کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت متبوع:خانواده ها در فصل تابستان ، از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان ، خانواده ها از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند تا به رفتارهای پرخطر گرایش پیدا نکنند.

دکتر نادر منصورکیایی ، با اعلام این مطلب افزود : فصل تابستان ، بدلیل زمینه های فراغتی و سرگرم کننده ای که دارد ، در صورتی که بدرستی مورد توجه قرار نگیرد و برنامه ریزی مناسبی برای آن صورت نگیرد ، ممکن است موجب گرایش کودکان و نوجوانان به رفتارهای پرخطر شود و به همین دلیل ، نظارت و مراقبت بیشتری را از سوی والدین می طلبد.

وی در تشریح زمینه های این مخاطرات گفت : بعنوان مثال ، پرسه زنی کودکان و نوجوانان در پارک ها و کوچه ها ، استفاده از بازی ها و فیلم های سرگرم کننده ، فراغت های مجازی و چگونگی استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی ، حضور در جمع های دوستی ، رفت و آمد در باشگاه ها و سالن های ورزشی ، نمونه هایی هستند که چنانچه با نظارت و مراقبت والدین همراه نباشند ، می توانند موجب خطرپذیری فرزندان شوند.

وی با مهم خواندن سبک و شیوه های فرزندپروری و الگوهای والدینی خانواده ها در وضعیت خطرپذیری کودکان و نوجوانان ، به خانواده ها توصیه کرد ، ضمن ارتقاء آگاهی خود در مورد ویژگی های جسمی و روانی – اجتماعی دوره سنی فرزندان در زمینه های نیازها و مقتضیات دوره کودکی و نوجوانی ، در عین حال وقت بیشتری را برای گفتگو و معاشرت با فرزندان خود صرف کنند و بر نحوه گذران اوقات فراغت آن ها نظارت و مراقبت بعمل آورند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش ، اظهار امیدواری کرد ، خانواده ها با برنامه ریزی مناسب ،  فصل تابستان را از یک فرصت صرف تفریحی و سرگرم کننده ، به یک فرصت تربیتی رشد دهنده برای فرزندان خود تبدیل کنند.

مصاحبه معاون تربیت بدنی و سلامت به مناسبت میزبانی مسابقات کشوری

-سخن ابتدایی:

حمد و سپاس خداوند بلند مرتبه را که بازهم این فـرصت را برای ما فراهم نمود که بتوانیم در استان مرکزی گامی کوچک در راستای توسعه و تعمیـم فـرهنگ ورزش دانش آمــوزی برداریم و به عنــوان خدمتگزار کمکی کرده باشیم در جهت تحقـق یکی از اهداف و برنامـه های حــوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع که همانا برگزاری مسابقات ورزشی است. و چه دوره تحصیلی  بهتر از دوره ابتدایی که  تلاش جهت این گروه  از دانش آمــوزان  ،تلاش در راستای شکل گیری زیر ساخت و ساختار ورزش و تربیت بدنی کشور است.

انشا ا... با نظارت و رهنمودهای حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع و فدراسیون ورزش مدارس کشور و تلاش و کوشش همکاران ساعی و تلاشگر استان بتوانیم میزبانی شایسته برای این دوره از رقابتها باشیم.

2- سابقه استان مرکزی در برگزاری مسابقات ورزشی کشوری را توضیح دهید:

آن طور که حافظه بنده یاری می کند استان مرکزی در سنوات گذشته این افتخار را داشته است که  میزبان مسابقات  و برنامه های مختلف ورزشی  کشوری باشد. منجمله: در سال 1383 برگزاری دوره های متمرکز تأمین مدرسی داوری و مربیگری معلمان تربیت بدنی ، سال 1387 برگزاری بیست و یکمین دوره رقابتهای علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی کشور ،سال 1388برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختـر سراسر کشور، ســال 1389 برگزاری اولین دوره المپیک ورزشی دانش آموزی ، سال 1390 برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان ناشنوای کشور بوده ایم.

ادامه مطلب ...

ترویج اعتیاد در بین جوانان تهاجم خاموش دشمنان نظام است

استاندار مرکزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر: ترویج اعتیاد در بین جوانان تهاجم خاموش دشمنان نظام است استاندار استان مرکزی گفت: ترویج اعتیاد در بین جوانان تهاجم خاموش علیه نظام و بخشی از جنگ نرم دشمن است که مهار و مقابله با آن هوشیاری مسوولان و بخش های مختلف مردمی را می طلبد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، محمدحسین مقیمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در اراک گفت: آلوده کردن جمعیت فعال و جوان به مواد مخدر حربه استکباری برای تاخیر در توسعه و پیشرفت و کاهش کارایی سرمایه های انسانی کشور است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با تهاجم فیزیکی و سخت افزارهای جنگی با ایران رویارویی نمی کند بلکه دسیسه استکبار برای ضربه زدن به نظام امروز در اشاعه فساد،ترویج اعتیاد و سست کردن اراده و اعتقاد نسل جوان دنبال می شود.

استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: ایجاد تزلزل و فروپاشی بنیان خانواده ها از اهداف مهم و اصلی دشمن در جنگ نرم است و اعتیاد به عنوان آسیب بزرگ نقش محوری در این هدف استکباری دارد.

مقیمی بیان کرد: اعتیاد یک اسیب اجتماعی چند وجهی و پیچیده است که معضلات متعددی را در حوزه تهدید سلامت جسمانی، اجتماعی و روحی ایجاد می کند و مسوولان باید معتاد را به عنوان یک بیمار پذیرفته و به درمان آن بپردازند.

وی اظهار کرد: مهار معضل اعتیاد تنها با مبارزه مخدر امکان پذیر نیست بلکه باید با توسعه نهضت آموزش و پیشگیری از ورود بخش های مختلف جامعه به ویپه جوانان به دام اعتیاد جلوگیری کرد.

گفتنی است نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در فضایی به وسعت 500 متر مربع و با سرمایه گذاری یکهزار و 150میلیون ریال، جنب موزه آموزش و پرورش در میدان شهدای اراک به بهره برداری رسید.

در این نمایشگاه، پوسترها و تصاویری مربوط به آثار سوء مصرف مواد مخدر و هشدارهای پیشگیرانه و نیز ماکت های مربوط به این حوزه در معرض دید عموم قرار گفته است.

هدف از دایر کردن این مرکز آماده سازی و پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان و خانواده های آنان در برابر اعتیاد می باشد.

کریم زاده در آیین افتتاحیه نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد:

 

امروز آموزش و پرورش در خط مقدم برنامه های فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارد مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم گفت: نمایشگاه دائمی مواد مخدر و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد در زمینی به مساحت 500 متر مربع و با همکاریمعاونت تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و پلیس مبارزه با مواد مخدر احداث شده است.

.

کریم‌زاده ادامه داد: دانش‌آموزان پایه متوسط اول و دوم ، دانشجویان و خانواده‌ها جامعه هدف این نمایشگاه می‌باشند
وی ادامه داد : نمایشگاه دائمی مواد مخدر و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد با هدف آگاه ‌سازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر احداث شده است
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در طبقه زیرین موزه آموزش و پرورش و  پژوهشکده جوان خلیج فارس و در مدت زمان یک سال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون ریال راه‌اندازی شده است

این غذا ها را در ماه مبارک رمضان نخوریم

ماه مبارک رمضان ماه پاکی جسم و جان است اما روش‏های غلط تغذیه در این ماه باعث می‌شود که بسیاری از افراد نه تنها به پاکی و سلامت جسم دست نیابند بلکه چند روزی از این ماه نگذشته دچار انواع مشکلات گوارشی نفخ، ترش کردن و یبوست شوند.

 فارس، روش‏های غلط خورد و خوراک در ماه رمضان باعث می‌شود که روزه‌داران دچار انواع مشکلات گوارشی از جمله نفخ، ترش کردن، یبوست و غیره شوند و به همین دلیل معمولاً مطب متخصصان گوارش از نیمه این ماه شلوغ می‌شود.
طب اسلامی- ایرانی برای پیشگیری از این معضلات راه حل‏های کارآمدی را پیشنهاد می‏دهد:
ادامه مطلب ...

معاون تربیت بدنی و سلامت خبر داد: استان مرکزی میزبان بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت خبر داد: استان مرکزی میزبان بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی توپی  دانش آموزان ابتدایی کشور   

مهدی دمنه بابیان این مطلب افزود بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر و دختر سراسر کشور  سه دوره تحصیلی در تابستان سال جاری به میزبانی استان های مرکزی ،آذربایجان شرقی ،اصفهان،چهارمحال و بختیاری ،خراسان رضوی و مازندران برگزار می گردد. که استان مرکزی از 12/5/93 لغایت 26/5/93 میزبان حدود 2700 نفر شرکت کننده تحت قالب  بیش از 205 تیم  در رشته های والیبال، هندبال، فوتسال و بسکتبال ابتدایی دختر و پسر خواهدبود. 

 

   وی به  تشکیل ستاد برگزاری مسابقات به ریاست مدیر کل آموزش و پرورش  اشاره کرد و گفت با برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از نیروی انسانی و منابع موجود نهایت سعی خود را خواهیم کرد که میزبانی شایسته برای این دوره از رقابتها باشیم.