کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

دوره آموزشی قوانین ، مقررات و دستورالعمل های تربیت بدنی

دفتر  تربیت بدنی و فعالیتها ی ورزشی وزارت متبوع با بهره گیری  از رهمنمود های مقام معظم رهبری در خصوص تحول در آموزش وپرورش و به منظورآموزش بهینه معلمان وکارشناسان تربیت بدنی از طریق روش های نو وخلاق ا قدام به برگزاری  دوره آموزشی ضمن خدمت با کد92305731 به مدت 16 ساعت به شیوه مجازی نموده است. دوره مذکور در سا مانه جامع مدیریت آموزش و یادگیری فرهنگیان (LTMS  )  ثبت و فعال می باشد  که فراگیرا ن ذیل می توا نند ضمن  ورو د به این  سا مانه ،که در پورتـال آموزش و پرورش موجود می باشد، در بخش ثبت نام در دوره ها، با وارد نمودن اطلاعا ت شخصی در این دوره ثبت نام نمایند.

فراگیران دوره: کلیه دبیران وآموزگاران درس تربیت بدنی،کارشناسان تربیت بدنی وسرپرستان مجتمع های ورزشی

زمان ثبت نام دوره :24 /6/92  الی 30/7/92

شروع دوره : 24/6/92   پایان کلاس: 4/8/92

زمان برگزاری امتحان متعاقبا اعلام خواهد شد.

جهت دریافت محتوای آموزشی روی جمله  قوانین ، مقررات و دستورالعمل های تربیت بدنی کلیک نمائید.

کسب مقام دوم در المپیاد آماده کشوری

 تیم های منتخب دانش آموزی طرح دادرس استان مرکزی در اولین المپیاد آماده کشوری(طرح دادرس:دانش آموزان آماده کشوری در روزهای سخت) که دهه اول شهریور ماه در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد در رشته های ذیل رتبه دوم کشوری را کسب نمودند.

1-کسب مدال نقره در رشته CPR (خواهران)

2- کسب مدال نقره در رشته بانداژ و پانسمان (خواهران)

3- کسب مدال نقره در رشته پناهگیری و تخلیه اضطراری (برادران)


دمنه –معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در جمع مدیران مدارس ابتدایی ناحیه یک اراک

دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه مدیران دوره ابتدایی ناحیه یک اراک که روز یکشنبه 24/6/92 در محل سالن کوثر آن ناحیه برگزار گردید دوره ابتدایی را دوره طلایی آموزش و پرورش نامید و خواستار توجه خاص مدیران محترم مدارس به فعالیتهای درس تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان شد. او توجه ویژه  به دوره ابتدایی و بالاخص  در حوزه تربیت بدنی و سلامت و اجرای طرح های ملی ورزش مدارس را به این دلیل دانست که این دوره  بیشترین آمار را از نظر دانش آموز، تعداد مدارس و نیروی انسانی به خود اختصاص داده و همچنین گروه سنی جامعه هدف که همانا سن شکل گیری شخصیت اجتماعی و ساختار جسمانی دانش آموزان می باشد را ،از مهمترین دلایل آن دانست.

او همچنین گفت که جرم وآسیب اجتماعی و اعتیاد و... واقعیت های تلخ و انکار ناپذیر جامعه است که از بدو خلقت وجود داشته و تا ظهور حضرت مهدی عج ا... نیز ادامه خواهد داشت تا ایشان جهان را از این پلیدی ها و زشتی ها پاک نماید.و یکی از اصلی ترین راههای پیشگیری و مراقبت از آسیب های اجتماعی را از دیدگاه متخصصان و جامعه شناسان ورزش دانست.

او در ادامه  نیروی انسانی جوان و متخصص  را نقطه قوت حوزه تربیت بدنی دانست و خواستار کمک و مساعدت مدیران  در جهت حفظ و ارتقای این سرمایه گرانبها شد.

دکتر مهزاد حمیدی به عنوان معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش منصوب گردید

طی حکمی از سوی جناب آقای فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ؛دکتر مهرزاد حمیدی به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت این وزارت منصوب گردید.ضمن عرض تبریک به مناسبت این انتصاب به جا و شایسته برای ایشان در این سنگر جدید از خداوند منان آرزوی توفیق و سربلندی می نماییم.

دکتر مهرزاد حمیدی را می توان جزو معدود مدیران استراتژیک ورزش کشور نامید  که  سابقه بیش از ۲ دهه فعالیت در سطوح فوقانی مدیریت ورزش کشور را دارند.

لازم به ذکر است از ایشان به عنوان “شناسنامه ورزش دانشجویی کشور” نام برده می شود ودر زمینه اجرایی از سال ۱۳۷۳ تاکنون به عنوان معاونت سازمان تربیت بدنی، رییس آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک، رییس فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم  و …  در نظام جمهوری اسلامی مشغول به خدمت می باشند؛ در زمینه علمی نیز در کنار نگارش بیش از ۸۰ مقاله علمی پژوهشی و ISI ، می توان به تالیف چندین جلد کتاب اشاره نمود؛ در زیر به برخی از کتب دانشیار  دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران که زین پس به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خدمت خواهندکرد اشاره شده است:

مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی

مدیریت سازمان های ورزشی

مدیریت ستاد تدارکاتی کاروان های اعزامی به بازیهای المپیک و آسیایی

مدیریت استراتژیک سازمان های ورزشی

مباحثی در تربیت بدنی

برگزاری شورای ورزش مدارس ناحیه یک اراک

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک ، اولین جلسه شورای ورزش مدارس ناحیه یک اراک در تاریخ 16/6/92 راس ساعت 11 صبح باحضور اعضای این شورا در سالن جلسات اداره برگزار گردید . در این جلسه که با تلاوت قرآن کریم آغاز شد ، ابتدا جناب آقای هاشمی رئیس اداره و رئیس شورای ورزش ناحیه ضمن عرض خیر مقدم وتبریک فرارسیدن ایام با سعادت دهه کرامت به بیان مطالب مهمی در ارتباط با اهمیت نقش کلیدی ورزش در مدارس بویژه لزوم اجرای ورزش همگانی در بین همکاران و دانش آموزان پرداخت و با اشاره به اهداف و سیاست های نظام آموزشی در زمینه ورزش ، فلسفه تاسیس این شورا را برای سایر اعضا تبیین نمودند . سپس سید عباس سجادی معاون امور پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک ، مطالبی رادر زمینه جایگاه ورزش مدارس و نقش تعیین کننده آن در سلامت جسم و روح دانش آموزان بیان داشت . ایشان از معلمین ورزش مدارس به عنوان اصلی ترین محور ایجاد نشاط و تندرستی دانش آموزان یاد کرد و گفت : علا وه بر بحث سلامت جسم ، که با ورزش کردن محقق می شود ، ورزش زمینه و بستری مناسب برای رشدروحی و فضایل اخلاقی کودکان ونوجوانان و یادگیری مهارت های زندگی است . وی افزود : هدف ما در ورزش مدارس توجه به ورزش همگانی و اشاعه فرهنگ پهلوانی همراه با منش و اخلاق اسلامی است که به دنبال آن به ورزش قهرمانی هم دست خواهیم یافت . درادامه جلسه سایر اعضا نیز به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با ورزش مدارس و راهکارهای دست یابی به اهداف مورد نظر پرداختند و تصمیماتی به تصویب اعضا رسید .

واقعیت­‌هایی تلخ در مورد قلیان این هیولای خوش رنگ و لعاب که در زندگی ما جا خوش کرده!

قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده می‌شود. تنباکو در کاسه‌ای که در بالای آن قرار می‌گیرد و از طریق زغال‌هایی که روی کاسه تنباکو قرار داده می‌شود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر می‌شود.  

تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده می‌شود و بطور معمول با طعم‌های مختلفی از قبیل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توت‌فرنگی به فروش می­‌رسد.ازجنبه‌های نگران‌کننده قلیان این است که سابقاً در کشورهایی مثل پاکستان و هند توسط افراد سالخورده‌ای که در روستاها زندگی‌ می‌کردند، استفاده می‌شد، اما به تازگی بیشتر در مناطق شهری ایران بشکل همه گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمتر اینکه رستوران‌های شهری زیادی آن را برای مشتریان خود سرو می‌کنند.
یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که شامل موارد ذیل است؛ 

باور غلط اول:
از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، تمامی مواد مضر آن تصفیه می‌شود.
واقعیت اول: کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند. این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.

باور غلط دوم:
استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.
واقعیت دوم: دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.

باور غلط سوم:
کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.
واقعیت سوم: دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ی بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.

باور غلط چهارم:
کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین در خود ندارد.
واقعیت چهارم‌: تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه 60 دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.

باور غلط پنجم:
تنباکوی گیاهی قلیان سالم‌تر از تنباکوی معمولی است.
واقعیت پنجم: این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا "طبیعی"، فرد را در معرض مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد.
استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است.
کشیدن قلیان خطر ابتلا به سل ریوی را افزایش می‌دهد 

 


ادامه مطلب ...

موفقیت دانش آموزان استثنایی در مسابقات کشوری

مسابقات دانش آموزان  استثنای کشور از تاریخ 1392/6/10 لغایت 1392/6/16  در رشته های آمادگی جسمانی (دانش آموزان ناشنوا)و گویرانی (دانش آموزان سندرم)در استان خراسان رضوی (مشهد مقدس) برگزار گردید.


کاروان ورزشی استان مرکزی شرکت کننده در این مسابقات موفق به کسب مقام های ذیل گردید.


مقام های برتر دانش آموزان دختر استان:

1- مقام های انفرادی:
فاطمه علما: مقام اول
محدثه احمدی:مقام دوم

فاطمه جعفریان: مقام سوم


2- مقام تیمی:

دوبل تیمی :مقام سوم 



همایش معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق

همایش دو روزه معاونین پرورشی و تربیت بدنی،کارشناس مسئولان تربیت بدنی و کارشناسان سلامت و مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی مناطق پانزده گانه استان در 13و 14 شهریورماه در اردوگاه امام خمینی شهرستان خمین برگزار گردید.


در ابتدای این همایش آقای دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ضمن خیر مقدم به مدعوین همایش به توضیح و تبین خط مش های کلی و اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت پرداختند و به عزم و اراده این معاونت در جهت ارتقای سطح سلامت و بهداشت جسمی -روانی و اجتماعی دانش آموزان استان تاکیدکردند.


در ادامه این همایش دو روزه روسای اداره های تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی ، سلامت و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی به توضیح برنامه ها و فعالیت های پیش بینی شده در سال تحصیلی 93-92 پرداختند.


به منظورافزایش سطح اطلاعات و آگاهی حاضرین در این دوره جناب سرهنگ حسنی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان،جناب آقای دکتر اسماعیلی معاون فنی مرکز بهداشت استان و جناب آقای دکتر بهرامی عضو هیات علمی دانشگاه اراک و جناب سروان رضایی راد جانشین رئیس پلیس فتا استان در حوزه کاری خود به ایراد سخن پرداختند. از جمله برنامه های دیگر این دوره ی آموزشی زیارت آستان مقدس امام زاده عبداله روستای ریحان شهرستان خمین و برگزاری نماز مغرب و عشاء در این مکان مقدس بود.




   

درخشش استان مرکزی در برنامه های فرهنگی اولین جشنواره فرهنگی ورزشی طرح های ملی ورزش مدارس کشور

 

با برپایی نمایشگاه فرهنگی اولین جشنواره دانش آموزان مقطع ابتدایی، جلوه زیبایی از آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ها، سنت ها و بازی های بومی و محلی سایر استان های کشور رقم خورد. 

آنچه که در این دوره از رقابتها به نقل از شرکت کنندگان و عوامل اجرایی جشنواره و به نقل از سایت فدراسیون ورزش مدارس کشور قابل توجه بود؛ حضور فعال و خلاقانه استان مرکزی در بخش فرهنگی است که توجه بیشتر افراد شرکت کننده را به غرفه استان مرکزی جلب می نمود.صمدیان معاون فرهنگی کاروان اعزامی استان مرکزی ؛ارائه سوغات مختلف ، طراحی و چاپ ماکت مکان های دیدنی استان و نخبگان و شخصیت های برجسته استان و معرفی ایشان ازطرق مختلف مانند چهره آرایی افراد و گریم شرکت کنندگان و توضیح زندگینامه آنان و ارائه بروشور و کتابچه های معرفی استان شامل مشاهیر و مکانهای دیدنی و  انجام بازیهای مختلف بومی و محلی با لباس های محلی ، اجرای برنامه های شاهنامه خوانی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی برای دانش آموزان شامل حضور فعال در مراسم نماز جماعت ، اجرای دو نمونه مسابقه کتبی و ارائه بیش از 150عدد جایزه در بین  شرکت کنندگان را از جمله برنامه های اجرا شده ذکر کرد.همچنین ایشان بیان کردند که حدود 2 ماه جهت حضور با شکوه در این جشنواره برنامه ریزی شده بود. 

شما در تصویر ذیل دانش آموزان عزیز استان مرکزی را مشاهده می کنید که با نظم خاص و با پیش بینی قبلی همگی با چادرهای نماز یک شکل که از قبل تدارک دیده شده بود در مراسم نماز جماعت حضور یافته اند. 

جلسه شورای ورزش شهرستان دلیجان

با حضور شهردار دلیجان ، مدیر آموزش و پرورش ، سرپرست اداره ورزش و جوانان ، معاونین و کارشناسان اداری ، و جمعی از دبیران ورزش ، شورای ورزش مدارس شهرستان دلیجان در تاریخ 92/6/9 برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دلیجان ، شورای ورزش مدارس شهرستان برگزار شد .

نجفی ، مدیر آموزش و پرورش در این جلسه به اهمیت ورزش و درس تربیت بدنی در مدارس اشاره کرد و گفت ، با یک برنامه ریزی مدون و کامل می توان در جهت تحقق اهداف مورد اشاره در سند تحول بنیادین در مدارس گام برداشت و این مهم تنها با پیگیری های مداوم دبیران و مربیان ورزش صورت می گیرد .

حسین سعیدیان ، کارشناس تربیت بدنی این مدیریت نیز با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی اداره کل محترم ، به تعریف شورای ورزش منطقه پرداخت و وظایف هر یک از اعضا را ذکر کرد و خواستار توجه ویژه مسئولین به امر مهم ورزش در مدارس شد .

در ادامه هر یک از اعضا نظرات و راهکارهای خود را بیان کردند و پس از بحث و تبادل نظر ، مواردی جهت پیگیری و اعلام آن در جلسه بعدی شورا مطرح شد .