کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی برگزار شد

 درعملیاتی که به همین مناسبت در دبیرستان نمونه اطهر شهرستان اراک برگزار شد، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریت های پزشکی و نیروی انتظامی در نخستین لحظات وقوع زلزله فرضی در محل حاضر شده و توانایی خود را به نمایش گذاشتند. نیروهای هلال احمر و اورژنس در این عملیات برای انتقال مصدومان فرضی به محل امن و مراکز درمانی، وارد عمل شده و آنان را توسط خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال داده و برخی دیگر نیز به صورت سرپایی در اتوبوس -آمبولانس های مستقر در محل مداوا شدند.مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی در این آیین گفت: اطلاع رسانی، ارتقای فرهنگی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی، کم کردن تلفات ناشی از زلزله و ارزیابی دستگاه های خدمات رسان در زمان حادثه از اهداف این عملیات بود.

« حسین علی نظیفی » افزود: با برگزاری این عملیات؛ هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی آموزش های خود را به روز رسانی می کنند تا در زمان زلزله آمادگی کامل را برای برخورد با حادثه داشته باشند.

وی ادامه داد: ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیا و چهارمین کشور حادثه خیز آسیا بعد از چین، هند و بنگلادش است که برای کاهش تلفات نیاز به برنامه ریزی های پیشگیرانه است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: مقاوم سازی ساختمان ها جان افراد را در مقابل حوادث نجات می دهد و تنها پنج تا 10 درصد هزینه های ساختمان سازی برای این منظور هزینه می شود.

نظیفی بیمه ساختمان ها در مقابل حوادث را امری ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به برخی از محدودیت ها؛ دولت در هنگام وقوع حوادث نمی تواند همه خسارت ها را جبران کند و باید قبل از زلزله و تا زمان باقی است بحث بیمه جدی گرفته شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز؛ پناه گیری و خروج صحیح از درب های اضطراری مدارس را دو هدف اصلی برگزاری این عملیات عنوان کرد.

« مهدی دمنه » افزود: امسال عملیات تمرینی مقابله با زلزله با شعار ' آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است' برای ارتقا سطح آموزش، آمادگی و پیشگیری در برابر حوادث طبیعی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد مرگ و میرها در زلزله در اثر تخریب ساختمان هاست  ادامه داد: در هنگام وقوع حوادث 70 درصد حادثه دیدگان در محل و توسط مردم نجات می یابند.که این بیانگر اهمیت آموزش های همگانی و تشکیل گروههای داوطلب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد