کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی: سلامت جامعه در گرو داشتن جوانان پویا و اخلاق مدار است

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو داشتن جوانان پویا و اخلاق مدار است گفت: باید تلاش کنیم جوانانی مطابق با فرهنگی ایرانی و اسلامی تربیت کنیم.  

 

مهدی دمنه در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: جوانان سلول های بنیادین و زیرساخت های اصلی یک جامعه هستند که نقش اساسی در سلامت کل جامعه دارند بنابراین باید بر مبنای دین و نیازهای جوان برای آنها برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید مهارت های خوب زندگی کردن را با رویکردهای مذهبی و ملی به جوانان ایران اسلامی آموزش دهیم چرا که ایران کشوری با قدمت تاریخی و  مذهب اسلام است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی برای جوانان باید خودمان را جای آنها قرار دهیم، از دید جوان به مسائل نگاه کنیم و به فراخور سن، گرایش ها، علایق و سطح انرژی جوانان برای آنها برنامه ریزی نمائیم

 

دمنه تصریح کرد: در این راستا توجه به مسائل ورزشی، علمی، هنری، موسیقی و ... مد نظر قرار دهیم تا جوانان مطابق نیازهای خود در عرصه های مختلف حاضر شوند.

وی مشکل اصلی در برنامه ریزی برای جوانان را تدارک برنامه هایی مطابق با نیازهای بزرگسالان دانست و اظهار داشت: در بسیاری از برنامه های اجرایی ویژگی های که مناسب نیاز جوان نیست را برای جوانان درنظر می گیریم که این امر در نهایت مانع از دستیابی با اهداف می شود، نیازهای جوان را رفع نمی کند و عدم رضایتمندی جوانان را به دنبال خواهد داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مصادف شدن سالروز میلاد علی اکبر(ع) با روز جوان بیان کرد: پیروی از امامت و ولایت مداری از شاخص ترین ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) است و ایشان با گذشت از خود در راستای اهداف دینی نهایت تلاش خود را بکار گرفت.

دمنه از ازدواج و ورزش به عنوان 2 موضوع اساسی در زندگی جوانان یاد کرد و گفت: تغییر دیدگاه ها در سطح خانواده ها، رواج باورهای غلط در سطح جامع و مباحث اقتصادی و مالی باعث عدم گرایش جوانان به تشکیل خانواده می شود که این موضوع می تواند مشکلات دیگری را برای جوانان رقم بزند.

وی افزود: سلامت جسم و روح در حوزه تربیت بدنی با فعالیت های ورزشی محقق می شود، تحرک یکی از رموز سلامت است و پژوهش های علمی نشان می دهد که ورزش در افزایش اعتماد به نفس، حس تعاون و همکاری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بهبود بیماری های روانی تاثیرگذار است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان این که وجود جوانان با آینده ای روشن  منجر به ساختن جامعه ای پویا خواهد شد ادامه داد: جوانان باید در جهت ارتقای سطح علم و دانش و داشتن جسم و روحی سالم نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد