کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خبر داد:26 مهر شور و هیجان المپیک در مدرسه های کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بابیان این که از طریق ورزش می توان فرصت های بی شمار تربیتی ایجاد کرد، گفت: 26 مهرماه با اجرای المپیادهای درون مدرسه ای شور و هیجان المپیک به مدرسه ها خواهیم برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با بیان این که  ورزش اقبال و علاقه دانش آموزان به مدرسه بیشتر می کند، اظهار کرد: تربیت بدنی پاسخگوی اکثرساحت های تعریف شده در سند تحول بنیادین است و باعث می شود مقوله «آموختن برای با دیگران زیستن» را  معنا بخشد. 

وی «ارتقای مدیریت آموزشگاهی»، «عملیاتی بودجه» ، «ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی»، «توسعه همه جانبه مشارکت ها» و «تمرکز زدایی» را از سیاست های راهبردی وزیر آموزش و پرورش برشمرد و افزود: باید مسیر حرکت  دانش آموزان را از مدرسه به محل برگزاری مسابقات معکوس کنیم و سیاست مدرسه محوری ایجاب می کند که فعالیت های رسمی ورزش با اولویت برگزاری در مدرسه انجام پذیرد.
 
 
حمیدی با بیان این که جمعیت هدف مسابقات ورزشی قریب به 3  میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: برگزاری این المپیاد با استفاده از یک برند جهانی مثل المپیک خواهد بود و برنامه ریزی شده است المپیک به صورت مینیاتوری توسط دانش آموزان و در دل مدارس ایجاد شود.
 
معاون  تربیت بدنی  و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که  هیچ کاری را بدون آگاهی نسبی انجام نداده ایم، تصریح کرد: مدارس برای برگزاری طرح  المپیادهای درون مدرسه ای توجیه شده و آموزش های عمیق و ریشه دار به مدیران و معلمان ارائه شده و  به همین دلیل همه چیز برای کلید خوردن این اتفاق مهم آماده است.
 
وی افزود: سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی در برخی از مدارس اجرا شد که نتایج خوبی به همراه داشت.
 
حمیدی با بیان این که در دستگاه تعلیم و تربیت باید نشاط و شادابی را افزایش دهیم، گفت:  ورزش عامل افزایش انس بچه ها به مدرسه و ایجاد نشاط و شادابی در محیط های آموزشی را فراهم می کند و سبب می‌گردد، گرد رخوت و  کسالت از محیط مدارس رخت بربندد.
 
معاون  تربیت بدنی  و سلامت وزیر آموزش و پرورش به کم تحرکی رتبه های برتر کنکور اشاره کرد و افزود: کم تحرکی و اعوجاج در اندام های حرکتی این دانش آموزان ناشی از تکیه صرف برای عبور از مانعی به نام کنکور است.
 
وی در خصوص اهمیت نقش ورزش در زندگی اجتماعی خاطرنشان کرد: در فعالیت های ورزشی شکست و پیروزی به بیمه شدن دانش آموزان برای ورود به عرصه زندگی و فراز و فرود های آن منجر می شود.
 
حمیدی 26 مهرماه را آغاز شروع« المپیادهای درون مدرسه ای» اعلام و تصریح کرد: اگر زوایای این طرح  به جامعه معلمان و دانش آموزان اطلاع رسانی شود می تواند زمینه ای برای ورزش قهرمانی کشور باشد. به همین دلیل دست یاری را به سوی همه اصحاب رسانه، صداو سیما و روابط عمومی های آموزش وپرورش در سراسر کشور دراز می کنیم تا شاهد حضور پرشور دانش آموزان در این المپیاد باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد