کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

ثواب وضوی قبل از خواب!

  

تاکید پیامبر(ص)به گرفتن وضو قبل از خواب:

۱. کسی که با وضو بخوابد گویا شب تا صبح بیدار (و به عبادت مشغول بوده) است.» (وسائل الشیعه، ج ۱، ص ۲۶۶)

۲. کسی که با وضو بخوابد، بسترش تا صبح مسجد و خوابش نماز او است و اگر کسی بدون وضو بخوابد، تا صبح مانند مرداری است که بسترش قبرش است.» (مستدرک الوسائل، ج ۱ ، ص ۴۲)

حلول ماه ربیع بر مسلمانان جهان مبارک باد.

حضرت محمد مصطفی (ص)  فرمودند:  

هر کس حلول ماه ربیع را به دیگران مژده دهد من بهشت را به او مژده خواهم داد .  

بازدید از روند اجرای طرح های ملی ورزش مدارس

 

مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه داخلی حوزه معاونت ضمن بیان کافی نبودن برنامه بازدید ادواری از ورزش مدارس بر لزوم تشکیل کمیته بازدید از روند اجرای طرح های ملی ورزش مدارس در دوره ابتدایی تاکید و خواستار شکیل گیری هر چه سریعتر این کمیته شد.  

وی افزود با توجه به اینکه چهار طرح : ژیمناست- طناورز- تنیس روی میز و دومیدانی در داخل مدارس و در ساعات درس تربیت بدنی صورت می گیرد بازدید و شناسایی نقاط ضعف و قوت  این طرح ها از ضرورت بالایی برخوردار می باشد. لذا مقرر گردید اداره تربیت بدنی با تشکیل کمیته ای ضمن نظارت و بازدید براجرای این طرح ها مدارس تخصصی ورزش را نیز مورد بازدید قرار دهد.  

ایشان همچنین از آماده بودن گواهینامه های پایان دوره طرح ها خبر دادو افزود به همت اداره تربیت بدنی این گواهینامه ها به تعداد ۶۰۰۰۰ نسخه چاپ و آماده توزیع می باشد.

وی شرط لازم برای اجرای موفق این طرح ها در مدارس را پیگیری و نظارت دقیق مدیران مدارس و والدین دانش آموزان ذکر و همچنین تبدیل شدن ورزش دانش آموزی را به یک خواسته عمومی توسط مدیران مدارس - والدین و معلمین ورزش از رموز توسعه و تعمیم سلامت دانش آموزی و جامعه دانست. 

در انتها ایشان دارا بودن نیروی انسانی متخصص و جوان (معلمین ورزش توانمند)- اجرای این طرح ها در داخل مدرسه و ساعات درس تربیت بدنی - محتوی آموزشی مناسب و کارشناسی شده دارای قابلیت اجرایی با حداقل امکانات را از نکات بارز این چهار طرح ذکر و در ارتباط با طرح سباح نیز فراهم نمودن زیر ساخت ها را از اهم اهداف ذکر کرد و گفت انشاء ا... با به بهره برداری رسیدن استخرهای در دست احداث از مشکلات اجرایی این طرح هم کاسته خواهد شد.  

جشنواره غذا درمدرسه شهدای 15 خرداد شهرستان خمین

جشنواره غذای دانش آموزان وکارکنان آموزشگاه شهدای 15 خرداد شهرستان خمین امروز سه شنبه 12/10/91 درمحل سالن ورزشی این آموزشگاه با حضور کارکنان ،دانش آموزان وجمعی از اولیای دانش آموزان برگزار شد .   

این جشنواره که به منظورآشنا نمودن دانش آموزان با غذای های سنتی وایرانی سالم برگزار شده بود ، بعد از داوری توسط مجریان برگزاری آن به چند نفر از دانش آموزان که بهترین وسالمترین غذاها را تهیه نموده بودند جوایزی از طرف مرکز بهداشت ومدیریت آموزش وپرورش اهداء شد .

جنتی مدیر آموزش وپرورش ، فائضی پور کارشناس فرمانداری ، بیات معاون برنامه ریزی ، جابری معاون پرورشی وسلامت ، باقری مدیر مرکز بهداشت وجمعی از کارکنان مدیریت آموزش وپرورش ، وکارشناسان مرکز بهداشت شهرستان خمین از این جشنواره بازدید بعمل آوردند واز برگزار کنندگان آن تقدیر وتشکر نمودند .

کسب عنوان برتر در حوزه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر

 اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی موفق به کسب رتبه اول در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گردید

به استناد مصوبات جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مبنی بر ارزیابی دستگاه ها در بازه زمانی شش ماهه و سالانه، اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی موفق به کسب رتبه اول در بین دستگاه های استان شد. به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، به استناد مصوبات جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مبنی بر ارزیابی دستگاه ها در بازه زمانی شش ماهه و سالانه، اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی  موفق به کسب رتبه اول در بین دستگاه های استان شد. 

این موفقیت را به کلیه فرهنگیان عزیز تبریک می گوییم.

برگزاری جشنواره غذاهای محلی در زرندیه

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرندیه، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج غذاهای بومی و مفید و ترویج تغذیه سالم و منابع غذایی مختلف در بین دانش آموزان عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان زرندیه، در این جشنواره، دانش آموزان، با انواع غذاهای سالم بومی و مفید و دارای ارزش غذایی آشنا شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: احیاء و معرفی و شناساندن غذاهای بومی و سفره ایرانی و دور کردن دانش آموزان و جوانان از فست فود ها، ترویج فرهنگ تغذیه سالم، استفاده از لقمه های خانگی و میوه ها و ایجاد نشاط در بین همکاران فرهنگی و دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

لازم به ذکر است، جشنواره غذاهای سالم هر ساله در هفته معرفی مشاغل نیز در مدارس شهرستان زرندیه برگزار می شود.
این جشنواره با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و با حضور اولیا و دانش آموزان در مدرسه ابتدایی زهرای اطهر  برگزار شد.

مراسم نمادین هفته بسیج تغذیه سالم در دلیجان

 

مراسم نمادین هفته بسیج تغذیه سالم در آموزشگاه حضرت معصومه (س) با حضور دانش آموزان و کارکنان آموزشگاه و کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان دلیجان برگزار گردید.  

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دلیجان، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج آموزش تغذیه سالم (۹ الی ۱۵ دی ماه)، مراسم نمادین استفاده از تنقلات و خوراکی های سالم بومی در آموزشگاه حضرت معصومه(س) با حضور دانش آموزان برگزار شد.

کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان هم به آگاه سازی دانش آموزان در رابطه با اصول تغذیه سالم و ارزش غذایی خوراکی ها و تنقلات پرداختند و خواص انواع تنقلات سالم و مقوی را برای دانش آموزان بیان نمودند.

تسلیت

 

اس ام اس اربعین سری 2

 

بسوز ای دل که امروز اربعین است / عزای پور ختم المرسلین است

قیام کربلایش تا قیامت /سراسر درس، بهر مسلمین است

اربعن حسینی تسلیت باد


فراخوان جامعه ورزش آموزش و پرورش به همایش فرهنگیان عاشورایی

زیر بار ذلت زندگی کردن؛ یعنی مرگ!

کاش این کلمات امام عشق؛ حسین(علیه السلام) را همه عالم می شنیدند:

لَیْسَ الْمَوْتُ فِی‌ سَبِیلِ الْعِزِّ؛ إلاَّ حَیَوه خَالِدَه؛

وَلَیْسَتِ الْحَیَوه مَعَ الذُّلِّ؛ إلاَّ الْمَوْتَ الَّذِی‌ لاَ حَیَوه مَعَهُ.


مرگ‌ در راه‌ عزّت‌، چیزی نیست؛ مگر زندگی‌ جاویدان‌!

وزندگی‌ با ذلّت‌؛ چیزی نیست؛ مگر مرگی‌ که‌ هیچ نشانی از زندگی در آن نیست!

در راستای اجتماع بزرگ فرهنگیان در روز اربعین حسینی ؛جامعه ورزشی آموزش وپرورش استان حضور خود را به منظور پاسداشت ارزشهای والای قیام سالار و سرور شهیدان اعلام می نماید و از تمامی دانش آموزان ورزشکار و معلمان تربیت بدنی جهت حضور در این گردهمایی بزرگ عاشورایی دعوت به عمل می آید.

زمان : پنجشنبه ۹۱/۱۰/۱۴ ساعت ۳۰/۹ لغایت ۳۰/۱۲
مکان : اراک - مصلی بیت المقدس


جلسه توجیهی مدیران مدارس مروج سلامت شهرستان تفرش برگزار شد

 

مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجین سلامت شهرستان تفرش در جلسه توجیهی با حضور مسئولین آموزش و پرورش و کارشناسان شبکه بهداشت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان تفرش، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش در اولین جلسه توجیهی مدیران و مراقبین سلامت مدارس مروج سلامت این شهرستان این طرح را در جهت تأمین سلامت دانش آموزان و بر اساس راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و ضمن تشکر از رئیس و کارشناسان شبکه بهداشت این شهرستان خواستار حضور فعال تر ایشان در پیشبرد اهداف طرح در مدارس شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان تفرش نیز در این جلسه، توانمندشدن و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب را به عنوان هدف اجرای طرح دانست که شیوه زندگی سالم را به دانش آموزان می آموزد طوری که در طول زندگی به آن پایبند باشند.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت در تشریح این طرح گفت: این طرح در وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و سازمان نوسازی مدارس و با رویکرد توانمندسازی دانش آموزان در زمینه فرهنگ مراقبتی و آموزش همسالان در مدارس تعیین شده اجرا می شود.

وی افزود: تعداد مدارس مجری این شهرستان بر اساس سهمیه اعلام شده  ۱۰ مدرسه در دوره های  مختلف تحصیلی است. 

مدیران شرکت کننده ضمن استقبال از اجرای طرح شرایط و محدودیت های اجرای طرح را در مدارس مطرح کردند.