کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت متبوع:خانواده ها در فصل تابستان ، از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان ، خانواده ها از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند تا به رفتارهای پرخطر گرایش پیدا نکنند.

دکتر نادر منصورکیایی ، با اعلام این مطلب افزود : فصل تابستان ، بدلیل زمینه های فراغتی و سرگرم کننده ای که دارد ، در صورتی که بدرستی مورد توجه قرار نگیرد و برنامه ریزی مناسبی برای آن صورت نگیرد ، ممکن است موجب گرایش کودکان و نوجوانان به رفتارهای پرخطر شود و به همین دلیل ، نظارت و مراقبت بیشتری را از سوی والدین می طلبد.

وی در تشریح زمینه های این مخاطرات گفت : بعنوان مثال ، پرسه زنی کودکان و نوجوانان در پارک ها و کوچه ها ، استفاده از بازی ها و فیلم های سرگرم کننده ، فراغت های مجازی و چگونگی استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی ، حضور در جمع های دوستی ، رفت و آمد در باشگاه ها و سالن های ورزشی ، نمونه هایی هستند که چنانچه با نظارت و مراقبت والدین همراه نباشند ، می توانند موجب خطرپذیری فرزندان شوند.

وی با مهم خواندن سبک و شیوه های فرزندپروری و الگوهای والدینی خانواده ها در وضعیت خطرپذیری کودکان و نوجوانان ، به خانواده ها توصیه کرد ، ضمن ارتقاء آگاهی خود در مورد ویژگی های جسمی و روانی – اجتماعی دوره سنی فرزندان در زمینه های نیازها و مقتضیات دوره کودکی و نوجوانی ، در عین حال وقت بیشتری را برای گفتگو و معاشرت با فرزندان خود صرف کنند و بر نحوه گذران اوقات فراغت آن ها نظارت و مراقبت بعمل آورند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش ، اظهار امیدواری کرد ، خانواده ها با برنامه ریزی مناسب ،  فصل تابستان را از یک فرصت صرف تفریحی و سرگرم کننده ، به یک فرصت تربیتی رشد دهنده برای فرزندان خود تبدیل کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد