کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

ایام سوگواری امام حسین (ع)

اشکم ز هجر روی تو خوناب شد حسین

مویم ز غصه رشته ی مهتاب شد حسین

هر جا کنار آب نشستم ز داغ تو

از بس که سوختم جگرم آب شد حسین

جانسوز تر ز داغ تو دیگر کسی ندید

خورشید هم ز داغ تو در تاب شد حسین




مسابقه زلزله و ایمنی

به مناسبت برگزاری مانور سراسر ی زلزله که در تاریخ  هشتم آذر ماه هر سال در کلیه مدارس به اجرا در می اید.مسابقه ای در همین زمینه "تحت عنوان فراخوان بهترین عملکرد در هنگام وقوع زلزله"  برای مدیران، معاونین آموزشی و پرورشی و مراقبین سلامت مدارس برگزار می گردد . در ضمن به 3 نفر از بهترین نظرات هدایایی اهدا خواهد شد.

سئوال: در صورت وقوع زلزله در ساعت آموزشی در آموزشگاه بهترین اقدامی که مدیر یا معاون می تواند انجام دهد چیست؟

همکاران محترم می بایست پاسخ خود را به همراه مشخصات فردی ،نام منطقه و ناحیه،  نام آموزشگاه و سمت  تا 8/9/91 حداکثر در ۵سطر و از طریق پست الکترونیک معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل    

 (sport@markaziedu.ir ) ارسال نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات دانش‌آموزی مدارس در 15 رشته برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهندس هاشمی صبح امروز با حضور در مراسم برگزاری مسابقات فوتسال آموزشگاه‌های ابتدایی منطقه 2 شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اصل و اساس ورزش در مدارس باید بر پایه برگزاری مسابقات در درون مدارس و بین آموزشگاهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات درون مدرسه‌ای باید در رشته‌های مختلف صورت بگیرد، افزود: در حال حاضر مسابقات دانش‌آموزی مدرسه‌ای در 15 رشته نظیر ژیمناستیک، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، فوتبال و... برگزار می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزاری مسابقات منطقه‌ای، استانی و کشوری را مراحل بعدی برگزاری مسابقات مدرسه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به سلامت دانش‌آموزان و ارتقاء سطح مسابقات کمک شایانی می‌نماید.

تبریک

راهیابی آقای شریف آقاخانی دانش آموز آموزشگاه علامه حلی ناحیه دو اراک به اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان را به جامعه ورزشی آموزش و پرورش و خانواده محترم ایشان تبریک می گوئیم.


نوشیدنی ورزشکاران

*نوشیدنی‌های مخصوص ورزشکاران برای همه لازم نیست

شاید این نوشیدنی‌های به اصطلاح انرژی‌زا در آگهی‌های بازرگانی خیلی شیک و دلربا به نظر برسند اما واقعیت این است که آب بهترین کمک برای ورزشکاران است.


ادامه مطلب ...

کسب مقام قهرمانی آسیا توسط همکار شازندی

             

آقای خلیل حاج گلی همکار شازندی بار دیگر با کسب مقام اول مسابقات دو ومیدانی قهرمانی آسیا افتخار آفرینی کرد.لازم به ذکر است این مسابقات که حکم انتخابی رقابتهای جهانی برزیل را دارا بود .در کشور چین تایپه( تایوان) برگزار گردید.و آقای حاج گلی توانست مدال طلای ماده ۱۰۰۰۰متر را به گردن بیاویزد.بار دیگر این افتخار آفرینی را به ایشان‌‌‌‌ .خانواده محترمشان و کلیه جامعه فرهنگی استان تبریگ عرض می نماییم .

عوارض مهم کاهش وزن سریع

 تقریبا همه ما علاقه‌مند هستیم که خیلی سریع و موثر وزن خود را کاهش دهیم و معمولا نیز برای شروع و بعنوان سریعترین و آسانترین روش به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنیم.

بسیاری از سایت‌های مختلف روشهای گوناگون و متنوعی را برای کاهش وزن ارائه می‌کنند اما تقریبا هیچ یک از این سایت‌ها درباره اثرات مضر و عوارض جانبی کاهش وزن سریع بر روی بدن مطلبی منتشر نمی‌کنند. 


کارشناسان تغذیه و سلامت تاکید دارند که راه‌حل‌های لاغری فوری معمولا مضر هستند و به بدن آسیب می‌رسانند مهمترین عوارض جانبی کاهش سریع وزن برای بدن عبارتند از:
- سلولیت: این واژه به ایجاد چین و چالهای پوستی در ناحیه شکم، ران‌ها و پاها اطلاق می‌شود. معمولا کاهش یا افزایش سریع وزن از عوامل اصلی بروز این چال‌های پوستی و سلولیت هستند.
- افزایش وزن: ممکن است در اثر رژیم‌های سخت و شدید وزن شما ناگهان به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند اما بدن در این حالت تلاش می‌کند که در شرایط کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی، کالری بیشتری جمع کند. در این وضعیت نخوردن بیش از اینکه مفید باشد به بدن آسیب می‌رساند و چه بسا که موجب افزایش وزن ناگهانی می‌شود.
- سوء تغذیه: این حالت در صورت بی تعادلی در رژیم غذایی بروز می‌کند.
- افزایش احساس گرسنگی: اگر مدت طولانی چیزی نخورید ولع خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده در شما تشدید می‌شود و اگر خود را زیاد گرسنه نگه دارید، پرهیز از مصرف این غذاها تقریبا غیرممکن می‌شود.
- کمبود انرژی: فقدان مواد مغذی در بدن در پی رژیم‌های سخت عامل کمبود انرژی است و در این شرایط احساس خستگی شدید می‌شود.
- ریزش مو: کمبود پروتئین‌ها و ریزمغذی‌ها هم چنین می‌تواند منجر به ریزش مو شود.
- افسردگی: گرسنگی طولانی مدت از عوامل ایجاد کننده احساس افسردگی است.
- سخن آخر: وزن کم کردن مثل خوردن یک تکه کیک ساده و راحت نیست بنابراین با رژیم‌های غیراستاندارد و روش‌های بی‌منطق به بدن خود آسیب نرسانید. موثرترین شیوه برای لاغر شدن ترکیب ورزش با رژیم غذایی مناسب است.

بیماران سرطانی ورزش کنید!

 بیماران مبتلا به سرطان با ورزش کردن می توانند روزانه سموم سرطانی را از بدن خود خارج کنند و طول عمر خود را افزایش دهند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران دکتر حمید رضا دادبخش، متخصص داخلی گفت: افزایش طول عمر بیماران سرطانی دو یا سه نکته خیلی مهم را در برمی گیرد.
وی افزود: ورزش فاکتوری برای طول عمر فرد مبتلا به سرطان می باشد زیرا با ایجاد ورزش کردن منظم و مرتب و به صورت ریتمیک و روزانه سموم بدن از طرق مختلف از بدن دفع می شود.
داد بخش گفت: زیرا این بیماران وضعیت خاصی دارند و دلیل وضعیت وجود سلول های سرطانی در بدن آنها است که به بافت های مختلف بدن حمله می کند. این نوع بیماران حتما ورزش کردن را از یاد نبرند. بیماران کنسر یا سرطانی با چند دوره برنامه شیمی درمانی یا رادیو تراپی و مصرف مواد غذایی سالم اعم از لبنیات، سبزیجات سالم و با ورزش کردن و با محوریت خاص می توانند روند بیماری را کندتر کنند.
به عنوان مثال کسانی که دچار سرطان ریوی هستند در هوای سرد و آزاد نباید به ورزش کردن خود ادامه دهند زیرا مضر و خطر آفرین است.
دادبخش تصریح کرد: همچنین افرادی که دچار سرطان استخوان هستند از انجام فعالیت های زیاد پرهیز کنند زیرا فعالیت های پرجنب و جوش برای این بیماران مضر است.

شروع طرح سباح

طرح سباح (شنای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی) در استان مرکزی از ۹۱/۸/۱۰ آغاز گردید .در این طرح تعداد ۱۸۷۴۹ نفر دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی استان تحت آموزش شنا قرار می گیرند.