کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مسابقات همکاران

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در هفته تربیت بدنی یک دوره مسابقه فوتسال برای همکاران آقا و مسابقه تنیس روی میز برای همکاران خانم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص استان مرکزی احمد رضا عباسی برگزار می کند.

مسابقات فوتسال با حضور 5 تیم و 50 نفر از همکاران اداره کل در سالن یادگار امام ناحیه یک و مسابقات تنیس روی میز با حضور 16 نفر ازهمکاران به صورت دو حذفی برگزار می گردد.

در پایان این مسابقات به نفرات و تیم های برتر جوایزی به رسم یادبود اهداء می شود.


جلسه دبیران تربیت بدنی شهرستان کمیجان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت استان برگزار گردید

در این جلسه که در تاریخ ۹۲/۷/۲۲ در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کمیجان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت استان، رئیس اداره تربیت بدنی  ،مدیر ،معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس و دبیران تربیت بدنی  شهرستان، برگزار گردید ، دمنه ضمن تشکر از زحمات همکاران در سال تحصلی گذشته اهتمام و کوشش همکاران را در جهت اجرای برنامه های حوزه ورزش مدارس خواستار شد.او با بیان این مطلب که شرط رسیدن به توسعه پایدار ورزش کشور توجه به تربیت بدنی مدارس است گفت در سال تحصیلی جاری  برنامه های مختلفی را در جهت ایجاد انگیزه و حفظ و ارتقای نیروی انسانی توانمند تربیت بدنی  در نظر گرفته ایم  که از آن جمله می توان به :طرح ارزیابی تخصصی مدیران مدارس در حوزه تربیت بدنی و سلامت، برگزاری دوره های مختلف آموزشی و داوری و مربیگری ،برگزاری رقابتهای علمی وتخصصی و جشنواره الگوههای برتر تدریس و... نام برد. ایشان  در ادامه از برگزاری مسابقه طرح درس نویسی  دبیران تربیت بدنی در هفته تربیت بدنی خبر داد .

لازم به ذکر است در این جلسه  آقای کیانی مدیر شهرستان، آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت اعلام نمودندو خواستار توجه بیشتر استان در خصوص اعتبارات و تجهیزات ورزشی به این شهرستان شدند.ومعاون پرورشی و تربیت بدنی ،کارشناس و دبیران تربیت بدنی نیز به بیان مشکلات و تنگانهای پیش رو پرداختند.

جابری معاون پرورشی و تربیت بدنی خمین:

با حضور جابری معاون پرورشی و تربیت بدنی  ، شکوری کارشناس بهداشت ومربیان بهداشت اولین جلسه هم اندیشی مربیان بهداشت مدارس آموزش وپرورش شهرستان خمین روز دوشنبه 22/7/92 پیرامون فعالیت های بهداشتی مدارس درسال تحصیلی 93 ـ 92 در مکان سالن اجتماعات این مدیریت برگزارشد.

 1392/7/22 دوشنبه جابری معاون پرورشی خمین: مربیان بهداشت بازوان اجرایی و توانمند برای سلامت دانش آموزان هستند. با حضور جابری معاون پرورشی ، شکوری کارشناس بهداشت ومربیان بهداشت اولین جلسه هم اندیشی مربیان بهداشت مدارس آموزش وپرورش شهرستان خمین روز دوشنبه 22/7/92 پیرامون فعالیت های بهداشتی مدارس درسال تحصیلی 93 ـ 92 در مکان سالن اجتماعات این مدیریت برگزارشد.
دراین جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام وحی ، جابری معاون پرورشی با ذکر احادیث و روایات به جایگاه سلامت و بهداشت در زندگی ازدیدگاه قرآن و ائمه ، ضمن قدردانی از زحمات همکاران در خصوص شرح وظایف محوله مربیان بهداشت و نقش آنان در حفظ سلامت دانش آموزان و بهداشت محیط مدارس  پرداخت وافزود : مربیان بهداشت بازوان اجرایی و توانمند برای سلامت دانش آموزان هستند.
 
ادامه مطلب ...

شیوه تدوین و ملاک های ارزشیابی و امتیازدهی مسابقه طرح درس نویسی هفته تربیت بدنی


در راستای اجرای مسابقه طرح درس نویسی بین دبیران و آموزگاران درس تربیت بدنی در استان مرکزی شیوه نامه تدوین و ملاک های ارزشیابی این مسابقه به صورت زیر خدمت همکاران محترم ارائه می گردد.

ردیف

موضوع

امتیاز

1

مشخصات کلی طرح درس

3

2

تدوین اهداف (با توجه به رویکرد درس ملی)

20

3

تهیه وسایل مورد نیاز اجرای برنامه

3

4

فعالیت های قبل از شروع کلاس یا سازماندهی کلاس

5

5

ارزشیابی تشخیصی یا پیش دانسته ها

5

6

گرم کردن(عمومی و اختصاصی)

12

7

ارائه مطالب جدید آموزشی(توجه به نقش مربی و نقش دانش آموز)

12

8

ارائه تمرینات متناسب با اهداف

15

9

فعالیت های تکمیلی و بازی

10

10

جمع بندی مطالب

5

11

بازگشت به حالت اولیه

5

12

رعایت زمان بندی در رئوس مطالب

5

13

مجموع امتیازات

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 













موارد مورد توجه و امتیازات مربوطه:

** در نظر داشتن نکاتی هم چون رعایت اصول تمرین، شادی و نشاط، خلاقیت و نوآوری، تنوع و کاربردی بودن و تناسب فعالیت ها با سن، فضا و امکانات مدارس و مدل های گروه بندی و استقرار دانش آموزان و مربی در تدوین طرح درس حائز اهمیت می باشد.

هفته تربیت بدنی گرامی باد

بدون تردید ورزش، یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند. دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.


ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت بدنی همه ساله  دراین هفته ، فعالیت های متنوعی به منظور گسترش و نهادینه سازی فرهنگ ورزش در بین آینده سازان میهن اسلامی و همکاران گرانقدر اجرا می شود . شایسته است با توجه به نقش پربار این گونه مناسبت ها درتقویت و توسعه امر تربیت بدنی و ورزش مدارس که مورد توجه سند تحول بنیادین و برنامه پنجم توسعه بوده و از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و سیاست های ابلاغی معظم له تلقی می گردد، تمهیدات لازم و شایسته با حمایت شورای ورزش، برای بزرگداشت این مناسبت ارزشمند و اجرای مطلوب تر فعالیت ها و برنامه های پرشور، شاد و شکوهمند ورزشی به عمل آید .


پیشنهاد های اجرایی در سطح مدارس و با تصویب شورای مدرسه و همکاری شورای دانش آموزی
1. اجرای منظم ورزش صبحگاهی و آغازین
2. 
برگزاری مسابقات ورزشی داخل کلاس ها  و بین کلاسی با همکاری آموزگاران و معلمین تربیت بدنی
3. 
اجرای مسابقات دوستانه رفت و برگشت و چند جانبه با مدارس همجوار با رعایت مقررات و رضایت اولیاء
4. 
انجام بازی های بومی و محلی، طناب زنی  و رقابت های ورزشی ابتکاری در سطح مدرسه 
5. 
برگزاری همایش های پیاده روی، دوچرخه سواری، دو صحرانوردی و... با رعایت ملاحظات لازم
6. 
برگزاری رقابت های ورزشی ویژه آموزگاران، دبیران و کارکنان مدرسه
7. 
اجرای برنامه ورزشی با حضور و مشارکت خانواده( متناسب با جنسیت) در روزتعطیل یا نوبت مخالف با تایید اداره
8. 
برگزاری مسابقات علمی، مقاله، طراحی، نقاشی، کاردستی، انشاء، تحقیق و... در موضوعات ورزشی
9. 
سخنرانی در جمع دانش آموزان در اهمیت و ضرورت ورزش توسط  مدیر، معاونین، معلمین، اولیاء، مسوولین و ورزشکاران
10. 
معرفی و تجلیل از دانش آموزان ورزشکار متخلق به اخلاق اسلامی صاحب عنوان مدرسه
11. 
قدردانی از معلمین و خادمین دلسوز تربیت بدنی
12. 
دعوت از مسوولین و سخنران در جلسه انجمن اولیاء برای بیان نقش تربیت بدنی در رشد و سلامت دانش آموزان
13. 
برگزاری اردوهای ورزشی و بازدید از ورزشگاه ها با رعایت مقررات اردویی


در ضمن روز شمار هفته تربیت بدنی و ورزش  به شرح زیر اعلام می گردد

جمعه 26/7/92 نقش خانواده در توسعه ورزش دانش آموزی


شنبه 27/7/92 اخلاق و معنویت در ورزش دانش آموزی

یکشنبه 28/7/92 نقش ورزش مدارس در مراقبت های اجتماعی دانش آموزان

دوشنبه 29/7/92 نقش ورزش مدارس در سلامت و تندرستی دانش آموزان

سه شنبه 30/7/92 اهمیت ورزش باستانی و بازی های سنتی و محلی در ورزش دانش آموزی

چهارشنبه 1/8/92 تجلیل از خادمین و پیشکسوتان ورزش دانش آموزی

پنج شنبه 2/8/92 ولایت مداری و ورزش - اقتداء ورزشکاران به حضرت علی (ع)


استخر فرهنگیان در اختیار معاونت تربیت بدنی و سلامت قرار می گیرد

مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت ضمن بیان این خبر که طبق مصوبه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان از این پس استخر فرهنگ در اختیار حوزه معاونت تربیت بدنی وسلامت قرار خواهد گرفت افزود در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل از پتانسیل این  استخر جهت اجرای طرح ها و برنامه های حوزه ورزش مدارس حداکثر  بهره را ببریم . ایشان استفاده از نیروهای متخصص و توانمند تربیت بدنی را در بدنه اجرایی استخر از اولین اولویت ها اعلام نمودند.

 وی با بیان این موضوع که استخر فرهنگ از محل اعتبارات ورزش دانش آموزی احداث شده است و طی سالیان اخیر در اختیار مجموعه رفاهی خانه معلم بوده است ، در خصوص این مصوبه  از حمایتهای مدیر کل محترم و اعضای محترم شورای معاونین استان تقدیر نمودند.

مسابقه طرح درس نویسی (هفته تربیت بدنی)

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل با همکاری سرگروههای درس تربیت بدنی استان در نظر دارد مسابقه طرح درس نویسی درس تربیت بدنی را به مناسبت هفته تربیت بدنی با شرایط ذیل  برگزار نماید :
الف : موضوع طرح درس روزانه : آمادگی جسمانی         
ب
: طرح درسها باید حداکثر در دو صفحه A4  ( تمرینات ضمیمه شود ) و در قالب WORD 2003 تایپ گردد و به ایمیل سرگروهها به آدرس      VARZESH@TAMA.IR  تا 30/7/92  ارسال گردد .
ج : شرکت کنندگان : معلمان تربیت بدنی سه دوره تحصیلی      
د
: نمونه فرم ارزیابی طرح درس ها در سایت معاونت تربیت بدنی  و سلامت اداره کل قرار دارد .
ه : به سه نفر برتر هر دوره تحصیلی لوح تقدیر ( طبق قوانین و مقررات و طرح در کمیته تشویق ) و هدیه اهدا خواهد گردید .                   
و
: هر طرح درس می بایست دارای مشخصات کامل فردی ( نام و نام خانوادگی ، شماره پرسنلی ، نام منطق و آموزشگاه ، دوره تحصیلی و ... ) باشد و در سه حیطه دانشی ، نگرشی و مهارتی تهیه گردد .

جلسه مدیران مدارس شهرستان تفرش

جلسه مدیران مدارس شهرستان تفرش ، با حضور معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان در سالن اجتماعات این مدیریت در خصوص بررسی و تبیین برنامه های حوزه تربیت بدنی ،سلامت و بهداشت مدارس درسال تحصیلی برگزارشد. مدیر آموزش وپرورش شهرستان تفرش ضمن عرض خیر مقدم ، موضوعاتی را درخصوص اهمیت تربیت بدنی وبهداشت را از دیدگاه علمی و دین اسلام بیان کردند. همچنین آقای دمنه معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل ضمن بیان اهمیت کار جمعی وذکرمصادیق مشارکت در فعالیت های تربیت بدنی مدارس گفت: محور برنامه ریزی در مدارس ، مدیراست که لازم است به برنامه های این بخش اعتقاد داشته باشند. همچنین در ادامه روسای اداره های بهداشت و سلامت، پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی ، تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل به توضیح و تبین برنامه ها و فعالیت های مربوطه پرداختند.



برگزاری اولین جلسه شورای ورزش مدارس استان مرکزی

اولین جلسه شورای ورزش مدارس استان مرکزی با حضور اعضاء روز چهارشنبه 1392/7/3 در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای کریم زاده مدیر کل و رئیس محترم شورای ورزش مدارس استان ضمن خیر مقدم به اعضاء ،مطالبی را در خصوص اهمیت درس تربیت بدنی در جهت ارتقاء سطح سلامت جسمی و اجتماعی دانش آموزان و همچنین نقش موثر شورای ورزشی مدارس برای پیشبرد اهداف حوزه تربیت بدنی در نظام تعلیم و تربیت عنوان نمودند.

در ادامه جلسه  آقای دمنه معاون محترم تربیت بدنی و سلامت اداره کل ضمن تشکر از حمایتهای مدیر کل محترم از ورزش مدارس بیان کردند با توجه به تنگناهای مالی سال گذشته اگر مساعدت های آقای کریم زاده و معاون محترم پشتیبانی نبود جهت اجرای برنامه ها با بحران مواجه می شدیم.و در ادامه به  توضیح و تبین آئین نامه شورای ورزش مدارس استان و معرفی اعضاء ،اساسنامه مدارس ورزش را مورد بررسی قرار دادند و حاضرین جلسه نظرات خود را در خصوص اجرایی شدن این اساسنامه در مدارس استان مطرح نمودند.

آقای محمدی معاون محترم اداره کل ورزش و جوانان استان نیز بر عزم این اداره کل در خصوص همکاری متقابل جهت اجرای برنامه های تربیت بدنی مدارس در سطح استان تاکید نمودند.

همچنین محمدی رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی استان گزارشی یکساله از فعالیت های این اداره در خصوص انجام تکالیف و وظایف تربیت بدنی مدارس ارائه نمودند.