کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

برگزاری آیین افتتاحیه هفته سلامت استان مرکزی در مدرسه ابتدایی میلاد اراک

                          

برنامه نمادین سلامت در مدارس و آیین افتتاحیه هفته سلامت در استان مرکزی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی و دیگر مسئولان در مدرسه ابتدایی میلاد اراک برگزار شد.  

دراین مراسم کریم زاده مدیر کل آموزش و پرورش به عنوان میزبان ضمن بیان خیر مقدم از سلامت به عنوان یک نعمت مجهول نام بردند که تا زمانی که انسان آن را در اختیار دارد متوجه این نعمت نیست و همچنین بابیان نکاتی در خصوص مسابقه سئوال ریاست محترم جمهوری ((چه کنیم تا سالم بمانیم؟))خواستار شرکت دانش آموزان در این مسابقه شدند.ایشان در ادماه به ۳۵۰ مدرسه مروج سلامت استان اشاره و بیان داشتند که در ژی آن هستیم که این مدارس را ترویج و توسعه دهیم.   

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در این آیین گفت: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها سوگیری سیاست های دولت به سمت پرداخت 70 درصد هزینه های بهداشتی و درمانی افراد جامعه است.

شکراله حسن بیگی افزود: دولت در پی آن است که تنها 30 درصد از هزینه های درمانی از جیب مردم باشد و درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در راهبری موثر این حوزه سوق یابد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت " یک عمر سلامتی با خود مراقبتی "ˈ ، اظهار داشت: خود مراقبتی مقوله ای مهم در زندگی فردی و اجتماعی است و باید در بخش های برنامه ریزی، آموزش، فرهنگ سازی و اصلاح رفتار فردی و جمعی ملاک قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: پیامدهای مثبت خود مراقبتی نه تنها در تندرستی و نشاط فردی و جمعی است، بلکه با نهادینه شدن آن منابع فکری و مالی جامعه نیز ساماندهی مناسب و به سمت تولید ثروت و اقتصاد مولد جذب می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: سلامت مهمترین سرمایه اجتماعی هر جامعه است که دولت تدبیر و امید نیز ارتقای این حوزه را در دستور کار دارد.

دکتر حسن طاهر احمدی افزود: کاهش دغدغه های بیمارداری و کیفیت بخشی به خدمات بهداشتی و درمانی اولویت برنامه های حوزه سلامت کشور است که با منشور ابلاغی مقام معظم رهبری تاکیدی ویژه بر تحقق آن وجود دارد.
وی توضیح داد: امسال بخشی از بودجه های عمومی برای بحث سلامت افراد جامعه در نظر گرفته شده است و چینش خدمات به مراجعان بیمارستان ها به گونه ایست که فقط 10 درصد هزینه بستری با مردم است و 90 درصد آن توسط دولت تامین می شود.

رییس داشگاه علوم پرشکی اراک بیان کرد: تقویت امور پیشگیرانه و نهضت اطلاع رسانی بهداشتی محور برنامه های سلامت دولت است و اساس این مهم بر خود مراقبتی استوار است.

وی اضافه کرد: با نهادینه کردن امور پیشگیری از بیماری ها و خود مراقبتی می توان بیش از 50 درصد از هزینه درمان را کاهش داد و این منابع در تقویت زیرساخت های درمانی و بهداشتی و کیفیت بخشی به این خدمات هدایت شود.

دکتر طاهراحمدی با بیان اینکه خود مراقبتی باید از سن پیش دبستانی دنبال شود، گفت: این مهم بخشی از قدرت نرم کشور است، چرا که انسان سالم محور توسعه پایدار و موتور محرک پیشرفت است.

وی ادامه داد: با خود مراقبتی 50 درصد از بیماری های عمومی و 15 درصد از بیماری های تخصصی و 50 درصد از بستری ها و بیماری های سرطانی کاسته می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان عنوان کرد: خود مراقبتی علاوه بر کاهش بیماری های جسمی بیماری های روحی و روانی و مشکلات اجتماعی نیز کاهش می یابد.

شایان ذکر است در این آیین نمادین که با حضور مسوولان اجرایی استان مرکزی برگزار شد علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ارائه دستاوردهای هنری و فکری دانش آموزان در حوزه خود مراقبتی، جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد