کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

بزرگترین سالن ورزشی دانش آموزی شهرستان محلات افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان محلات: بزرگترین سالن ورزشی دانش‌آموزی شهرستان محلات با حضور دکتر رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، جناب آقای کریم زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان و جناب آقای قائمی مدیر کل نوسازی مدارس، دکتر سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی ، آقای دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ، آقای سروش معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل  ،وآقای محمدی رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل ،فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان در روز دوشنبه 25 آذر ماه افتتاح شد.

مهندس قائمی مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی در مراسم افتتاحیه سالن شهدای دانش‌آموز شهرستان محلات گفت: فضاهای آموزشی در استان با مشارکت خیرین مدرسه ساز در حال ساخت می باشد که خیرین نقش عمده ای در این کار دارند در هشت سال گذشته بیش از 530 فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش استان شده ،که از این تعداد 79 پروژه توسط خیرین ساخته شده است.
مهندس قائمی در ادامه گفت: عملیات اجرایی این پروژه ورزشی که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های ورزشی آموزش و پرورش استان مرکزی می باشد با اعتبار هشت میلیارد ریال و زیربنای یک هزار و 765 مترمربع سالن، 22 متر دیوارکشی و یک هزارو 813 متر محوطه سازی تکمیل و به بهره برداری رسید. در این سالن ورزشی پایه های بسکتبال به سیستم هیدرولیک مجهز شده که قابلیت جمع شدن دارد تا برای انجام تمرینات و مسابقات فوتسال مهیا شود.  وی بیان اینکه این سالن ورزشی دارای سکوی تماشاچی و رختکن اختصاصی برای ورزشکاران است افزود: در این پروژه ورزشی، زمینه برای فعالیت های ورزش های توپی و تنیس روی میز ویژه دانش‌آموزان فراهم شده است.

همچنین مراسم کلنگ زنی پروژه ورزشی به مساحت 980 متر مربع و خوابگاه دانش آموزی به مساحت 482 متر مربع و ساختمان آموزشی 12 کلاسه به مساحت 1493که توسط خیرین شهرستان برادران طالبی تامین اعتبار (3میلیارد تومان)گردیده است برگزار شد.


.


معلمان پژوهنده تربیت بدنی

اسامی معلمان پژوهنده برتر استانی و منطقه ای شانزدهمین برنامه معلم پژوهنده سال 92- 91 اعلام شد که در این میان تعدادی از همکاران محترم  تربیت بدنی نیزموفق به کسب عنوان  برتر استانی و منطقه ای شدند.

اجرای برنامه «معلم پژوهنده»  به معلمان کمک می‌کند تا آنان از طریق بهره گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش های نوین و موثر درجهت آموزش و یادگیری در کلاس درس، دقت و حساسیت بیشتری از خود نشان داده، شرایط موجود را بهتر تحلیل نموده  و در عرصه‌های گوناگون و مرتبط با آموزش و پرورش با پشتوانه علمی اظهار نظر و عمل نمایند. 

همکاران گرامی در بخش ادامه مطلب می توانند اسامی نفرات برتر را که توسط معاونت پژوهش و برنامه ریزی استان اعلام شده مشاهده نمایند. 

ادامه مطلب ...

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید

 

در راستای ارائه فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین سایر دستگاه های مشمول اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر جلسه دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار گردید. 

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه بیان داشت: در ارتباط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش و پرورش با 41 دستگاه دولتی استان در تعامل است که اگر این تعامل بر اساس برنامه ریزی علمی و اصولی هدف گزاری و پیگیری برای آموزش و پرورش یک فرصت تلقی شده، اما اگر بدون برنامه ریزی علمی و صرفا بر محور تکلیف صورت پذیرد به تهدید مبدل می گردد.

کریم زاده با بیان این که در سال تحصیلی گذشته 348 مدرسه در استان تحت پوشش طرح های مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی قرار گرفته از پوشش آموزش 26 هزار نفر از اولیا در مدارس مجری طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد.

در ادامه دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی به بیان گزارش اجمالی از اقدامات صورت پذیرفته در سال تحصیلی گذشته و تشریح برنامه های سال جاری پرداخت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 17 نوع فعالیت در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حال انجام می باشد.

فتح آبادی آموزش و پرورش را جزء معدود دستگاه هایی خواند که در آن فعالیت ها به صورت علمی و مستند پیگیری می شود، به طوری که آموزش و پرورش می تواند به عنوان دستگاه الگو در راه پیشگیری از آسیب ها مورد نظر قرار گیرد.

در پایان جلسه هر یک از نمایندگان دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ارائه گزارش ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

دانش آموز اراکی در مسابقات آسیایی کاراته صاحب گردن آویز نقره شد

 

صالح اباذری دانش آموز هنرستان شهید باهنر ناحیه یک اراک در مسابقات آسیایی کاراته (کمیته) که در کشور امارات در آذر ماه سال جاری برگزار شد، صاحب مدال نقره گردید.

"صالح اباذری" متولد 12 اسفند 1376 از شهرستان اراک است و کاراته را از سال 1387 زیرنظر "رحیم مختاری" از باشگاه ماشین سازی آغاز کرد.این ورزشکار در سال های قبل نیز چندین مدال طلا و نقره از مسابقات مختلف برون مرزی  دریافت کرده است.

طرح آموزش پیشگیری از فشار خون در مدارس ساوه آغاز شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ساوه، مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: اجرای طرح آموزش پیشگیری از فشار خون در هشت مدرسه مقطع متوسطه این شهرستان آغاز شد.

"عبدالله سالمی" افزود: در این طرح کارشناسان علل ابتلا به بیماری فشار خون بالا و راه های پیشگیری از آن را به 102 دانش آموز آموزش می دهند.
وی اظهار کرد: این دانش آموزان نیز اطلاعات ارائه شده را به همسالان، دوستان و آشنایان خود می آموزند.
وی با اشاره به این که بیماری فشار خون به عنوان عامل مرگ خاموش نام برده می شود، بیان کرد: آگاهی مردم به این نوع عارضه می تواند از بسیاری مرگ و میرها جلوگیری کند.
سالمی گفت: آموزش های همگانی در زمینه بهداشت و درمان و پیشگیری از بیماری ها در افزایش سلامت اجتماعی موثر است.

همزمان با سراسر کشور طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی آغاز شد


طرح توزیع شیر رایگان با عنوان شیر و سلامتی در مدارس استان مرکزی از امروز (16 آذر) با هدف فرهنگ سازی در امر مصرف شیر و توجه به سلامتی دانش آموزان به صورت نمادین در دبستان میرزا ‌رضا کرمانی اراک آغاز شد. به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: جامعه هدف این طرح، 165 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه است.

سیف الله کریم زاده با اشاره به این که برای اجرای این طرح یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه می شود، بیان کرد:از آغاز این طرح تا پایان سال تحصیلی شیر رایگان در 24 نوبت بین دانش آموزان توزیع می شود.

وی ابراز داشت: برای توزیع آسان شیر به مدارس، در سال جاری از تمامی شرکت های تولید کننده شیر استان مرکزی کمک گرفته شده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: کاهش سوء تغذیه و فقر، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان و داشتن جامعه ای سالم، افزایش بهداشت و کاهش هزینه های درمان، اصلاح الگوی مصرف شیر و لبنیات و افزایش سلامت عمومی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شیر در جامعه را از اهداف توزیع شیر در مدارس عنوان کرد.

این مقام مسئول، سرانه شیر هر دانش آموز در سال جاری را 6 کیلوگرم عنوان و بیان کرد: شیر ها در بسته های cc200 با 5/2 درصد چربی به 2 شکل استرلیزه (مختص مناطق روستایی) و پاستوریزه روزانه در مدارس توزیع می شوند.

گفتنی است این طرح فقط در مدارس دولتی اجرایی می شود

حضور دانش آموزان استان در مسابقات بین المللی اسکواش

بنابر اعلام فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران خانم ها حدیث فرزاد از پیش دانشگاهی خدیجه کبری و ستایش پزشکی از دبستان فرهنگیان قدس ناحیه یک اراک جهت شرکت در تورنمنت بین المللی ستارگان رشته اسکواش که از تاریخ 92/9/18 لغایت 92/9/25 در کشور مالزی برگزار می شود حضور خواهند داشت.

این موفقیت را به دانش آموزان عزیز و خانواده های محترمشان تبریک عرض مینماییم. 


به گزارش روابط عمومی استخر فرهنگ به حوزه تربیت بدنی تحویل داده شد

مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت بیان کرد که با مساعدت مدیر کل محترم و معاونت محترم پشتیبانی و براساس مصوبه شورای معاونین اداره کل استخر فرهنگ رسما تحویل این معاونت گردید .

ایشان افزودند در حال پیگیری وضعیت نیروی انسانی استخر می باشیم  وتجهیز استخر به عنوان یک مرکز تندرستی از اولویت های برنامه های ما می باشد .و این تغییر و  تحول در راستای ایجاد عدالت و استفاده بهینه دانش آموزان وپرسنل خدوم آموزش و پرورش از این فضا صورت پذیرفت .

دمنه بیان کرد طبق مصوبه جلسه شماره 21شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش در تاریخ 12/9/1392به عنوان اولین گام برگزاری دوره آموزشی 12جلسه ای شنا ویژه همکاران فرهنگی ساکن اراک و فرزندان ایشان با50درصد تخفیف به مبلغ 350000ریال که این مبلغ بصورت اقساط از حقوق همکاران کسر خواهد شد به تصویب رسیده وبه اجرا در خواهد آمد و در حال پیگیری هستیم که در صورت مساعدت حوزه معاونت محترم پژوهش و برنامه ریزی  برای دوره مذکور گواهی نامه ضمن خدمت صادر نماییم.

همکاران محترم متقاضی می توانند  طی روزهای آتی جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به کارشناسی تربیت بدنی منطقه خود مراجعه فرمایند(بخشنامه طرح مذکور در دست تدوین و طی چند روز آینده به مناطق ارسال خواهدشد)

همزمان با سراسر کشور: پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی برگزار شد

  

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی،همزمان با سراسر کشور، پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در دبیرستان شاهد شهدای فرهنگی اراک با اشاره به اینکه مانور سراسری زلزله و ایمنی هر ساله از 7 لغایت 10 آذر ماه در مدارس کشور برگزار می شود، ابراز کرد: هدف از برگزاری این مانور، آمادگی انجام واکنش های سریع و صحیح دانش آموزان در برابر زلزله، آموزش پناهگیری و خروج مناسب از محل زلزله توسط دانش آموزان و انتقال این آموزش ها به خانواده ها است.
سیف ا... کریم زاده افزود: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان درباره زلزله و ایجاد و بسط فرهنگ ایمنی در سطح مدارس کشور از دیگر اهداف برگزاری این مانورها بشمار می رود.
وی اظهار داشت: آنچه که دانش آموزان در این مانورها آموزش می بینند تا سال های متمادی در ذهنشان به لحاظ دو بعد تئوری و عملی باقی خواهند ماند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اعلام اینکه کاهش ریسک ناشی از زلزله در کشور از طریق کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از اهداف اصلی برگزاری این مانور تلقی می شود، عنوان کرد: علت اصلی انتخاب دانش آموزان برای انجام این مانور، آموزش پذیری آنها است؛ چرا که دانش آموزان به عنوان عضو اصلی جامعه می توانند در انتقال آموزش های مقابله با زلزله در خانواده ها و جامعه تاثیرگذاری بسزایی را داشته باشند.
گفتنی است پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور درمدارس استان و مراسم نمادین استانی در دبیرستان پسرانه شاهد شهدای فرهنگی اراک بامشارکت اداره کل آموزش و پرورش، مدیریت بحران استانداری مرکزی، آتش نشانی مرکز فوریت های پزشکی و جمعیت هلال احمر استان مرکزی و مدیریت دانش آموزی استان  برگزار شد.

اسامی نفرات برتر مسابقه طرح درس نویسی هفته تربیت بدنی

باتوجه به برگزاری مسابقه طرح درس نویسی درس تربیت بدنی بر اساس بخشنامه شماره 1500/28020/57-10/7/92 به مناسبت هفته تربیت بدنی اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح ذیل اعلام می گردد.شایان ذکر است این مسابقه با پیشنهاد گروه درس تربیت بدنی دوره متوسطه برگزار و توسط سرگروههای درس تربیت بدنی استان در هر دوره تحصیلی داوری شده است .( بجز دوره متوسطه اول که فقط توسط آقای احمد غلامی بواسطه حضور خانم داودی نصر به عنوان شرکت کننده داوری شده )


دوره ابتدایی


دوره متوسطه

اول


دوره متوسطه دوم

1

علیرضا رفیعی

ناحیه 1

مقام اول


1

فاطمه سایه خفت

ناحیه 1

مقام اول


1

سیده مرضیه قاضوی

مقام اول

2

فرشته سمیعی

ناحیه 1

مقام دوم


2

لیلا داوودی نصر

ناحیه 1

مقام اول


2

نسرین چلونگریان

مقام دوم

3

لاله پوریامنش

ناحیه 1

مقام سوم


3

سیده مریم

میر هادی

ناحیه 1

مقام دوم


3

مینا احمدی

مقام سوم

4

زهرا آژیر

آشتیان

مقام سوم


4

حمید کاوه ای

هندودر

مقام سوم


4