کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

تسلیت


ایام فاطمه (س) تسلیت....


 

تبریک

 

 

جناب آقای مجید محمودی انتصاب حضرتعالی را به سمت کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک تبریک می گوییم .انشاءالله همچون گذشته موفق و پیروز باشید.و با مدیریت حضرتعالی شاهد موفقیت های روز افزون تربیت بدنی آموزشگاههای آموزش و پرورش باشیم.

۵ ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات

سلامت نیوز: ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد. وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد. 

 

ادامه مطلب ...

برای پیشگیری از سنگ کلیه آب پرتقال بنوشید

سلامت نیوز: نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال بهتر از سایر انواع مرکبات در پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه موثر است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس می گویند بسیاری از مردم تصور می کنند آب تمامی مرکبات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. در حالی که همه مرکبات چنین تاثیری ندارند. دکتر کلاریتا آدوینا نویسنده این تحقیق، می گوید برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه باید تغییراتی در تغذیه و شیوه زندگی بیمار داده شود و سیترات پتاسیم افزوده شود. این ماده میزان تشکیل سنگ جدید را در کلیه بیماران کاهش می دهد. آب پرتقال نقش مهمی در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه دارد و در بیمارانی که بدن آنها تحمل سیترات پتاسیم را ندارد مفید است.
انواع مرکبات به علت دارا بودن «سیترات» از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کرده و خط ر تشکیل سنگ را کاهش می دهند. طعم ترش مرکبات به خاطر وجود سیترات در آنهاست. ولی محققان آب پرتقال و لیمو را مقایسه کردند و دریافتند آب پرتقال تاثیر بیشتری در کاهش خطر تشکیل سنگ جدید در کلیه دارد.


هم سیگاری ها بخوانند و هم غیرسیگاری ها

سلامت نیوز : هر 8 ثانیه یک نفر در جهان به دلیل مصرف تنباکو جان خود را از دست می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دخانیات و سیگار کشیدن امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات جامعه بشری تبدیل شده است. بسیاری معتقد هستند که سیگار نقطه شروع اعتیاد است و در نهایت می تواند به اعتیاد به مواد مخدر منجر شود. حتی در صورت عدم مصرف مواد مخدر ، خود سیگار هم دارای معایب بسیار زیادی است و هرساله به مرگ و یا بیماری افراد بسیار زیادی منجر می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد سیگار و دخانیات آشنا کنیم.

ادامه مطلب ...

مرحله دوم مسابقات ورزشی دانش آموزان استان دربهار ۹۱برگزار می شود

مرحله دوم مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر و دختر استان در بهار ۱۳۹۱ برگزار می گردد . آقای علیدادی در این ارتباط بیان کردند که مسابقات این مرحله در بخش پسران در ۶ رشته و دختران در دو رشته ورزشی به شرح ذیل برگزار خواهد شد.

پسران : دو ومیدانی سه دوره تحصیلی - کشتی آزاد و فرنگی راهنمایی - ژیمناستیک ابتدایی -شنا سه دوره تحصیلی -فوتبال راهنمایی  و طناب زنی دوره تحصیلی ابتدایی  

دختران : دو ومیدانی و شنا سه دوره تحصیلی  

در ضمن ایشان شرط برگزاری مسابقات این مرحله را اعلام آمادگی حداقل ۴ منطقه در هر رشته ذکر کردند.

بیست و پنجمین دوره رقابتهای علمی و تخصصی دبیران تربیت بدنی

بیست و پنجمین دوره رقابتهای علمی و تخصصی دبیران تربیت بدنی استان مرکزی در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ برگزار خواهد شد.   

 

 

آقای علیرضا علیدادی رئیس اداره تربیت بدنی در این ارتباط بیان کردند که این دوره از رقابتها با تغییرات صورت گرفته در سبک و سیاق برگزاری از نظر عملی و مهارتهای ورزشی به منظور انتخاب نفرات برتر استان و حضور در مرحله قطبی کشوری برگزار می گردد . و نفرات برتر هر گروه سنی مرحله استانی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت . لازم به ذکر است همکاران محترم جهت دریافت جزوه  بخش آزمون  علمی و اعلام آمادگی می باییست به کارشناسی های تربیت بدنی منطقه خود مراجعه فرمایند.و در صورت تمایل جهت دانلود شیوه نامه برگزاری رقابتها می بایست به سایت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع مراجعه نمایند.