کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

دوره آموزشی طرح آهن یاری در ساوه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرروش ساوه، در این دوره آموزشی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ساوه ضمن سخنانی بر لزوم رعایت بهداشت فردی و محیطی تأکید نمود و در خصوص سلامت جسم و روان انسان از دیدگاه قرآن و دین مطالبی را بیان کرد.

محمد رشید افزود: اگر ما به عنوان یک کار ابتکاری فواید بهداشتی و پزشکی احکام دین و به وی‍ژه نماز را استخراج نمائیم و به دانش آموزان تفهیم کنیم قطعا دانش آموزان با میل و رغبت بیشتری این فریضه مهم را انجام خواهند داد.

در ادامه این جلسه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوه پیرامون طرح آهن یاری و لزوم اجرای صحیح آن در مدارس مدیران را توجیه نمودند.

همچنین در پایان مدیران مدارس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گردهمایی رؤسای ادارات مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی کشور

 کیومرث هاشمی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع  در جمع رؤسای ادارات مراقبت از آسیب های اجتماعی استان های کشور گفت :نوپا بودن دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری صمیمانه و تلاش ادارات در استان ها می باشد .

  وی گفت : آسیب های اجتماعی نیاز به کار دراز مدت دارد و بسیاری از آسیب های اجتماعی ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد ، اما به نوعی به درون مدرسه انتقال داده می شود .
ایشان با ذکر این موضوع که در حال حاضر اولویت کاری در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت با دفتر مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی و سلامت دانش آموزان می باشد . وظیفه اداره مراقبت را از سایر ادارات مهم تر و با ارزش تر عنوان کردند و ابراز کردند : این کار مهم و یک عبادت محسوب می شود .
آقای ماکنعلی مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی نیز در این گردهمایی ضمن بیان سیاست ها و برنامه های دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی از عمده دلایل تشکیل این دفتر را رویکرد تحولی وزارت آموزش و پرورش و همچنین گسترش روز افزون دامنه آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های نوپدید در جامعه و اثرگذاری بسیار زیادی که اقدامات پیشگیرانه در دستگاه بزرگ آموزش و پرورش می تواند در جهت پیشگیری ار آنها داشته باشد بیان کردند و عنوان نمودند که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به آموزش و ارتقاء سطح آگاهی گروه های هدف شامل دانش آموزان ، اولیاء مربیان و مربیان و معلمین در بحث آسیب های اجتماعی هستیم .
محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز در جمع   رؤسای ادارات مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان های سراسر کشور نیز بیان داشتند : سند تحول بنیادین می بایست بند به بند اجرا شود . البته بایستی دقت شود که مفاهیم درست اجراء گردد . ایشان افزودند تهدید این سند ، در 3 بعد : تحریف ، تضعیف و تحمیل می باشد و از نکات اساسی این سند ، دسترسی به مراتبی از حیات طیبه است که با شکوفایی فطرت محقق می گردد . وی گفت آداب مهارت های زندگی یکی از حوزه های یادگیری است و در آینده نزدیک در کتب پایه اول متوسطه درس آداب و مهارت های زندگی پیش یینی و گنجانده     
می شود .

دوره آمزشی مهارتهای زندگی

 

به همت اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و در راستای اجرایی شدن سند پیشگیری و کاهش طلاق - دوره آموزشی مهارتهای زندگی برای کلیه کارکنان آموزشی و اداری  آموزش و پرورش استان به شیوه غیر حضوری به مدت ۲۴ ساعت در حال برگزاری است. 

به کلیه همکارانی که موفق شوند به ۶۰ درصد سئوالات آزمون دوره مذکور پاسخ صحیح دهند گواهی دوره ضمن خدمت اهدا خواهد شد. 

از جمله اهداف دوره مذکور آموزش اصول مهارت های زندگی با رویکرد  اسلامی است.

این میوه یلدا را بیشتر بشناسید

 

افکارنیوز: همیشه سیب به عنوان مشهورترین میوه در تامین سلامت بدن معرفی شده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهند که هندوانه نقش بسیار موثری در سلامت قلب و عروق ایفا می کند.

متخصصان معتقدند که ماده ای به نام سیترولین که در هندوانه به فراوانی یافت می شود، مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی می باشد. در واقع مصرف این میوه موجب کاهش آترواسکلروز (تصلب شرایین) می گردد.

در مطالعه اخیر، دانشمندان موش های آزمایشگاهی را به دو گروه تقسیم نمودند. رژیم غذایی هر دو گروه سرشار از چربی های اشباع و کلسترول بود. به یک گروه آب به همراه ۲ درصد آب هندوانه و به گروه دیگر همان مقدار آب به همراه محلولی داده شد که محتوای کربوهیدرات آن دقیقا مشابه گروه اول (آب هندوانه) بود.

نتایج نشان داد که میزان LDL یا کلسترول بد خون در گروهی که آب هندوانه مصرف کرده بودند، ۵۰ درصد کمتر بود. همچنین در این گروه تشکیل پلاک در دیواره سرخرگ ها ۵۰ درصد کاهش داشت، سطح سیترولین افزایش یافت و افزایش وزن ۳۰ درصد کمتر از گروه دیگر بود.

متاسفانه سالانه ۲۰ درصد از محصول هندوانه در اغلب نقاط دنیا هدر می رود، زیرا معمولا کشاورزان برای برداشت این محصول چندان هزینه نمی کنند. متخصصان معتقدند که از این میزان هندوانه هدر رفته می توان برای استخراج ترکیبات سودمند از جمله سیترولین و لیکوپن (رنگدانه قرمز) استفاده نمود.

یلدا

تاریخچه و فلسفه شب یلدا


ادامه مطلب ...

برگزاری کلاس جدول نویسی کشتی

هیئت کشتی استان مرکزی در نظر دارد یک دوره کلاس جدول نویسی و امور سازماندهی و برنامه ریزی مسابقات کشتی از ۹۱/۹/۲۷ لغایت ۹۱/۹/۲۹ در مجموعه ورزشی شهدای ۵ مرداد اراک برگزار نماید. لذا همکاران علاقمند می توانند جهت اطلاعات بیشتر به هیئت کشتی شهرستان یا استان مراجعه نمایند. 


اولین جلسه کمیته سلامت آموزش و پرورش شهرستان دلیجان برگزار شد

 

با حضور سرپرست و کارشناس مرکز بهداشت ، مدیر ، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش ، نماینده فرمانداری و نماینده شهرداری دلیجان اولین جلسه کمیته سلامت شهرستان در روز یکشنبه 19/9/91 برگزار گردید .  

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دلیجان ، اولین جلسه کمیته سلامت آموزش و پرورش دلیجان با حضور اعضای این کمیته برگزار شد .

در این جلسه پیرامون مسائل طرح آهن یاری در مدارس دخترانه ، بهداشت روان ، سلامت دهان و دندان ، بهداشت محیط مدارس ، طرح مروج سلامت و ... بحث و تبادل نظر شد .

نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلیجان ، کار کمیته سلامت را سامان بخشی به وضعیت بهداشت جسم و روان دانش آموزان دانستند و افزودند یکی از وظایف اصلی این کمیته آشنا سازی دانش آموزان ، اولیا ، و کارکنان آموزشگاهها با موارد مهم بهداشت فردی و اجتماعی می باشد .  

ایشان همچنین از اعضای این کمیته خصوصاً سرپرست مرکز بهداشت خواستند تا با حداکثر توان و تجربه در کاهش مشکلات بهداشتی دانش آموزان ، آموزش و پرورش را یاری کنند و با برگزاری جلسات آموزش بهداشت در مدارس ، انواع بیماری ها و راههای مقابله با آنها را آموزش دهند .

همایش تغذیه سالم ویژه والدین تفرشی

 اولیاء دانش آموزان تفرش بادعوت مدیریت آموزش وپرورش این شهرستان در کارگاه آموزشی باموضوع "تغذیه مناسب راهی به سوی سلامتی" درمورد اجرای بهینه طرح های بهداشتی مدارس دخترانه دوره های تحصیلی راهنمایی ومتوسطه درزمینه تغذیه مناسب ، تبادل نظر کردند. 

ادامه مطلب ...

جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شورای سلامت ناحیه یک

جلسه مشترک کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شورای سلامت آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در اتاق جلسات اداره برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک، در این جلسه طرح ها و برنامه های مختلف حوزه در ارتباط با سلامت و پیشگیری بازخوانی شد و حاضرین راهکارهای پیشنهادی خود را در ارتباط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت دانش آموزان مدارس مطرح نمودند.
 
تقویت طرح لقمه سالم، آموزش اولیای دانش آموزان، پیگیری مطلوب طرح آهن یاری در مدارس دخترانه و بررسی راهکار های اداره کل آموزش و پرورش استان در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین مباحث جلسه بود.

 سجادی معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در این جلسه گفت: ارتقای سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب ها از مهمترین برنامه های حوزه در سال تحصیلی جاری می باشد که امیدواریم بتوانیم در سایه همفکری و هم اندیشی، ایفای نقش مراقبان سلامت مدارس، عنایت مدیران مدارس و مخصوصا با تعامل بهتر با مرکز بهداشت گام های عملی بلندتری را در این خصوص برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

کریم زاده در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه الزهرا(س) پس از اقامه نماز ظهر و عصر در نمازخانه این آموزشگاه، سخنانی در رابطه با حجاب و عفاف و کسب مهارت های زندگی مطالبی را عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دلیجان، وی در سخنانی به فلسفه قیام عاشورا و نقش حضرت زینب (س) در این قیام ها اشاره نمود و افزود: موضوع اصلی و مورد توجه حضرت زینب (س) در آن شرایط سخت، حفظ حجاب و عفاف بوده و این درس بزرگی برای دختران در جامعه دارد و باید از این کار الگو گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، کسب مهارت های زندگی در جامعه را یکی از مهمترین وظایف در کنار درس خواندن و علم آموزی دانست و خاطرنشان ساخت: مهارت های زندگی جزء جدایی ناپذیر در آموزش و پرورش است.