کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

جام رمضان

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه فوتسال با حضور تیم های از ادارات نواحی یک و دو اراک ،نوسازی مدارس،مرکز تربیت معلم شهید باهنرو یک تیم از اداره کل نمود که در پایان بعد از برگزاری مسابقات به صورت دوره ای ، نتایج ذیل حاصل گردید.


مقام اول: اداره کل آموزش و پرورش

مقام دوم : اداره کل نوسازی مدارس

مقام سوم: مرکز تربیت معلم شهید باهنر




برگزاری دوره آموزشی تنیس

بر اساس دستوالعمل وزارت متبوع ،اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش  یک دوره آموزشی تنیس ویژه معلمان تربیت بدنی دوره تحصیلی ابتدایی برای همکاران نواحی یک و دو اراک در تاریخ های 25 و 26 مرداد ماه با همکاری هیئت تنیس استان مرکزی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد برگزار نمود.


اجرای طرح سباح در مناطق فاقد استخر

معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل در نظر دارد بر اساس مصوبه شورای آموزش وپرورش  استان ، در شهریور ماه طرح سباح ویژه دانش آموزان سوم ابتدایی را در مناطق فاقداستخر (نوبران،سربند ،فراهان، خنداب،کمیجان) به صورت اردوهای یک روزه در شهرستانهای همجوار که دارای استخر می باشند را اجرا نماید.


چهار خانه ژیمناستیک استان مرکزی

 در راستای اجرای طرح ملی ژیمناستیک ویژه دانش آموزان دوم ابتدایی دو مین خانه ژیمناستیک استان مرکزی واقع در  آموزش وپرورش ناحیه دو اراک در سالن حکمت آغاز به کار کرد ،لازم به ذکر است که اولین خانه ژیمناستیک در آموزش وپرورش ناحیه یک اراک در سالن فاتح خیبر در سال تحصیلی 89-88 فعالیت خود را آغاز کرده بود.


همچنین خانه ژیمناستیک شهرستان شازند  و خانه ژیمناستیک شهرستان ساوه نیز در حال تجهیز می باشند که  تا ابتدایی سال تحصیلی 92-91  به مرحله بهربرداری خواهند رسید.




 

دوره آموزشی ژیمناستیک

دوره آموزشی ژیمناستیک ویژه معلمان تربیت بدنی دوره ابتدایی استان به مدت 10 ساعت در روزهای چهارشنبه 91/4/28 و پنجشنبه 91/4/29 در سالن های تخصصی فاتح خیبر(خانم ها) و حکمت (آقایان) با حضور 220 نفر از همکاران زیر نظر اساتید مجرب این رشته برگزار شد.


لازم به ذکر است که این دوره جهت آمادگی معلمان تربیت بدنی دوره ابتدایی برای اجرای طرح ژیمناست در سال تحصیلی 92-91  برگزار گردید.


همچنین از بین همکاران شرکت کننده در این دوره ، نفرات برتر جهت گذراندن دوره های تکمیلی انتخاب شدند.

ادامه مطلب ...

پیام تبریک

کسب اولین مدال طلای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در رقابت های المپیک لندن توسط حمید سوریان کشتی گیر فرنگی کار کشورمان را به وی، جامعه ورزش کشور و ملت پهلوان پرور ایران تبریک می گوییم. 

ماساژ بافت های آسیب دیده مطلقاً ممنوع!

سلامت نیوز : ماساژ یک روش درمانی مفید و نسبتاً ایمن است که در صورت استفاده منطقی و کاربرد تکنیک های مناسب و به شرط انجام توسط افرادی که صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی انجام آن را دارند می تواند اثرات موثری بر سلامت جسمی و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.ماساژ یک واژه کلی است که برای دستکاری های مشخصی از بافت نرم بدن به کار می رود و شامل یک گروه از فرایندهایی است که معمولا با حرکت سطحی ملایم، ضربه زدن و فشردن دست روی بافتهای خارجی بدن می شود.


ادامه مطلب ...

راههای کاهش وزن در ماه مبارک رمضان

پرهیز از پرخوری در ماه رمضان 4 تا 8 کیلو وزن را کاهش می دهد روزه داران با داشتن برنامه ریزی مناسب غذایی و پرهیز از پرخوری در زمان افطار و سحر می توانند بین 4 تا 8 کیلو از ورن خود را کاهش دهند. رعایت برنامه ریزی صحیح تغذیه در ایام ماه مبارک رمضان برای روزه داران از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بتوانند آمادگی لازم را برای بهره گیری از برکات معنوی و مناجات با پروردگار را به نحو بسیار مطلوب به انجام برسانند. زیاده خوردن به بدن انسان آسیب می رساند و از نظر علمی زیاده روی کردن در خوردن انواع غذاها ، چربی ها وقندها مشکلات و بیماری هایی از قبیل فشار خون ، دیابت ، قلبی و عروقی آتروز ، و حتی ریسک سرطان را افزایش می دهد.
ماه مبارک رمضان تمرینی است برای کم خوری و دوری از پرخوری است و با رعایت مقدار مصرف و تامین نیازهای غذایی در حد قابل قبول در این ماه می توان از زیان های ناشی از کمبود غذایی در امان بود. اغلب افراد جامعه پس از ماه رمضان دچار اضافه وزن می شوند در حالی که یک روزه دار با برنامه ریزی تغذیه ای می تواند معادل غذای مورد نیاز روزانه خود را به جای چند وعده، در دو وعده افطار و سحری دریافت کند و از این رو در اکثر موارد کاهش وزن اتفاق می افتد و این کاهش وزن به علت سوزاندن مقداری از چربی های ذخیره ای بدن است.

ادامه مطلب ...