کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

توانایی های مدیریتی معلم تربیت بدنی

معلمین تربیت بدنی جز بی ادعا ترین و سخت کوش ترین معلمان هستند که با کمترین توقع در سرما و گرما و باد و طوفان در مدرسه به فعالیت و تدریس درس تربیت بدنی می پردازند.البته چه درسی که معلم تربیت بدنی می بایست سازمان دهنده انبوهی از فعالیتها باشد که تکلیف میشوند.شاید بهتر است بگویم به اندازه یک اداره تربیت بدنی شهرستان باید در دل یک مدرسه فعالیت صورت گیرد. ولی چه کیف دارد فعالیتی که پایانش رضای خدا باشد و انسان بداند که در این هیاهوی  زشتیها و ناهنجاریهای اجتماعی می تواند  با آموزه های خود یک جوان را هدایت کند. و چه زیباست این فرموده؛ که امر به ورزش امر به معروف است.

اگر نیم نگاهی بیندازیم به آمار اعتیاد و نرخ رشد آن ، به آمار زندانیها ،آمار طلاق ،آمار بزهکاریها و اگر دل آن را داشته باشیم که سری به کانون های اصلاح و تربیت بزنیم قطعا تنمان خواهد لرزید. و اگر هم خودمان فرزندی نداشته باشیم و اگر  که خیلی هم سنگ دل  باشیم، کافی است که یک مقدار وجدان داشته باشیم تا اشک در چشمانمان حلقه بزند. اینجاست که باید قدر آنهایی را دانست که برای تربیت فرزندان این مرز وبوم زحمت می کشندو چه غریب است معلم تربیت بدنی  که ساعتها زیر آفتاب سوزان در جهت یکی از فعالیتهایی که بیشترین تأثیر را بر هدایت دانش آموزان به یکی از بهترین و سالمترین مسیرهای زندگی  دارد  کار میکند . و بعضا دیده نمی شوند .و باید او را دید باید دیدو بسیار دید

چرا؟ چون تربیت بدنی و ورزش مورد علاقه دانش آموز  است . و چه زیبا می گوید علی (ع) که قلوب را با اقبالشان به دست آورید . نه با ادبار !

و معلم تربیت بدنی کسی است که می تواند الگویی باشد سازنده آن هم با ابزاری دوست داشتنی برای دانش آموزان .ولی استفاده بهینه از پتانسیل معلم تربیت بدنی در آموزشگاه هنری میخواهد که مدیران و عوامل برنامه ریز آموزشگاه باید آن را کسب نمایند.و باید زنگار عقاید قدیمی تربیتی را از چشمان مدیران شست و  بر مبنای واقعیتهای اجتماعی و روشهای تربیتی نوین به این امر حساس (تعلیم و تربیت ) پرداخت. 

ادامه دارد.....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد