کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

بازنشستگی آقایان علیرضا علیدادی و احمد کریم زاده عراقی

آقایان علیرضا علیدادی و احمد کریم زاده عراقی رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی  و کارشناس تربیت بدنی پسران اداره کل پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه در تربیت بدنی مدارس به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.برای این دو بزرگوار آرزوی سلامت و سربلندی می نماییم و امیدواریم همچنان بتوانیم از تجربیات گرانبهای این عزیزان در راستای اعتلای تربیت بدنی و ورزش مدارس یاری بجوییم. 

بازنشسته ها 

به گرد حوض باز 

نشسته اند، 

آب آیینه 

ولی 

 جوانی های رفته را

نشان نمیدهد.   

چه غرورآفرینند آن عزیزانی که در کمال صداقت و درستکاری، بیش از سی سال از بهترین سال های عمر خود را در سنگر خدمت گذراندند و درجهت تحقق اهداف ، خالصانه از هیچ کوششی دریغ نورزیدند و با پذیرش غم و شادی و با توکل به ایزد منان در کنار سایر همسنگران از جان و مال خود گذشتند و اینک با کوله باری از تجربه سنگر را به دیگران می سپارند.





دعوت از دانش آموز اراکی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد

 

در پی نایب قهرمانی دانش آموز اراکی آقای علیرضا گودرزی در وزن 42 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور که اسفند ماه سال جاری در شهر مسجد سلیمان برگزار گردید . ایشان از سوی کمیته فنی فدراسیون کشتی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان جمهوری اسلامی ایران دعوت شد.در ضمن دیگر دانش آموز اراکی اقای سجاد امیری نیز در وزن 46 کیلوگرم به اردو دعوت شده است. 

این افتخار را به مربیان و خانواده محترم این عزیزان  تبریک می گوییم.

کیومرث هاشمی :رشته کشتی در مدارس تخصصی ورزش راه اندازی می شود

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی آموزش رشته کشتی در مدارس تخصصی ورزش خبر داد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  کیومرث هاشمی سه عامل در آموزش  رشته های ورزشی را مهم و اساسی خواند و  اظهار کرد: مهیا بودن امکانات اجرایی ، برخورداری از  نیروی انسانی متخصص و تامین اعتبارمورد نیاز از عوامل مهمی است که باید در آموزش رشته های ورزشی به دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.
وی علاقه مندی دانش آموزان را از نکات مهم توصیف و تصریح کرد: یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش فراگیر شدن رشته کشتی بعنوان ورزش اول کشور است که برای ایجاد این رشته نیازمند بررسی های لازم در خصوص وضعیت مربی و نیروی متخصص می باشیم.
وی از وجود 150 سالن تخصصی کشتی در حوزه آموزش و پرورش خبرداد و گفت: از لحاظ سخت افزاری درخصوص راه اندازی آموزش رشته کشتی مشکلی وجود ندارد.
هاشمی ادامه داد : به دلیل وجود برخی محدودیت ها در زمینه نیروی انسانی و امکانات دیگر برخی رشته های ورزشی  در قالب مدارس تخصصی ورزش ایجاد می شوند تا دانش آموزان علاقمند ، بتوانند بهره کافی  از آن را ببرند.
وی افزود: در حال حاضر در دوره ابتدایی ، رشته ژیمناستیک در پایه دوم ، شنا در پایه سوم ، طناب‌زنی در پایه چهارم ، تنیس روی میز در پایه پنجم و دو و میدانی در پایه ششم در حال اجرا می باشد که این ورزش ها در مجموع 7  میلیون دانش آموز را  در کشورتحت پوشش قرار داده است .
هاشمی در پایان از  آموزش رشته بسکتبال در پایه اول دوره اول متوسطه(اول راهنمایی) در سال آینده خبر داد .

جشنواره استانی نوجوان سالم برگزار گردید.

جشنواره فرهنگی ،پژوهشی نوجوان سالم (با هدف پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و خشونت )با معرفی آثار برگزیده دانش آموزان برگزار گردید. به نقل از روابط عمومی دانش آموزان دوره متوسطه استان در این جشنواره  بیش از ۱۳۰ اثر مقاله- ۳۳ فیلم و۴۴ عکس با موضوعات پیشگیرانه ارائه نمودند که پس از بررسی آثار توسط هیئت داوران از هر گروه ۳اثر به عنوان منتخب مشخص و معرفی شدند. در این جشنواره به نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا گردید.و این عزیزان به مرحله کشوری جشنواره راه یافتند.

شایان ذکر است این جشنواره با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار گردید. در این مراسم کریم زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روحی و جسمی دانش آموزان گفت:امروز آموزش و پرورش با تاکید بر پیشگیری از اختلالات و ناهنجاری ها طرح های مختلف آموزش و پرورش در حیطه سلامت و بهداشت دانش آموزان پیگیری می نماید ولزوم دستیابی به اهداف و برنامه ریزی های بخش سلامت در آموزش و پرورش مشارکت همه جانبه اولیاء ،دستگاه های مسئول با آموزش و پرورش می باشد.

ادامه مطلب ...

بازدید مدیر کل از چگونگی اجرای طرح های ملی ورزش مدارس

 

به گزارش اداره روابط عمومی اموزش و پرورش استان مرکزی کریم زاده در بازدید 3 ساعته به همراه معاون تربیت بدنی و سلامت و کارشناسان مربوطه با حضور در مدارس و سالن های ورزشی و استخر فرهنگیان ناحیه  اراک  در جریان چگونگی اجرای طرح های ملی تربیت بدنی قرار گرفت. 

ایشان در مصاحبه با خبرنگار اداره روابط عمومی با تاکید بر نقش تربیت بدنی در فرایند تعلیم و تربیت افزود: ورزش علاوه‌بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است رابطه نزدیکی با سلامت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های  جسمانی و روانی دارد. ورزش از اضطراب و افسردگی می‌کاهد، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و خودپنداره را تقویت می‌کند.

 و این  در حالی است که ورزش و به خصوص معلم ورزش نقش مهم و تاثیرگذار در امر اهداف آموزشی و سلامت دانش آموزان وارتباط مستقیمی با توسعه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و آموزش شیوه‌های صحیح زندگی سالم دارد.

 کریم زاده با اشاره به اجرای طرح های ملی تربیت بدنی در استان خاطر نشان کرد : طرح های ملی ورزش مدارس به عنوان قسمتی از راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین به اجرا در آمده است. امروز در آموزش و پرورش بیشتر جهت گیری ما در درجه اول  شادابی و نشاط و سلامتی و تندرستی دانش اموزان می باشد   و سپس به دنبال ورزش قهرمانی هستیم .

 لازم به ذکر است در این بازدید معاون تربیت بدنی و سلامت گزارشی از برنامه های اجرایی این معاونت در حوزه تربیت بدنی ارائه نمود .

لازم به ذکر است در مجموع ژیمناستیک 20126 نفر ،طرح سباح 19330 طناورز 19016 نفر ، تنیس روی میز 18529 نفر ، دومیدانی 17459 نفر تحت آموزش طرح های ملی تربیت بدنی قرار دارند

سازماندهی دبیران تربیت بدنی

با توجه به تماس های مکرر و درج نظرات همکاران محترم در سایت در ارتباط با سازماندهی توضیحات ذیل ایفاد می گردد :  

بدین وسیله به اطلاع همکاران محترم و زحمت کش می رساندکه مباحث مربوط به سازماندهی دبیران همه ساله توسط کمیته ساماندهی استان که متشکل از  مدیر کل -نمایندگان امور اداری - طرح و برنامه - نمایندگان معاونت هامی باشد تصمیم گیری می شود. که حوزه تربیت بدنی هم یکی از اعضای کمیته مذکور می باشد. و با توجه به سیاستهای کلان وزارتی و شرایط و وضعیت موجود هر تصمیمی که گرفته شود برای همه دبیران در کلیه رشته ها منظور می گردد و این مطلب که همه ساله فقط دبیران تربیت بدنی سازماندهی می شوند صحیح نمی باشد.  

تربیت بدنی اداره کل در خصوص سازماندهی فقط در سال گذشته نسبت به تدوین شیوه نامه تخصصی سازماندهی اقدام نموده که این امر هم با همکاری تعداد زیادی از دبیران محترم تربیت بدنی صورت پذیرفته است که البته با توجه به نقطه نظرات همکاران برای سال تحصیلی آتی مورد بازبینی قرار خواهد گرفت . 

در هر صورت این معاونت پیگیری مطالبات همکاران را از وظایف اصلی خود دانسته و آمادگی پذیرش هر گونه پیشنهاد و انتقاد را دارا می باشد.

جلسه معلمان تربیت بدنی منطقه خنداب

روز یکشنبه ۲۹/۱۱/۹۱ جلسه معلمان تربیت بدنی منطقه خنداب با حضور معاون محترم تربیت بدنی وسلامت اداره کل استان برگزارگردید.

در این نشست صمیمی ضمن تبیین و توضیح طرح ها و برنامه های تربیت بدنی  مدارس توسط آقای دمنه؛ همکاران به بحث و گفتگو پیرامون مسائل تربیت بدنی مدارس در منطقه پرداختند.و بیشتر زمان به پرسش و پاسخ همکاران اختصاص یافت .