کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

هفته تربیت بدنی

با ایجاد نشاط، کدورت های درونی و ملالت های بیرونی از بین می رود و روح انسان سبک بال می شود. رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: «سرگرمی و بازی داشته باشید؛ زیرا دوست ندارم در دین شما خشونت و سختی دیده شود.»


هفته تربیت بدنی گرامی باد


چطور از لثه ها مراقبت کنیم

معمولا وقتی دندان‌ها درد می‌گیرد یا از لثه‌هایمان خون می‌آید یا جای خالی دندانی در دهانمان زیبایی صورتمان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، به یاد بهداشت دهان و دندان و البته یاد دندانپزشکان می‌افتیم. حالا با اتفاقات جدید در حیطه تکنولوژی، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تکنیک‌های دندانپزشکی و جراحی فک و صورت اتفاق افتاده که متخصصان برجسته ایرانی هم در به کارگیری و حتی ابداع‌ و کشف آنها سهیم هستند. در این مصاحبه دکتر بهنام شکیبایی ، عضو هیات علمی دانشگاه دوسلدورف آلمان و استاد آکادمی بین‌المللی کارل‌زایس سوئیس  که به دلیل تحقیقات واکتشافات علمی خود در 8سال اخیر موفق به دریافت جایزه اول جراحان در سال‌های 2007 و 2010 شده است و به وطن برگشته تا به هموطنان‌خود خدمت کند، در مورد نکات مهم رعایت بهداشت دهان و لثه و نیز آخرین پیشرفت‌ها در زمینه جا گذاشتن ایمپلنت به شما توضیح می‌دهد.


6 دلیل اصلی مشکلات لثه


شایع‌ترین بیماری لثه که در اصل همان عفونت لثه است‌ می‌تواند به صورت حاد و به صورت مزمن خودنمایی کند، در سنین مختلف به وجود بیاید و دلایل مختلفی داشته باشد. در هر سن باید به علت‌های مختلف فکر کرد و درمان لازم را انجام داد اما در کل می‌توان گفت که مهم‌ترین دلایلی که باعث عفونت لثه می‌شوند، عبارتند از:

ادامه مطلب ...

جلسه کارشناسان تربیت بدنی

روز پنجشنبه 91/7/20جلسه مسئولین تربیت بدنی مناطق 15 گانه استان با حضور آقای دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل در سالن جلسات کانون امام خمینی (ره) برگزار گردید.

در طی این جلسه برنامه های اداره تربیت بدنی از جمله نحوه اجرایی طرح های ملی (ژمیناستیک پایه دوم ابتدایی - سباح پایه سوم ابتدایی - طناورز پایه چهارم ابتدایی - تنیس روی میز پایه پنجم ابتدایی - دو ومیدانی پایه ششم ابتدایی )،برگزار ی مسابقات ورزشی در سطح منطقه و استان،فعالیت مدارس تخصصی ورزش در سال تحصیلی 92-91 مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

برگزاری مسابقه اینترنتی عکس سلامت

به استحضار می رساند دفتر آموزش وارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه وترویج شیوه زندگی سالم ،اقدام به برگزاری مسابقه اینترنتی عکس سلامت با عنوان "دانش آموز،مدرسه ،سلامت "نموده است دانش آموزان عزیز میتوانند جهت شرکت در مسابقه عکس به تارنمای www.salamatpic.ir مراجعه نموده وعکس خودرا به صورت اینترنتی ارسال ودر مسابقه شرکت نمایند همچنین به 30 اثر برتر جوایز ارزنده ای مانند "پکیج سلامتی همراه با توپ بدنسازی "اهدا می گردد.

اولین همایش علمی تربیت بدنی با موضوع تربیت بدون کلام

اولین همایش علمی تربیت بدنی با عنوان تربیت بدون کلام توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر استان مرکزی در تاریخ ۲۷/۷/۹۱ همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و روز تربیت بدنی در محل سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان اراک به مدت یک روز برگزار می گردد . در این همایش تعداد ۴۰ مقاله علمی که تقریبا ۹۸ درصد این مقالات توسط دبیران تربیت بدنی استان ارسال شده پس از بررسی  داوران همایش مورد پذیرش قرار گرفته است که از این تعداد ۶ اثر بصورت سخنران و مابقی به شکل پوستر ارائه می گردد. از جمله برنامه های پیش بینی شده سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش استان- سخنرانی رئیس دانشگاه فرهنگیان و یکی از اساتید دانشگاه اراک می باشد. 

این همایش تا عصر روز پنجشنبه ۲۷/۷/۹۱ ادامه خواهد داشت و به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور در همایش اعطاء می گردد.

راهکار هایی ساده برای پیشگیری سرطان

 

ابتلا به سرطان در جهان در حال افزایش است، در حالی که با تغییر دادن برخی‌ عادت‌ها می‌توانیم از ابتلا به آن پیشگیری کنیم".این جمله پیش درآمد مقاله ای در نشریه بین المللی سرطان است که در آن ده راهکار ساده برای پیشگیری از انواع سرطان که در برخی کشورها به نخستین علت مرگ تبدیل شده است، یادآوری می شود.


ادامه مطلب ...