کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

علل گرایش دانش آموزان دبیرستانی به مصرف سیگار( به نقل از سایت مبارزه با مواد مخدر کشور)

 

مجموعه ای از عوامل خطرساز در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و محیطی قرار دارند که احتمال مصرف دخانیات در بین دانش آموزان دبیرستانی را افزایش می دهند

برخی از دلایل گرایش دانش آموزان دبیرستانی به سیگار به شرح زیر است: 

1-       دلایل فردی: : اعتماد به نفس پایین، روحیه سرکشی،کاهش ارتباط با اطرافیان، اطلاعات ناکافی و نادرست از آثار مصرف دخانیات، داشتن نگرش مثبت به دخانیات (به ویژه بین دختران)، داشتن نگرش مثبت و احساس بی تفاوتی نسبت به دخانیات (به ویژه بین پسران)، احساس بزرگ نشان دادن خود، نداشتن توانایی مقابله با فشار دوستان از علل گرایش به مصرف سیگار می‌باشند؛

2-    گروه هم سالان: داشتن دوستان و هم کلاسی های سیگاری، فرد را مستعد سیگاری شدن می‌کند.

3-   علل خانوادگی: سیگاری بودن والدین، کاهش ارتباط با والدین، فرق گذاشتن والدین بین فرزندان (به خصوص دختران)، سخت گیری بیش از حد والدین (به ویژه در پسران) موجب تمایل نوجوان دبیرستانی به مصرف سیگار می شود. برخورد نامناسب والدین در برابر فرزندانی که به سیگار تمایل پیدا می کنند، موجب ایجاد چرخه معیوبی می شود که در آن مصرف سیگار، برخورد نامناسب و مصرف مجدد سیگار مکرراً به دنبال هم تکرار می‌شوند؛

4-    مدرسه :غیبت غیر موجه،کاهش نمرات تحصیلی و برخورد نامناسب اولیای مدارس با دانش آموزان دبیرستانی آنها را در معرض مصرف دخانیات قرار می‌دهد؛

5-    محیطی و اجتماعی : در دسترس بودن سیگار، تبلیغات شرکت های دخانیات، فروش دخانیات به دانش آموزان دبیرستانی، قیمت پایین آن، وضعیت اقتصادی- اجتماعی پایین که خود موجب دسترسی بیشتر افراد به سیگار می شود در افزایش مصرف دخانیات مؤثر هستند. ترفندهای تبلیغاتی و آگهی های بازرگانی در گسترش استعمال دخانیات تأثیر به سزایی دارد و شرکت های چند ملیتی با استفاده از تبلیغات متنوع مستقیم و غیرمستقیم و صرف هزینه های سنگین توانسته اند فروش مواد دخانی را به چند برابر افزایش دهند. این شرکت ها به طور غیرمستقیم از طریق اهدای پیراهن های مارک دار و آدامس هایی به شکل سیگار، برگزاری جشن ها و حمایت از مسابقات متنوع و گذاشتن بلیط های کنسرت موسیقی در داخل پاکت سیگار باعث جذب دانش آموزان دبیرستانی می شوند؛

6-    بلوغ: فرآیند بلوغ، صفاتی در دانش آموزان دبیرستانی ظاهر می نماید که بر تصمیم گیری صحیح آنان در رابطه با مصرف دخانیات تأثیر منفی می گذارد.  

ادامه مطلب ...

از مدیریت آموزش وپرورش شهرستان فراهان برای اجرای طرح آهن یاری تقدیر شد.

 درجلسه ستاد تغذیه فرمانداری شهرستان فراهان :
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان فراهان، کارشناسان مراکز بهداشت ودرمان شهرستانهای تفرش و فراهان درجلسه ستاد تغذیه فرمانداری شهرستان فراهان از مدیریت آموزش وپرورش شهرستان فراهان برای اجرای طرح های مشترک بویژه طرح آهن یاری تقدیر و تشکر نمودند. 

گفتنی است در طرح آهن یاری که با مشارکت مرکز بهداشت شهرستان فراهان و مدیریت آموزش وپرورش این شهرستان برگزار گردید تمامی آموزشگاههای دخترانه راهنمایی ومتوسطه شهرستان  با تعداد ۹۶۰ نفر دانش آموز وهمکارتحت پوشش آهن یاری قرار گرفتند.

برگزاری کلاس آموزش ژیمناستک ویژه طرح اوقات فراغت تابستان در راستای اهداف سند تحول بنیادین در شهرستان شازند

 

به گزارش روابط عمومی آموزش پرورش شهرستان شازند در راستای اهداف سند تحول بنیاد ین آموزش وپرورش وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان طرح اوقات فراغت دانش آموزان در سطح شهرستان از تاریخ 1/4/92 با کلاسهای متنوع در سطح شهرستان آغاز گردید در راستای اهداف سند تحول بنیاد ین آموزش وپرورش وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان شازند طرح اوقات فراغت دانش آموزان در سطح شهرستان از تاریخ 1/4/92 با کلاسهای متنوع در سطح شهرستان آغاز گردید .که یکی از این کلاسها ،کلاس آموزش ژیمناستیک ویژه دانش آموزان در سالن ژیمناستیک آموزش پرورش شهرستان شازند می باشد.

دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل از راه اندازی یک باب زورخانه در مجموعه ورزشی شهید باهنر اراک خبر داد

 

مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ،راه اندازی و تجهیز یک باب زورخانه دانش آموزی به منظور توسعه رشته ورزشی باستانی و ورزش های پهلوانی خبر داد. 

 

ایشان در ادامه بیان داشتند که با توجه به جذبه نام پهلوانی در بین جامعه علی الخصوص قهرمانان ، جوانان ، نوجوانان و دانش آموزان  در هر زمانی و مکانی که نامی از پهلوانی به میان می آید نا خود آگاه تمامی اذهان به ورزش باستانی و زور خانه معطوف می گردد. و با سرلوحه قرار دادن منویات  مقام معظم رهبری که فرموده اند: "بیاییداین ورزش راکه باکمتر ورزشی دردنیا قابل مقایسه است زنده واحیا کنید" و ازآنجائیکه این رشته ورزشی  حدود 2 سال است که به صورت مدون به عنوان یک رشته آموزشگاهی مطرح شده است و طی این دو سال ما توانسته ایم جایگاه خوبی در سطح کشور برای استان تعریف نماییم.و جهت دستیابی به اهداف فوق الذکر  لازم است به این رشته ورزشی توجه ویژه ای مبذول نماییم.در همین راستا با پیگیری اداره تربیت بدنی و انجمن ورزش باستانی استان  و همکاری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو اراک در حال احداث زورخانه در مجموعه شهید باهنر هستیم .و انشاءا... بتوانیم در عید سعید فطر شاهد افتتاح و بهره برداری از این مکان باشیم.

سازماندهی معلمان تربیت بدنی

با احترام، با عنایت به تماس های مکرر همکاران محترم و درج مطلب در سایت به اطلاع می رساندکه تصمیم گیری در خصوص برگزاری سازماندهی معلمان جهت سال تحصیلی آتی طبق بخشنامه شماره 61/5232/1500- 7/2/92 به شورای ساماندهی هر منطقه واگذار گردیده است. ولذا  اداره کل هیچ تأکیدی بر سازماندهی و یا عدم سازماندهی مجدد همکاران محترم تربیت بدنی نداشته است و به تصمیم هر منطقه احترام قائل است.و در بخشنامه ارسال فرم سازماندهی نیز درج گردیده است که این فرم از این پس و در صورت برگزاری سازماندهی به عنوان ملاک قرارگیرد و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد. ضمنا تأکید شده است که مناطق قبل از جلسه سازماندهی نسبت به برگزاری انتخابات سرگروه درس تربیت بدنی منطقه و انتصاب سرپرستان سالن های ورزشی اقدام نمایند. همکاران محترم می توانند با کلیک روی عناوین ذیل بخشنامه های فوق الذکر را مشاهده نمایند.

بخشنامه ۱ 

بخشنامه۲

هنگام خونریزی بینی سر را بالا نگیرید

استفاده از کمپرس آب سرد و یخ به علت تاثیر در انقباض عروق در قطع خونریزی‌های بینی نقش مهمی دارد. 

محسن نراقی، متخصص گوش و حلق و بینی و رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی در بسیاری از مواقع افرادی که دچار خونریزی بینی می‌شوند در صورت بند نیامدن خونریزی فورا از کمپرس آب سرد و یخ و قرار دادن آن در پشت گردن استفاده کنند زیرا در بیشتر مواقع با توجه به اینکه انبساط عروقی در بینی که یکی از پرخون‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود این راه حل با انقباض عروقی و کاهش شدت جریان خون موجب کم شدن و قطع خونریزی می‌شود.
 
وی با اشاره به قرار دادن پنبه، گاز استریل و نظایر آن برای توقف خونریزی بینی تاکید کرد: در بسیاری از موارد افراد به علت کم تجربگی این محصولات را به صورت خشک استفاده کرده و در این حالت هر چند که خونریزی قطع می‌شود اما چون الیاف خشک آنها به بینی می‌چسبد در نتیجه هنگام برداشتن آنها خونریزی مجددا تکرار می‌شود.
 
نراقی گفت: بهترین شیوه برای استفاده از پنبه یا نظایر آن برای قطع خون دماغ چرب کردن آنها است زیرا در این حالت هیچ چسبندگی با عروق مخاطی ایجاد نشده و پس از برداشتن این پانسمان اورژانسی خونریزی ادامه نمی‌یابد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هنگام وقوع خون دماغ باید به صورت عمودی نشسته و گردن را کمی به جلو خم کرده و با 2 انگشت نوک تیغه بینی را باید محکم فشرد تا خون ریزی کنترل یا قطع شود.

جلسه مسئولین انجمن های ورزشی

روز دو شنبه 1392/4/10 جلسه مسئولین انجمن های ورزشی استان به منظور برنامه ریزی جهت آماده سازی و اعزام دانش آموزان به مسابقات کشوری برگزار گردید.

محمدی رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی استان در این جلسه عنوان کردند با توجه به دستور العمل ارسالی از وزارت متبوع مسابقات ورزشی کشوری سال تحصیلی 92-91 در راستای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین در دوره تحصیلی ابتدایی و در قالب طرح های ملی تربیت بدنی مدارس (ژیمناستیک،شنا،طناب زنی ،تنیس روی میز،دو و میدانی)به میزبانی استان خراسان رضوی درشهرستان نیشابور(اردوگاه شهید رجایی) از اول شهریور ماه برگزار می گردد.

در طی جلسه مسئولین محترم انجمن های ورزشی مربوط به منظور برگزاری هرچه بهتر کانون های آماده سازی و اعزام تمامی تیم ها با کیفیت خوب به مسابقات کشوری به ارائه برنامه ها و راهکارهای خود پرداختند.

استان مرکزی در این دوره از مسابقات با اعزام 5 تیم پسران شامل 33 نفر ورزشکار و 7 نفر مربی و 4 تیم دختران شامل 25 ورزشکار و 5 نفر مربی حضور خواهد داشت.



کیست مچ دست چیست؟

گانگلیون توده خوش خیم و بی ضرری است و در بسیاری اوقات خودبخود خوب می شود. پس معمولا نیازی به درمان ندارد و پزشک به بیمار اطمینان می دهد که توده مشکلی برای وی ایجاد نخواهد کرد. 

گانگلیون (Ganglion)‏ برجستگی‌ای کیستی است که گاهی بر روی مفاصل و تاندون‌ها ایجاد می‌شود. گانگلیون نام دیگر کیست سینوویال است. کیست سینوویال نام توده ای است که به طور شایع در پشت مچ دست ایجاد می شود. 

 

 

 

در مچ دست به طور طبیعی کیستی وجود ندارد.

گانگلیون یا کیست سینوویال مچ دست شایع ترین توده خوش خیم دست است.

کیست سینوویال بافت شبیه یک کیسه است که در درون آن مایع غلیظی وجود دارد. این مایع همان مایع مفصلی است که مدتی در درون کیست مانده و غلیظ شده است. جدار کیست هم بافتی شبیه کپسول مفصلی مچ دست است.

در واقع گانگلیون یا کیست سینوویال یک نوع فتق یا بیرون زدگی کپسول مفصلی مچ دست است. پس کپسول مفصلی در پشت مچ دست برآمده و برجسته شده و در درون آن مایع مفصلی جمع و سپس غلیظ می شود.

علت بروز این توده به روشنی مشخص نشده است با این حال ممکن است ضربات مکرر واره به مچ یا حرکات مکرر و یکنواخت مچ دست موجب این بیماری شود. به این توده غلیظک هم می گویند.

گانگلیون ممکن است در سطح کفی مچ دست و یا در انگشتان دست هم ایجاد شود.

تشخیص کیست ها با معاینه بالینی توسط پزشک می باشد و به ندرت ممکن است برای تشخیص کیست های نهفته از ام‌آرآی استفاده شود.

ادامه مطلب ...

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد :

 

اعتبار 70 میلیارد ریالی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدارس /اختصاص 20 ریال از عوارض هر نخ سیگار به ساخت فضای ورزشی مدارس  

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، از تخصیص 20 ریال از محل عوارض هر نخ سیگار برای توسعه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش و وزارت علوم برای اولین بار در بودجه سال 92 خبر داد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایسنا ،کیومرث هاشمی افزود: در حوزه تربیت بدنی با تلاش نمایندگان مجلس امسال برای اولین بار در بودجه سال 92 از محل عوارض هر نخ سیگار، 20 ریال به توسعه فضاها و سالن‌های ورزشی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم اختصاص یافته که از این میزان، 50 درصد سهم هر یک از وزارتخانه‌هاست.

وی ادامه داد: با این اعتباری که برای احداث سالن‌های ورزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد.  

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین همانند برنامه‌های دو سال گذشته نیز 20 درصد سهم یک درصد از کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز برای ساخت و ساز فضاهای آموزش و پرورش اختصاص یافته که این اعتبار نیز در یک حساب متمرکز شده و برای توسعه فضاهای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: با اختصاص عوارض هر نخ سیگار و تخصیص 20 درصد از سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی، رقمی بالغ بر 120 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که می‌توان از محل این درآمدها، 3000 سالن ورزشی و 400 استخری که از دو سال گذشته احداث آن آغاز شده، به پایان رساند.