کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مراسم نمادین طرح مکمل یاری ویتامین D در دبیرستان دخترانه اطهر اراک برگزار گردید

دکتر «حسن طاهر احمدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  روز شنبه در مراسم نمادین اهمیت مکمل یاری ویتامین دی در دبیرستان دخترانه اطهر اراک افزود: کمبود ویتامین دی در بدن سبب مشکلات و نارسایی های دوران میانسالی و پیری است و در کودکی نیز بیماری نرمی استخوان را سبب می شود. وی ادامه داد: نرمی و پوکی استخوان، ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی،دیابت و عدم انعطاف سیستم ایمنی بدن از جمله عوارض کمبود ویتامین دی در بدن است.او اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد که کمبود ویتامین دی در ابتلا و توسعه بیماری ام اس نیز اثرگذار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: طرح مکمل یاری ویتامین دی برای 37 هزار دختر جوان دبیرستانی با هدف مهار عوارض فقر این ریزمغذی مهم در بزرگسالی در استان به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: این طرح با اعتباری بالغ بر 260 میلیون ریال و همزمان با 30 دانشگاه دیگر در اراک انجام شده است.
طاهر احمدی گفت: قرص های مکمل یار ویتامین دی پنجاه هزار واحدی است و به مدت 9 ماه در بین جامعه هدف طرح به صورت ماهانه توزیع می شود.
طاهر احمدی اظهارکرد: بزرگترین منبع دریافت ویتامین دی در بدن قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید است که متاسفانه زندگی آپارتمان نشینی و شهری امروز به شدت مردم را از این نعمت محروم کرده است.
وی بیان کرد: تمایل جوانان به غذاهای آماده و فست فودها یکی از عوامل مهم در کاهش جذب ویتامین ها در بدن محسوب می شود که جایگزین آن ریز مغذی ها و خشکبار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد