کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

ناظر وزارتی آموزش و پرورش:

المپیاد ورزشی درون مدرسه ای نوید دهنده سلامتی و تندرستی است 

ناظر وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای یک طرح وزراتی در کل کشور است گفت: اصل طرح ایجاد سلامتی و تندرستی را در زندگی نوید می دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم این المپیاد بتواند با موفقیت در طول سال اجرایی شود و نتیجه آن حفظ سلامتی و نشاط مدارس باشد.

ناظر وزارتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش با اجرایی کردن ورزش در تمامی مدارس به دنبال ایجاد شادی و نشاط در دانش آموزان است.

باقری با اشاره به اینکه ورزش می تواند آثار مثبت خود را تا پایان عمر نگاه دارد بیان کرد: وظیفه دیگر این معاونت ایجاد عادت به ورزش در سنین کودکی است چراکه اگر هر چیزی در کودکی نهادینه شود در بزرگسالی نیز انجام خواهد شد و این امر از جانب مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

نکاتی چند در خصوص طرح المپیاد درون مدرسه ای

 

با احترام ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بنی به هم زحمت کشان عرصه ورزش دانش آموزی در راستای عملیاتی تر شدن المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و تحقق اهداف طرح مذکور نکاتی چند به اطلاع همکاران محترم بویژه معلمان محترم و زحمت کش حوزه تربیت بدنی مدارس می رساند قطعا اجرای بهینه این گونه طرح ها مستلزم اعتقاد و تلاش و سخت کوشی همکاران محترم می باشد: 

1- پیوست فنی رشته های مختلف ورزشی شامل مقررات تعدیل شده جهت تسهیل در برگزاری مسابقات رشته های مختلف تدوین و به صورت پیشنهادی به مناطق ابلاغ گردیده  که در همین سایت نیز در بخش پیوندها قابل دریافت می باشد. 

2- بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص جوانب مختلف المپیاد ( رشته های ورزشی، تقویم مسابقات، عملکرد مالی و تصمیم گیری در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات شامل: حق الزحمه، جوایز و... چه مشارکتی چه دولتی و...) شورای آموزشگاه می باشد که باید موارد در این شورا مصوب و صورتجلسه گردد.  

3-استفاده از مشارکت سایر نهادها و حمایت مالی و خدماتی آنها از جمله موارد مهم المپیاد محسوب می گردد.  

4- این اداره کل و سایر مناطق آموزشی اقدام  به تشکیل کمیته ارزیابی المپیاد نموده که با مراجعه به مدارس اقدامات صورت پذیرفته را براساس مستندات مورد ارزیابی قرار می دهند. و هر نوع تشویق و رتبه بندی، تخصیص اعتبارات در مرحله دوم و... برمبنای نتایج این ارزیابی خواهد بود.

برگزاری دوره آموزشی مراقبان سلامت استان

یوسف علیزاده رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر از برگزاری دوره ضمن خدمت تخصصی مراقبان سلامت استان در اراک را داد وی بیان کرد در حال انجام تمهیدات نهایی برای برگزاری دوره آموزشی تخصصی دو روزه برای مراقبان محترم  سلامت استان با حضور مدرسان توانمند دانشگاه در حوزه سلامت هستیم.او زمان  دوره را  اوایل آبانماه اعلام و گفت تاریخ و زمان دقیق دوره متعاقبا از طریق بخشنامه به اطلاع همکاران محترم  خواهد رسید.

نکاتی در خصوص سازماندهی آموزگاران تربیت بدنی

با احترام در خصوص ابهامات مطرح شده در رابطه با درس تربیت بدنی دوره ابتدایی و بکار گیری آموزگاران تربیت بدنی موارد ذیل بر اساس استعلام صورت گرفته از وزارت متبوع را معروض می دارد.که با توجه به وارد مشروحه ذیل و وضعیت موجود نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی در استان به نظر میرسد نباید در هیچ یک از مناطق در زمینه سازماندهی معلمان محترم تربیت بدنی با مشکلی مواجه گردیدم لذا خواهشمند است هر یک از همکاران محترم که در این زمینه با مشکل روبرو هستند به کارشناس تربیت بدنی منطقه و در صورت عدم رفع مشکل به اداره کل مراجعه فرمایند:  

1- برای کلاسهای ابتدایی ؛ در هر کلاس 22 ساعت ابلاغ آموززگاری برای آموزگاران ابتدایی و 2 ساعت درس تربیت بدنی برای آموزگاران تربیت بدنی صادر می شود.2 ساعت باقی مانده آموزگاران ابتدایی با کد 27 به عنوان کسری ساعت موظف برای آنان منظور خواهد شد.  

2- مطابق بند 4 بخشنامه 99592-25/5/93 وزارت متنبوع پس از رفع نیاز ساعت درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی و سپس حسب اقتضاء  در دوره های اول و دوم متوسطه می باشد. و پس از ان در صورت مازاد نیرو مانند سایر رشته ها بکارگیری افراد ، رفع نیاز معلم دوره ابتدایی است.

اطلاعیه در خصوص دفاتر ثبت فعالیتها

با احتترام به اطلاع همکاران محترم میرساند دفاتر ثبت فعالیتهای تربیت بدنی ویژه دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم پس از بازنگری توسط وزارت متبوع و اعمال اصلاحات لازم ،منجمله؛ کاهش قابل توجه حجم دفاتر به استانها ابلاغ گردیده است .همکاران محترم می توانند با کلیک روی عناوین ذیل یا  از قسمت پیوندها در همین سایت نسبت به دریافت و دانلود آنها اقدام نمایند.

دفتر ثبت فعالیت های تربیت بدنی و جداول اهداف دوره تحصیلی ابتدایی

دفتر ثبت فعالیتهای دوره تحصیلی  متوسطه اول و دوم 

همایش مدیران مدارس مجری طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

همایش مدیران مدارس مجری طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای روز پنجشنبه 93/7/10 درسالن آمفی تئاترکانون فرهنگی وتربیتی کوثر با حضور 220 مدیر آموزشگاههای مجری طرح و جناب آقای فولادوند مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان درجمع مدیران مدارس خواستار ارتقا ارزش زنگ تربیت بدنی در مدارس شد و خاطر نشان نمود :توسعه ورزش وتربیت بدنی بزرگترین ابزار ارتباط با دانش آموز و مقابله با آسیب های اجتماعی است . 

آقای فولادوند ورزش را باعث ایجاد روحیه نشاط در جامعه دانست و افزود:ورزش در کوتاه مدت و بلند مدت عنصری برای مبارزه با افسردگی ،سبب افزایش احساس رضایتمندی ،توان بدنی، امنیت خاطر و راه ایجاد ارتباط بادیگران است.

ایشان همچنین اجرای المپیاد را راهی جهت بهبود روند سلامتی و شادابی و ایجاد ارزشهای اخلاقی در جامعه دانست.

آقای دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز بر لزوم توجه ویژه به ورزش بخصوص ورزش مدارس تاکید نمود و ضمن تشریح مبانی ومراحل برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای افزود اجرای این المپیاد علاوه بر بهبود شرایط سلامتی دانش آموزان سبب افزایش مشارکت در سطح مدارس و باعث رشدو توسعه ویژگی های اجتماعی دانش آموزان وپیشگیری از آسیب  های اجتماعی می شود.

شایان ذکر است المپیاد به صورت رسمی از 26 مهرماه و مصادف با هفته تربیت بدنی در سطح مدارس استان شروع خواهد شد وهمچنین مراسم نمادین افتتاحیه استانی این المپیاد روز شنبه 26 مهرماه در آموزشگاه پسرانه شهدای فرهنگی ناحیه یک اراک برگزار خواهد شد. 

ارتباط مستقیم با معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل و ارائه نظرات

با احترام، بدینوسیله به اطلاع کلیه همکاران محترم می رساند آدرس ذیل به عنوان پست الکترونیکی و شماره تلفن مستقیم دفتر  معاون تربیت بدنی و سلامت به منظور برقراری ارتباط و ارائه کلیه پیشنهادات و انتقادات سازنده شما در خصوص برنامه ها وفعالیتهای این حوزه شامل:برنامه های ادارات سه گانه(تربیت بدنی وفعالیتهای ورزشی، سلامت و تندرستی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی) در نظر گرفته شده است. 

قطعا ارائه پیشنهادات و انتقادات همکاران عزیز موجب بهبود و اصلاح ماموریت ها خواهد بود.         

آدرس پست الکترونیکی : sport@markaziedu.ir 

تلفن مستقیم دفتر: 08633136720

تأثیر مصرف صبحانه در سلامت دانش‌آموزان

مصرف غذا در وعده‌های مشخص برای تأمین درشت مغذی و ریزمغذی‌های 

 لازم برای رشد و نمو کودک حائزاهمیت است . از نظر متخصصان تغذیه این 

 وعــده‌ها شامل سه وعـده اصلی (صبحــانه ، ناهار و شــام) و دو یا سه  

میان‌وعده هستند . 

در این میان مصرف صبحانه به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام صبح ، برای کودکان اهمیت فراوان دارد . از طرف دیگر تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که صرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان می‌شود .

اطلاعات ثبت شده در منابع تغذیه‌ای نشان می‌دهد ، کودکانی که 20 دقیقه قبل از آغاز کلاس ، صبحانه میل می‌کنند ، نسبت به گروهی که یک ساعت قبل ، صبحانه مصرف کرده‌اند تمرکز بهتر و نمرات بالاتری دارند .

باتوجه به این نکته که بیشترین فعالیت فکری کودکان به‌ویژه در سنین مدرسه ساعات آغازین روز است ، پس صبحانه باید شامل موادغذایی باشد که بتواند یک سوم کل انرژی موردنیاز روزانه را (معادل 600 تا 700 کالری برای پسران و حدود 500 تا 600 کالری برای دختران) تأمین کند . برای تأمین انرژی موردنیاز انواع نان ، غلات آماده صبحانه مانند برشتوک همچنین مربا ، کره ، عسل ، خامه حلیم و برای تأمین پروتئین مصرف پنیر ، تخم‌مرغ و شیر توصیه می‌شود .

ادامه مطلب ...

اطلاعیه در خصوص المپیاد درون مدرسه ای

همکاران محترم می توانند از بخش پیوند ها در همین سایت نسبت به دریافت شیوه نامه، لگوی اختصاصی ، طرح پرچم ، پوستر و  سایر اطلاعات مورد نیاز المپیاد ورزشی درون مدرسه ای اقدام نمایند.