروهای دارای مدرک نیمه مرتبط در حوزه مراقبت سلامت دانست و همچنین مقرر گردید در کمیته استانی مدارس مروج سلامت سایر دستگاههای که می توانند در اجرایی شدن این مدارس کمک نمایند مشخص گردند و از طریق اداره کل امور اجتماعی استانداری ابلاغ لازم صورت پذیرد. از دیگر مصوبات نیز می توان از قرار دادن اولویت تجهیز مدارس به اتاق بهداشت، تجهیزات بهداشت عمومی و محیطی مدارس و جداسازی سرویس های بهداشتی از آبخوری های مدارس بر اساس شاخص های اختصاصی حوزه سلامت مدارس نام برد.

در این جلسه آقای کریم زاده مدیر کل محترم آموزش و پرورش احداث مدرسه سلامت را یکی از گامهای موثر در ارتقای سطح سلامت دانش آموزی نام بردند.

فرم نظر سنجی از مدیران محترم مدارس مجری طرح تغذیه سالم

به منظور ارزیابی طرح تغذیه سالم و سنجش میزان رضایت مندی مدیران،والدین و دانش آموزان از اجرای این طرح ُ فرم نظر سنجی پیوست تدوین  گردیده است. از آنجایی که گسترش یا ادامه طرح مذکور نیازمند نظرات شما مدیران محترم می باشد خواهشمند است فرم ذیل را پس از دریافت و تکمیل تا تاریخ 6/4/92به کارشناسی سلامت و تندرستی اداره مربوطه تحویل نمایید. 

در یافت  فرم نظر سنجی مجریان طرح میان وعده سالم

مسابقات فوتسال کارکنان اداره کل گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار گردید

 

به گزارش اداره روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت مسابقات فوتسال کارکنان اداره کل به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهربا حضور چهار تیم و با همکاری تربیت بدنی پایگاه بسیج فرهنگیان شهید رحیم آنجفی برگزار گردید.

درمسابقات فوتسال کارکنان اداره کل به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر،که باحضور چهار تیم :حوزه ریاست - حوزه معاونت پژوهش - حوزه معاونت پرورشی وحوزه معاونت تربیت بدنی وسلامت برگزار شد، نتایج زیر بدست آمد:
تیم قهرمان: حوزه ریاست با (7) امتیاز
مقام دوم: معاونت تربیت بدنی با (5) امتیاز
مقام سوم: حوزه پرورشی با (4) امتیاز

لازم به ذکراست هدایایی به رسم یادبودبه سه تیم برتراهدا شد وازداوران این بازیها نیز تجلیل به عمل آمد.

پس ارزیابی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعلام شد:

 

کسب رتبه اول استانی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و  

مبارزه با مواد مخدر توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی  

در راستای پایش و سنجش متوالی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای سومین بار متوالی در سال 91،آموزش و پرورش استان مرکزی موفق به کسب رتبه نخست شد.

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی،ذبیح الله کاووسی رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش بیان نمود: طی سال گذشته بیش از 18 عنوان فعالیت در حوزه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر با پوشش بیش از 55475نفر دانش آموز ،1307همکار و 26102نفر از والدین در استان به اجرا در آمده است.
وی ادامه داد در ارزیابی صورت گرفته اداره آموزش و پرورش با ارتقا در برخی شاخص ها توانست بار دیگر رتبه برتر را کسب نماید

شرحی بر فرم سازماندهی دبیران محترم تربیت بدنی

با احترام هر چند تکرار مکررات است ولی واجب به نظر می رسد باز هم جهت استحضار همکاران محترم توضیحاتی ارائه گردد :  

۱- فرم مذکور توسط نمایندگان همکاران و خود دبیران محترم تربیت بدنی از همه گروهها ( مدارک تحصیلی مختلف - دوره های تحصیلی سه گانه - باسابقه و جدید الورود- کارشناسان - سرگروه ها ) تدوین گردیده است. 

۲- اصلاحات صورت گرفته با توجه به نظرات همکاران محترم در فرم نظر سنجی که در جلسه سازماندهی سال تحصیلی جاری تکمیل گردیده بود و نظر کارشناسان تربیت بدنی مناطق ۱۵ گانه اعمال شده است. 

۳- تنها گروه دارای فرم سازماندهی تخصصی معلمان محترم تربیت بدنی می باشند که نشان از توجه خاص سیستم و ارزش بالای کاری این عزیزان می باشد.  

۴- کاهش امتیاز مسابقات در راستای تعدیل شرایط با توجه به هم سطح نبودن آموزشگاهها و کیفیت افزایی صورت پذیرفته است.و در خصوص حق همراهی و حق الزحمه همکاران محترم باید به عنوان یک خواسته از مدیر آموزشگاه مطرح و پیگیری شود ودر برخی از مناطق پیگیری های خوبی صورت گرفته است .ولی لزوم پیگیری های بیشتر توسط اداره کل  ملموس می باشد.

۵- قطعا هیچ شیوه نامه و دستورالعملی کامل و بدون ایراد  نخواهد بود ولی آنچه مسلم است سعی گردیده تا جای ممکن ایرادات وارده رفع گردد .  

۶- در خصوص امتیاز به کارکنان پست های اداری تربیت بدنی این نکته قابل توجه می باشد که همکاران شاغل در بخش اداری با توجه به فرم طراحی شده در طی سال بواسطه اداری بودن امکان کسب بیش از ۳۵ امتیاز که در آموزشگاه محقق می شود را نخواهند داشت که در این بخش جهت ایجاد انگیزه این گروه از همکاران نیز میانگین ۲۰ امتیاز در نظر گرفته شده است. که در صورت اینکه قصد ورود به بخش آموزشی را داشته باشند حقی از ایشان تضییع نگردد. 

۷-در بخش امتیاز مدرک علاوه بر درخواست تمرکز بیشتر از  همکاران محترم به این بخش به اطلاع می رساند که در فرم مذکور طراحی به شکلی صورت پذیرفته که هم مدارک تحصیلی بالاتر مد نظر قرار گیرد و هم سنوات همکان  و ملاک نیز ۵ سال سابقه در نظر گرفته شده است( به عنوان مثال یک فوق لیسانس بدون سابقه کاری برابر یک لیسانس ۵ سال سابقه قرار گرفته است یا یک لیسانس ۱۵ سال سابقه همتراز یک فوق دیپلم ۲۰ سال سابقه قرار خواهد گرفت) لذا علاوه برآن طراحی توسط نرم افزار بگونه ای است که همکاران با توجه به سنواتی که دارای مدرک خاصی بوده اند امتیاز دریافت نمایندو به عنوان مثال یک همکار  که جدیدا موفق به کسب مدرک فوق لیسانس یا لیسانس شده است برابر همکارانی که چندین سال پیش فوق لیسانس یا لیسانس گرفته اند در نظر گرفته نشود و متناسب با سنوات مدرکی امتیاز کسب نمایند.  همکران محترم در بخش ادامه مطلب می توانند مثال های عینی امتیاز مدرک را مشاهده نمایند.  

۸- بخش امتیاز به روند فعالیت همکاران در کلاس درس و ارزشیابی نیز امسال با ۸ امتیاز در نظر گرفته شده که توسط مدیر آموزشگاه تنظیم و با تایید کارشناس تربیت بدنی منطقه در فرم اعمال می گردد.  

۹- فرم جهت کسب امتیاز همکاران در یک سال طراحی شده است وطبق مصوبه  اگر منطقه ای  بخواهد هر ۲ سال و یا ۳ سال یکبار سازماندهی نماید می بایست نسبت به مشخص کردن  امتیازات هر سال اقدام نماید و امتیاز نهایی از میانگین این سالها استخراج گردد.  

۱۰- آنچه قابل توجه می باشد این است که انتقادات سازنده و منطقی وکلی نگر با نگرش سیستمی  همکاران محترم می تواند کمک کننده و راه گشا  جهت برنامه ریزی های آتی باشد.

ادامه مطلب ...