Links
مقدمه:این روزها تبلیغی بصورت گسترده از رسانه ملی! پخش می شود که دستگاهی را به نام تن تاک  برای دراز نشست معرفی می کند که البته در گذشته گویا دستگاهایی شبیه این با نامهای توتال کور  یا ابراکت در اینترنت و ماهواره تبلیغ می شده!!البته بحث ما به جای پرداختن به علل پخش چنین آگهی های پر زرق و برق الان در مورد توانایی هایی است که به این دستگاه نسبت داده می شود حال اینکه هیچکدام از این توانایی ها در این دستگاه وجود ندارد!!! و شرکت سازنده و یا وارد کننده این دستگاه فقط با تبلیغات کذب سعی در فروش بیشتر این دستگاه دارد٬ بخصوص به افرادی که اطلاعات کمی در مورد تمرینات ورزشی و اصول علم تمرین و روش تقویت عضلات دارند.

البته ادعاهای شرکت سازننده تن تاک برای خواص و تواناییهای این دستگاه برای اهالی علوم تربیت بدنی و  ورزش مثل تعریف کردن یک لطیفه برای مزاح و خنداندن بیننده یا شنونده است ٬اما حقیقت تلخ خرید این دستگاه بخصوص توسط افراد کم اطلاع و بعضا تنبل که حال و حوصله تمرینات سخت و فشار آوردن بر عضلات بدن خود را ندارند مرا بر آن داشت تا مختصر توضیحی راجع به ادعاهای کذب سازنندگان این دستگاه خدمتت خوانندگان این سطور بیان نمایم تا شاید افرادی که ندانسته پول خود را در جیب این افراد سود جو می ریزند اندکی بیدار شوند و برای تقویت عضلات و کاهش درد و رنج ناشی از تنبلی و فقر حرکتی به مشورت با افراد متخصص بپردازند :

ادعاهای کذب سازندگان دستگاه تن تاک:

ادعای گواهی ثبت اختراع:سازندگان مدعی گواهی ثبت اختراع تن تاک هستند بحث اینجاست که این به اصطلاح اختراع! که کپی برداری از مشابه مجعول خارجی ان است اولا در کجا به عنوان اختراع ثبت شده؟؟ و ثانیا حتی در صورت صحت این ادعا چگونه و بر اساس چه خلاقیت و نو آوری این دستگاه به عنوان اختراع ثبت گردیده است و چه کسانی آنرا مورد تایید قرار داده اند که همه اینها قابل پیگیری است!!

ادعای چربی سوزی و آب کردن چربی های شکم: هر کس کوچکترین اطلاعی راجع به مراحل و اصول علمی چربی سوزی و مکانیسم آن داشته باشد می داند که چنین ادعایی کاملا نادرست و غیر علمی است.چربی سوزی بر اثر فعالیت های هوازی در کل بدن که در اثر فعالیت های نرم دویی و یا پیاده روی شدید و حداقل به میزان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و ۴ نوبت در هفته با رعایت رژیم غذایی مناسب اتفاق می افتد !بنابراین این دستگاه با این مکانیسم هیچ کمکی به چربی سوزی در عضلات شکم نمی کند!!

ادعای تقویت عضلات شکم:تقویت عضلات شکم تنها با فشار متوسط و شدید با رعایت اصل اضافه بار بوجود می آید که از اصول ثابت شده تمرینات با وزنه و تمرینات تقویتی و قدرتی است .سوال اینجاست که این دستگاه کدام بار اضافی را بر عضلات شکم تحمیل می کند که منجر به تقویت عضلات شکم می شود؟امروزه تمرینات متنوعی برای توان بخشی و تقویت عضلات شکم برای افراد ضعیف و ناتوان وجود دارد که از حوصله این لخش خارج است اما حقیقتا این دستگاه هیچ کمکی به تقویت عضلات شکم نمی کند !سازندگان این دستگاه در صورتی که چنین ادعایی دارند لازم است بصورت علمی مکانیسم تقویت عضلات شکم را توسط این دستگاه توضیح دهند.

دراز و نشست سخت ترین ورزش دنیا است!!!:ادعایی که فقط به جوک شبیه است و لبخند را بر لبان اهالی ورزش می نشاند اما یک لبخند تلخ!!

نتیجه بحث: تن تاک شباهتی به یک اختراع ندارد!!٬به چربی سوزی در عضلات شکم هیچ کمکی نمی کندودر تقویت عضلات شکم بصورت موثر نقشی ندارد. حالا باز هم بروید تن تاک بخرید!!!

 



[ دوشنبه بیست و سوم دی ۱۳۹۲ ] [ 22:42 ] [ محمد علی انصاری ]
مسابقات شطرنج لیگ باشگاههای استان مرکزی در حالی به پایان رسید که تیم هیات شطرنج شازند با شایستگی تمام توانست مقام سوم این مسابقات را کسب کند .همچنین در نتایج انفرادی آقای محمد رضا نوری قهرمانی میز ۵  و آقای میلاد درویشی  قهرمانی میز ۶ این مسابقات را کسب کردند

اکثر بازیکنان تیم هیات شطرنج شازند را بازیکنان با انگیزه و صبور و کم توقع  بومی این شهر تشکیل می دادند .تیم اول ٬کاوش حساب زرندیه که مورد حمایت  شرکت کاوش حساب قرار داشت از هیچ بازیکن بومی در طول مسابقات استفاده نکرده بود و بهترین ستارگان  شهر اراک  از جمله محمد حسین شمسی٬ محمد رضاپور عراقیان و کامران مدنی که بهترین بازیکنان حال حاضر استان مرکزی هستند در ترکیب خود داشت تیم دوم تیم باشگاه شطرنج اندیشه نیز کلکسیونی از بهترین بازیکنان شهر اراک را در ترکیب خود داشت و تنها با اختلاف نیم امتیاز به مقام دوم رسید.

سخنی با مسئولان

اما تیم هیات شطرنج شازند که حتی توان مالی پرداخت ورودیه این مسابقات را نداشت و تنها با حمایت ریاست هیات شطرنج استان آقای کامران مدنی و کمک مالی ایشان جواز حضور در این مسابقات را دریافت کرد .خوش درخشید و با وجود تمام بی مهریهایی  صنایع بزرگی مانند پالایشگاه شازند و پتروشیمی شازند و نیروگاه حرارتی شازند که فقط نام شازند را بروی آنها مشاهده می کنیم و نتیجه بودنشان جز آلودگی و نابودی منابع آب و کشاورزی حاصلی برای این منطقه محروم نداشته  در عدم توجه و کمک به این تیم مبذول داشتند توانست در بین ۸ تیم مدعی که با حمایت و قدرت آنچنانی در این مسابقات حضور داشتند مقام سوم این مسابقات را کسب نماید.

اینجانب به عنوان ریاست هیات شطرنج شازند و مربی این تیم از زحمات تمام اعضای تیم آقایان: محمد رضا نوری٬میلاد درویشی٬ سید عطاله صالح کوتاه٬ علی عالی٬ پیمان فرشادی فر٬و محمد رضا شرفی خالصلانه و خاضعانه تشکر می کنم و از اینکه علیرغم تمام تلاشهایم و درخواست از مسئولین  نتوانستم حتی یک ریال برای حمایت از این تیم جذب کنم پوزش می خواهم.

dsc_0042.jpg

دور پایانی شازند با نتیجه 2/5 بر 1/5بر تیم نظام مهندسی غلبه کرد

dsc_0056.jpg

    اعضای تیم هیات شطرنج شازند(از راست به چپ): سید عطا اله صالح کوتاه٬ میلاد درویشی٬سامان فرشادی فر٬محمد رضا نوری٬ محمد رضا شرفی٬ محمد علی انصاری(مربی)

dsc_0059.jpg

محمد رضا نوری قهرمان میز ۵ استان

dsc_0060.jpg

میلاد درویشی قهرمان میز ۶ استان



[ پنجشنبه پنجم دی ۱۳۹۲ ] [ 14:0 ] [ محمد علی انصاری ]

تبحر در ترسیم زمینهای ورزشی در مدارس از هنرهای مهم یک معلم ورزش است .فایل زیر شما را در این مهم یاری می رساند

 

دانلود فایل



[ سه شنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۲ ] [ 21:7 ] [ محمد علی انصاری ]



[ سه شنبه بیست و یکم آبان ۱۳۹۲ ] [ 23:7 ] [ محمد علی انصاری ]

 

معاونت تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اقدام به انتشار پوسترهایی آموزشی جهت استفاده معلمان ورزش و دانش آموزان علاقه مند به مباحث آمادگی جسمانی و ایمنی و آشنایی با برخی ورزشها و.....نموده است.اگر چه برخی از این پوسترها دارای نواقصی هستند ولی انتشار آنها را باید به فال نیک گرفت لذا مطالعه این پوسترها به همه علاقه مندان تربیت بدنی در مدارس توصیه می شود

 

دانلود پوسترهای تربیت بدنی



[ یکشنبه دوازدهم آبان ۱۳۹۲ ] [ 21:6 ] [ محمد علی انصاری ]

ورزش مبتنی بر اخلاق، تمرین شرافتمندانه زیستن است

 



[ جمعه بیست و ششم مهر ۱۳۹۲ ] [ 20:42 ] [ محمد علی انصاری ]
فایل pdfکتب درسی تربیت بدنی سالهای سوم ابتدایی ٬ ششم ابتدایی و اول متوسطه(هفتم) برای استفاده همکاران محترم در این وبلاگ قرار می گیرد امید است مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

 

کتاب سوم ابتدایی

لینک دانلود

کتاب ششم ابتدایی

فایل 1

فایل 2

فایل 3

فایل 4

کتاب اول متوسطه(هفتم)

فایل 1

فایل 2



[ چهارشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۲ ] [ 22:13 ] [ محمد علی انصاری ]
وقتی مفصل بیش از دامنه حرکتی طبیعی خویش تحت فشار قرار می‌گیرد، آسیب رباط اتفاق می‌افتد. پارگی رباط ممکن است فقط از پارگی تعدادی از تارهای آن تا یک پارگی کامل ایجاد شده باشد. از نظر تعریف ، آن است که قستمی از رباط پاره شده ، ولی اندازه آن به حدی نیست که در استحکام مفصل تاثیر بگذارد و به سه نوع A ، B ، C تقسیم می‌شود.

آسیب های رباط به سه دسته مهم تقسیم می شوند :

در نوع A قسمتی از میانه رباط پاره می‌شود.
در نوع B قسمتی از محل چسبندگی رباط به استخوان کنده می‌شود.
در نوع C قسمتی از رباط از محل چسبندگی آن به استخوان با یک تکه استخوانی کنده می‌شود.
در پارگی کامل قسمت اعظم یا تمامی تارهای یک رباط دچار پارگی شده و مفصل مبتلا ، ثبات و استحکام خود را از دست داده است و به سه نوع A ، B ، C دیده می‌شود .
در نوع A رباط به طور کامل از وسط پاره شده و دو انتهای آن از یکدیگر دور می‌شوند.
در پارگی نسبی ممکن است فقط چند عدد از تارهای رباط پاره باشند که به آن درجه یک می‌گوییم یا تعداد بیشتری از تارها ، ولی کمتر از 50% تمام رباط دچار پارگی شده باشد که در این حالت نیز مفصل ثبات و استحکام داشته و درجه دو خفیف نامیده می‌شود. پارگی کامل حالتی است که یا بیشتر از 50% تارهای رباط پاره باشند که درجه دو شدید یا تمامی تارهای پاره شده باشند که درجه سه نامیده می‌شود.

آسیب دیگی های رباط در چه مفاصلی بیشتر اتفاق می افتد؟

آسیب دیدگی رباط‌های مفصلی در ورزش یک چیز معمولی است و اغلب در مفاصل مچ پا ، زانو ، آرنج ، مچ دست و شانه اتفاق می‌‌افتد. در تمامی موارد آسیب‌ دیدگی رباط ها، باید مفصل از نظر ثبات و استحکام معاینه شود.

 

در موارد حاد آسیب لیگامانی (رباط‌ ها) ورزشکار یا مربی باید انجام دهند چیست؟

کارهایی را که پزشک انجام می‌دهد به عبارت زیر است:
- انجام معاینات لازم جهت تعیین وضعیت ثبات و استحکام مفصل ، بخصوص در مورد مفصل زانو و انجام آتروسکوپی.در صورت درد شدید معاینات مربوطه باید تحت بیهوشی انجام شود.
- در صورت با ثبات بودن مفصل بسته به نوع ضایعه و نظر پزشک، ورزشهای حرکتی برای مفصل مربوطه شروع شده و یا از چند روز تا چند هفته را با بستن نوارهای چسب دار یا گچ گیری محافظت نماییم.
- در صورت بی ثبات بودن (unstable) تصمیم گرفته می‌شود که درمان غیرجراحی، شامل تمرینات حرکتی محافظت شده یا بستن با نوارهای چسب‌دار ، گچ‌گیری یا استفاده از بریس به مدت چهار تا شش هفته ، بسته به نوع ضایعه انجام شود و یا تصمیم به درمان جراحی برای مفصل مبتلا گرفته می‌شود.

توانبخشی وعلائم تشخیصی که نشان می دهد آسیب رباطی ایجاد شده است یا خیر کدامند ؟

- خونریزی که باعث ایجاد کبودی تورم و درد و حساسیت اطراف مفصل مربوطه می‌شود.
- خونریزی که باعث هماتوز (تجمع خون در مفصل) شود.
- درد هنگام حرکت دادن یا کار کشیدن از اندام مبتلا.
- بی ثباتی مفصل که بستگی به شدت آسیب‌دیدگی دارد.
در توانبخشی تمرینات عضلانی بطور فعال و حرکت درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با همکاری ورزشکار ، مربی ، پزشک و فیزیوتراپیست انجام شود.

مدت زمان درمان آسیب های رباط

التیام رباط بعد از یک آسیب دیدگی احتیاج به زمان طولانی و معمولاً بیش از 4 الی 6 هفته دارد. در مرحله التیام نهایی باید رباط را تا حدودی توسط بانداژ ، یا استفاده از بریس محافظت نمود. تمرینات حرکتی زودرس برای بهبودی مفصل سودمند است ، ولی باید تحت مراقبت پزشک انجام شود.

منبع:http://www.fitnessonline.ir



[ پنجشنبه یازدهم مهر ۱۳۹۲ ] [ 23:36 ] [ محمد علی انصاری ]

 

 عکس   مهمترین فواید ماساژ درمانی

ماساژ بدن باعث تولید گلبول سفید، افزایش انرژی ذهنی و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماساژ از راه‌های مختلفی چون افزایش جریان خون در درمان کشیدگی، خشکی و گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد. همچنین ماساژ بدن به صورت مداوم سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، باعث تولید گلبول سفید می‌شود. ماساژ باعث آرامش فرد و افزایش انرژی ذهنی او می‌شود. هم‌چنین باعث می‌شود تا شما در کار خود فعال‌تر و موثرتر عمل کنید.به لحاظ اهمیت ماساژ و توجه ویژه به آن به عنوان یک روش درمانی پاور پوینت زیر تقدیم شما عزیزان:

پاور پوینت کاربرد ماساژ در علوم پزشکی- ورزشی



[ جمعه بیست و دوم شهریور ۱۳۹۲ ] [ 22:5 ] [ محمد علی انصاری ]

متن سخنرانی دکتر کامبیز کامکاری با عنوان روان شناسی در شطرنج که در فدراسیون شطرنج به انجام رسید حاوی نکات تازه و ارزشمندی بود که می تواند  مورد استفاده  مربیان و بازیکنان علاقه مند به مطالب روان شناسی در شطرنج قرار گیرد. لذا به لحاظ اهمیت آن٬ متن این سخنرانی در وبلاگ شکوه ورزش قرار گرفت امید است مورد استفاده علاقه مندان به شطرنج قرار گیرد.

دانلود فایل



[ دوشنبه چهارم شهریور ۱۳۹۲ ] [ 7:42 ] [ محمد علی انصاری ]
About

محمد علی(علی) انصاری دبیر  تربیت بدنی دبیرستانهای شهر شازند در استان مرکزی

سوابق تحصیلی:

دیپلم ریاضی

فوق دیپلم ریاضی

کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی

کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

دوره های تخصصی:

گواهینامه امداد و نجات هلال احمر

مربیگیری درجه ۲ شطرنج

داوری در جه ۲ شطرنج

 رتینگ بین المللی فدراسیون جهانی شطرنج

مربیگری درجه ۳ بدمینتون

داوری درجه ۳ والیبال

کارت درجه ۲ نجات غریق

گواهینامه ماساژ ورزشی ، ماساژ اصلاحی و تایلندی

اکنون رشته شطرنج را به عنوان ورزش تخصصی دنبال میکنم و مسئول انجمن شطرنج آموزشگاههای شازند و هیات شطرنج شهرستان شازند هستم.

امیدوارم این وبلاگ به عنوان اولین وبلاگ ورزشی شازند مورد توجه همشهریان عزیز و همچنین علاقه مندان به مطالب گوناگون تربیت بدنی و ورزش قرار گیرد.