کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

گرامیداشت هفته دفاع مقدس

اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک دوره مسابقه طناب کشی با حضور تیم های اداراه ناحیه یک ،اداره استثنایی و چهار تیم از اداره کل آموزش وپرورش در روز پنجشنبه 91/7/6 در سالن ورزشی سیزده آبان برگزار نمود که در پایان تیم اداره آموزش و پرورش ناحیه یک موفق به کسب مقام قهرمانی شد. 


اعضای تیم ناحیه یک:

سید عباس سجادی(معاون محترم پرورشی وتربیت بدنی)

نوراله محمدی

محمد سورانه

احمد قزل عاشقی

مهدی براتی زاده

احسان قدوسی

مجید محمودی

                                           

                                                                       

رئیس و کارشناس اداره مراقبت از آسیبهای اجتماعی منصوب شدند

ازسوی مدیر کل محترم آموزش وپرورش و به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آقایان ذبیح اله کاوسی و رضا حسنی به ترتیب به عنوان رئیس و کارشناس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی منصوب شدند. 

لازم به توضیح است اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی با محوریت برنامه های پیشگیرانه در ساختار جدید معاونت تربیت بدنی و سلامت تشکیل شده است.

مشکلات و وضعیت موجود تربیت بدنی و سلامت دلیجان بررسی شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل با حضور در شهرستان دلیجان در جلسه ای که در مروخ ۱۸/۶/۹۱ با حضور کارشناسان اداره تربیت بدنی اداره کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان- معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس تربیت بدنی و سلامت دلیجان  برگزار گردید مشکلات و تنگاناهای حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس این شهرستان را مورد نقد و  بررسی قرار داد. 

آقای دمنه بیان کرد که قصد دارد  در تمام مناطق حاضر شده و از نزدیک به به بررسی وضعیت موجود تربیت بدنی و سلامت مدارس بپردازد و برگزاری نشست با دبیران و معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت را از اهداف خود بیان نمود. 

حضور همکار محلاتی در پارا المپیک

 

جواد فلفلی کارشناس مسئول تربیت بدنی شهرستان محلات به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ۵ نفره نابینایان و کم بینایان درپارا المپیک لندن حضور دارند. که این حضور برای جامعه ورزش استان خصوصا جامعه فرهنگیان جای مباهات و افتخار دارد .  

برای این عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی می نماییم.



موفقیت کشتی گیر و باستانی کار استان مرکزی در مسابقات کشوری

در مسابقات کشوری دانش آموزان پسر که به میزبانی استان همدان از تاریخ 91/6/6 برگزار گردید در رشته کشتی آزاد آقای مرتضی صمدی در وزن 59 گیلوگرم به مربیگری آقای مصطفی بابایی و سرپرستی آقای احمد کریم زاده عراقی و در رشته ورزش باستانی آقای نیکان شمسی به مربیگری آقای عباس جعفری و سرپرستی آقای نادر کریمی موفق به کسب مدال برنز این مسابقات گردیدند. اداره تربیت بدنی ضمن تبریک،کمال تشکر را از زحمات مربیان و همکاری هیات کشتی استان مرکزی و برادر داود سلیم آبادی مسئول انجمن کشتی آموزشگاه های استان و مربیان باشگاه ورزش باستانی متقین را دارد.


استان مرکزی مقام سوم مسابقات طناب زنی کشور را کسب نمود

 

این مسابقات با حضور دویست و شصت و سه دانش آموز ، مربی ، سرپرست و داور در قالب 27 تیم از استانهای مختلف در سالن ورزشی آموزشکده شهید صدوقی استان یزد  برگزارشد.

 با توجه به شروع طرح طناورز از سال گذشته در مدارس ابتدایی سراسر کشور این مسابقات با استقبال خوبی مواجه و تیمها با کیفیت مناسبی در این دوره حضور یافته اند. لازم به یاد آوری است این مسابقات در پنج ماده شامل نمایش تیمی ، نمایش انفرادی ، سرعت ، دوبل امدادی و سرعت سی ثانیه و سرعت سه نفره برگزار شدکه درپایان تیم استان مرکزی با کسب نتایج ذیل در مجموع سوم کشورشد.

ماده تیمی شش نفره

مقام اول شهر تهران

مقام دوم زنجان

مقام سوم استان مرکزی

ماده دابل داچ امدادی

مقام اول کیوان آذین فرد-- مهدی پرنیان مهر-الیاس لندرانی از خراسان رضوی

مقام دوم مهرشاد مسلمی -محمد حسین درویش -مهدی فیضی از شهر تهران

مقام سو م محمد مهدی رحیمی - علیرضا میرزاخانی -محمد حسین فریدونی ازاستان مرکزی

و نتایج کلی به شرح ذیل می باشد

مقام اول شهر تهران

مقام دوم قزوین

مقام سوم استان مرکزی( علیرضا میرزاخانی- طاها مخلص آبادی -علی رشانی -محمد سجاد کاظمیان- محمد صادق علی مردانی - محمد مهدی رحیمی - محمد حسین فریدونی)

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل ضمن تشکر از زحمات جناب آقای محمد رستمی  مسئول محترم انجمن طناب زنی استان - آقایان علیرضا رفیعی و ابوالفضل سمیعی مربیان زحمت کش تیم و دانش آموزان قهرمان و والدین ایشان  کسب این عنوان را تبریک گفت.




مشکلات حوزه سلامت و تندرستی مدارس استان بررسی شد

 

در جلسه شماره ۲۹ شورای معاونین آموزش و پرورش استان مرکزی که در مورخ ۷/۶/۹۱ در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید مشکلات حوزه سلامت مدارس و مراقبین محترم سلامت مدارس استان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مورادذیل از مصوبات این جلسه می باشد:  

- لزوم بروز آوری سطح علمی مراقبین سلامت و برگزاری دوره های آموزشی در سال ۹۱ 

- بررسی و پیگیری وضعیت ۳۰ساعته بودن ابلاغ کاری هفتگی مراقبین سلامت  

- توصیه به مدیران جهت همکاری و دراختیار قرار دادن زمان ویژه فعالیتهای ادواری و اجرای طرح های بهداشتی  

- ساماندهی وضعیت بوفه و پایگاه تغذیه سالم مدارس و تشکیل کمیته نظارتی با همکاری حوزه حراست و ارزیابی عملکرد

مفاد منشور معاونت تربیت بدنی و سلامت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ،معاونت تربیت بدنی و سلامت با اتکال به خداوند متعال و با تأسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) و با تکیه به رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و با محوریت سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش ، به منظور گسترش نشاط ، تحرک و سلامت دانش آموزان، منشور معاونت تربیت بدنی و سلامت کشور را به شرح زیر اعلام کرد :

1)  رویکرد دینی و تربیتی را سرلوحه کار خود قرار داده و با اهتمام به ترویج و تحکیم مبانی دینی واخلاقی در مدارس و در بین دانش آموزان وکارکنان و با محوریت شعار " تحصیل ، تهذیب ، ورزش " به سهم خود ، زمینه های هدایت دانش آموزان به سوی حیات طیبه را فراهم نماید.

2)  توجه به مدرسه بعنوان نهادی اثرگذار در تربیت رسمی و عمومی را مورد تأکید قرار داده و از طریق توسعه و کیفیت بخشی برنامه ها وفعالیت ها و اجرای تکالیف مرتبط  و نقش آفرینی فعال در جهت تحقق ماموریت های اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت و با هم – افزایی کلیه ظرفیت ها ، زمینه ارتقاء کیفیت زندگی دانش آموزان را فراهم نماید.

3)بسترهای لازم برای استعدادیابی ، کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان را فراهم نماید.

4) شیوه های زندگی سالم را در بین دانش آموزان ، کارکنان و والدین ترویج نماید.

5)  با گسترش مسابقات و فعالیت های ورزشی ، علاوه بر کوشش جهت ترویج ورزش همگانی و قهرمانی و فرصت های شایسته برای اوقات فراغت ، بسترهای لازم برای درخشش دانش آموزان در میادین ورزشی ملی ، منطقه ای و بین المللی را فراهم نماید.

6) سرانه فضاهای ورزشی و بهداشتی مدارس و دانش آموزان را گسترش داده و ضمن بهبود شاخص های بهداشت محیط و توسعه و تجهیز مدارس ، زمینه رشد دانش آموزان تحت پوشش طرح های ورزشی ، سلامت و پیشگیری را فراهم نماید.

7)  علاوه بر توسعه زیرساخت ها و نظام برنامه درسی و کمک آموزشی حوزه تربیت بدنی و سلامت ، زمینه ارتقاء دانش و مهارت کلیه کارکنان حوزه تربیت بدنی و سلامت را فراهم نموده و منابع انسانی این حوزه را بهسازی ، توسعه و کیفیت بخشی نماید.

8) عوامل و رفتارهای مخاطره آمیز در مدارس و در بین دانش آموزان را شناسایی نموده و زمینه مراقبت از دانش آموزان  در برابر بیماری ها، رفتارهای پرخطر ، آسیب های اجتماعی و اعتیاد را فراهم نماید.

گفتنی است ؛ مدیران ، کارشناسان ، معلمان تربیت بدنی ومربیان بهداشت با اعتقاد و ایمان راسخ به اهمیت و ضرورت تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان پیمان بستند با همدلی و هم – افزایی همه توان و ظرفیت خود را برای تحقق مفاد منشور بکار گرفته  واز این طریق به تحقق جامعه ای سالم و با نشاط ، بویژه در بین کودکان ، نوجوانان و جوانان کمک کنند.

کودک خود را شاد تربیت کنید

مهارت‌های ارتباطی کلید رشد شخصیت اجتماعی کودک محسوب می‌شود و به تدریج مهارت‌های رفتاری ارتباط با دیگران را می تواند از طریق ارتباط با والدین، دوستان و فامیل بیاموزد.

به گزارش تبیان، گوشه‌‌گیری کودکان و انزواطلبی از دوستان، اقوام و آشنایان نشانه اجتماعی نبودن آنان تلقی می‌شود،‌ اما مشکلی جدی به نظر نمی‌رسد! به نظر اغلب والدین، گوشه‌گیری در اصطلاح به غریبی کردن تعبیر می‌شود و به تدریج رفع خواهد شد، با این حال گوشه‌گیری تنها نشانه اختلال در رشد شخصیت اجتماعی کودک نیست.

ناسازگاری، بدخلقی، رفتارهای هیجانی به ویژه میان جمع، زودرنجی، خجالتی بودن، قهر کردن مکرر و بی‌دلیل، مرافعه هنگام بازی با گروه همسالان نیز می‌تواند نشانه اجتماعی نبودن باشد و دردسرساز شود.

کودکان به تدریج مهارت‌های رفتاری ارتباط با دیگران را می‌آموزند و شخصیت اجتماعی آنان از طریق ارتباط با والدین، اعضای خانواده، اقوام، دوستان و همچنین حضور در مدرسه مرحله به مرحله رشد می‌کند، اما عوامل بسیاری نیز این رشد را متوقف می‌سازد و انسان اجتماعی درون کودک، نوجوان یا حتی جوان را کوچک‌تر از سن واقعی‌اش نگه می‌دارد.

اختلال رشد اجتماعی کودک زندگی آینده وی را با نابسامانی و عقده‌های روانی پیچیده مواجه می‌کند و از شانس وی برای برخورداری از یک زندگی سالم و مولد و دستیابی به موفقیت‌های فردی و اجتماعی می‌کاهد.

ادامه مطلب ...

دوست عزیز و همکار محترم ( یک خبر)

با احترام مطلب درج شده در وبلاگ اصلاح گردید . و اگر کمکی هم به برگزاری این رقابتها صورت گرفته است همه همکاران تربیت بدنی و دانش آموزان نیز در این کار خیر سهیم بوده اند و کوچک ترین سهم مربوط به حوزه اداری معاونت تربیت بدنی بوده است. ولی آنچه مهم است این است که ما بدانیم در ارتباط با این عزیزان نیز مسئول هستیم و باید به گونه ای برای این قشر از دانش آموزان هم برنامه ریزی داشته باشیم.  

چشم ها را باید شست    جور دیگر باید دید.