کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

ولادت حضرت علی (ع)

میلاد مرتضی اسدالله حیدر است
جشن ولادت علی(ع) آن میر صفدر است
زوجی برای فاطمه حق آفریده است
این زادروز همسر زهرای اطهر است

ولادت حضرت علی(ع) مبارک


راننده آموزش و پرورش با تیم استان نایب قهرمان کشور شد.

مجید رمضانی همکار اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با تیم استان در  اولین دوره مسابقات اتومبیلرانی جام خلیج فارس نایب قهرمان کشور  شد.

تیم استان مرکزی در قالب یک تیم ۲۰ نفره در این مسابقات شرکت کرد و مقام دوم را کسب کرد.

داستان

داستان آموزنده : همه چیز به خودتان برمیگردد

ترازوی مرد فقیر :


مرﺩ ﻓﻘﯿﺮﻯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﮐﺮﻩ ﻣﻰ ﺳﺎﺧﺖ، ﺁﻥ ﺯﻥ ﮐﺮﻩ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﯾﺮﻩ ﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮﯾﻰ ﻣﻰ ﺳﺎﺧﺖ .ﻣﺮﺩ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﻰ ﺍﺯ ﺑﻘﺎﻟﻰ ﻫﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺎﯾﺤﺘﺎﺝ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﺮﯾﺪ .

ﺭﻭﺯﻯ ﻣﺮﺩ ﺑﻘﺎﻝ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﺮﻩ ﻫﺎ ﺷﮏ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺯﻥ ﮐﻨﺪ . ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺯﻥ ﮐﺮﺩ، ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻫﺮ ﮐﺮﻩ ۹۰۰ ﮔﺮﻡ ﺑﻮﺩ .
ﺍﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﻋﺼﺒﺎﻧﻰ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﮔﻔﺖ:
ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺗﻮ ﮐﺮﻩ ﻧﻤﻰ ﺧﺮﻡ، ﺗﻮ ﮐﺮﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺧﺘﻰ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﺁﻥ ۹۰۰ ﮔﺮﻡ ﺍﺳﺖ . ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ
ﻭ ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻣﺎ ﺗﺮﺍﺯﻭﯾﯽ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺷﮑﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﺮﯾﺪﯾﻢ ﻭ ﺁﻥ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺷﮑﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭﺯﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﺍﺩﯾﻢ .
ﯾﻘﯿﻦ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ ﮐﻪ: ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻰ ﮔﯿﺮﯾﻢ !


بازدید از اماکن و فضاهای ورزشی شهرستان محلات

روز یکشنبه 1392/2/29 معاونت محترم تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان از اماکن و فضاهای ورزشی شهرستان محلات با زدید نمودند.در حاشیه این بازدید آقای دمنه ضمن تشکر از زحمات ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان محلات جناب آقای امیری ،معاون محترم پشتیبانی جناب آقای رضایی و کارشناس مسئول محترم تربیت بدنی جناب آقای فلفلی ،حضور فعال و پورشور خیرین شهرستان را در احداث فضاهای و اماکن آموزشی - ورزشی بسیار مثبت ارزیابی نمودند و نقش ورزش و فعالیت های ورزشی مدارس به عنوان یک عامل پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و فراهم نمودن سطح سلامت و تندرستی جامعه را مهم  دانستند.


چمن مصنوعی آموزشگاه آزادگان



 


آموزشگاه و سالن ورزشی سید آبادی(خیر ساز)



مجموعه ورزشی سیزده آبان



مجموعه آموزشی - ورزشی و استخر سرپوشیده برادران طالبی




مجموعه ورزشی مرصع نیم ور 




راه یابی معلم شازندی به مسابقات دو میدانی قهرمانی آسیا

 

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان مرکزی خلیل حاج گلی آموزگار مدرسه ابتدایی شهید محمدی شهرستان شازند توانست در مسابقات دو میدانی قهرمانی کشور در رشته 5 هزار متر و 10هزار متر بزرگسالان به مقام قهرمانی دست یابد  خلیل حاج گلی آموزگار مدرسه ابتدایی شهید محمدی شهرستان شازند توانست در مسابقات دو میدانی قهرمانی کشور در رشته 5 هزار متر و 10هزار متر بزرگسالان به مقام قهرمانی دست یابد . لازم به ذکر است این مسابقات در تاریخ 12/2/92 در شهر بافت استان کرمان برگزار گردید وحاج گلی توانست با قهرمانی در این مسابقات به مساباقت قهرمانی آسیا راه پیدا کند .گفتنی است  مسابقات قهرمانی آسیا امسال در تاریخ هفدهم وهجدهم خرداد ماه در کشور مالزی برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان مرکزی:

 

شش نفر از دانش آموزان دوره متوسطه استان به عنوان برگزیده کشوری مسابقه کتابخوانی هفته سلامت اعلام شدند به گزار ش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شش نفر از دانش آموزان دوره ی متوسطه مدارس استان مرکزی در مسابقه کشوری کتابخوانی هفته سلامت با موضوع فشار خون خود را کنترل کنید برنده شدند .

به گفته دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان مرکزی در مسابقه کشوری کتابخوانی با موضوع شعار سال جهانی بهداشت: "فشار خون خود را کنترل کنید"  برگزار گردید خانم ها: کبری علیی،عاطفه جلولی،الهام پیرانوند و فاطمه بابایی و آقایان: مهدی رستمی و عباس احمدی به عنوان برنده اعلام گردیدند.
این مسابقه از مجموعه کتب بسته آموزشی زندگی عاری از خطر که در مدارس توزیع شده بود طراحی و اجرا شده است.

آزمون آمادگی جسمانی آتش نشانها

 تست آمادگی جسمانی آتش‌نشانهای استان مرکزی، نخستین آزمون آمادگی جسمانی سال 92 در سطح شهرهای استان مرکزی به پایان رسید.

 

 این آزمون ورزشی که تست «ایفرد» نامیده می‌شود با همکاری شهرداری اراک ومعاونت تربیت بدنی آموزش وپرورش  درروز24اردیبهشت 92 صبح وعصر با حضور196نفر آغاز  و تا عصر همانروزبه پایان رسید.

 مراحل مختلف تست «ایفرد» را دوی 4 در 9 متر، بارفیکس، پرش جفت، دوی 540 متر و دراز و نشست -حمل کپسول -انعطاف پذیری -پارالل-45 سرعت می باشد.

تست «ایفرد» هر سال دو بار در سطح ایستگاه‌های این منطقه عملیاتی به اجرا در می‌آید. با برگزاری اولین آزمون و شناسایی وضعیت جسمی افراد، برنامه‌های علمی تغذیه و ورزش برای تک تک آتش‌نشانان به صورت مجزا تهیه می‌شود تا آنان بتوانند در طول این مدت با انجام ورزش‌ها و تغذیه مناسب همواره خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات و خاموش کردن آتش‌سوزی آماده نگهدارند.

وی

حلول ماه رجب

رجب یعنی اشک توبه در قنوت

خواندنش با نام غفار الذنوب

شعبان یعنی چشمها هم در رکوع

شرمگین از نام ستار العیوب

رمضان یعنی سر سجود و دل سجود

ذکر یارب یارب از عمق وجود

امام کاظم علیه السلام فرمود:

رجب نهر فى الجنه اشد بیاضا من اللبن و احلى من العسل فمن صام یوما من رجب سقاه الله من ذلک النهر.

رجب نام نهرى است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند از آن نهر به او مى‏ نوشاند.

(من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 56، ح 2 _ وسائل الشیعه، ج 7، ص 350، ح 3)


دهمین همایش کوهپیمایی فرهنگیان استان مرکزی دررسانه ها

دهمین همایش کوهپیمایی فرهنگیان استان مرکزی برگزار شد

در این همایش یک روزه، 300 نفر از فرهنگیان این استان حضور داشتند و از اردوگاه امیرکبیر شازند تا قله شهباز را کوهپیمایی کردند.رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه برگزاری این همایش گفت: کوهپیمایی از جمله ورزش های بسیار مفید است که در سلامت جسم و روح افراد نقش موثری دارد.ˈمسلم محمدیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلمان باید بخشی از ساعات روز خود را به امر ورزش کردن اختصاص دهند و توجه به این مهم ضروری است.وی، هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سلامت جسم و روح و تقویت روحیه و افزایش نشاط در معلمان عنوان کرد.ک/37108/686متن کامل خبر
منبع: ایرنا

دهمین همابش کوهپیمایی فرهنگیان استان

دهمین همایش کوهپیمایی فرهنگیان استان مرکزی گرامیداشت هفته مقام معلم روز جمعه 1392/2/20 با حضور 300 نفر از همکاران محترم سراسر استان با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت ،کانون بسیج فرهنگیان استان و ستاد بزرگداشت مقام معلم در اردوگاه امیر کبیر شازند برگزار گردید.

 این همایش راس ساعت 8/30 صبح با بیان سخنان آقای دمنه معاون محترم تربیت بدنی و سلامت اداره کل آغاز گردید و همکاران موفق شدند ساعت 11/30 قله 3300 متری شهباز را فتح کنند.همچنین در حاشیه این همایش نماز جماعت با حضور پرشور همکاران در نماز خانه اردوگاه برگزار گردید.