کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

کسب درجه بین المللی داوری کشتی

کسب درجه داوری بین المللی کشتی توسط همکار محترم جناب آقای عمران جباری را به ایشان و خانواده محترمشان و همچنین جامعه ورزش آموزش و پرورش تبریک می گوئیم و از خداوند منان برای این عزیزآرزوی توفیق و سرافرازی می نمائیم.


در اجلاس روسای مناطق استان مرکزی "المپیاد ورزشی درون مدرسه ای " به عنوان یکی از دستور کارهای اصلی مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش اداره اطلاع رسانی موضوع المپیاد ورزشی دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین مباحث و فعالیت های آموزش و پرورش در جلسه روسای آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت .   

در این جلسه فولادوند مدیر کل اموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه اجرای طرح های مختلف در آموزش و پرورش نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت دقیق میباشد بر لزوم اجرای درست و هدفمند و دقیق این طرح در استان تاکید نمود .
ایشان این طرح را یک طرح تحول آفرین در حوزه ورزش دانست و افزود سلامت جسم و روح دانش آموزان مقدمه ای است برای تربیت همه جانبه اینده سازان ایران اسلامی و این طرح علاوه بر این موضوع موجبات نشاط و شادابی در مدارس را ایجاد می نماید . مدیر کل اموزش و پرورش بر لزوم توجه به مشکلات و موانع اجرای طرح و بررسی دقیق ابعاد این طرح تاکید نمود و افزود این موضوع به عنوان یکی از مباحث ثابت جلسه روسا در جلسات ماهانه پیگیری خواهد شد .  
 در ادامه دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه  تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ترویج سیاست مدرسه محوری و توسعه فرهنگ  مشارکت ،از مهمترین اهداف اجرای طرح المپیاد ورزشی  میباشد از تشکیل کمیته های ارزیابی و نظارت و بررسی چگونگی اجرای این طرح در استان خبر داد.
دمنه در ادامه افزود: در المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای سعی بر آن است با رعایت تمامی ساحت های شش گانه رشد متوازنی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود. و  استفاده از کلیه ظرفیت های درون مدرسه‌ای و برون مدرسه ای برای پیشبرد اهداف طرح، مورد توجه برنامه ریزان می باشد .
 درادامه جلسه نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلیجان به نمایندگی از روسا ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات به مهمترین موانع و مشکلات اجرای طرح اشاره نمود .

دوره آموزشی دو روزه کارشناسان و مراقبان سلامت مدارس استان برگزار گردید

روز چهار شنبه 7 آبان جلسه با حضور معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در جمع مراقبان و کارشناسان سلامت مناطق 15 گانه استان در مدرسه شبانه روزی نمونه اطهر اراک برگزار گردید .

در این جلسه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ضمن عرض خیر مقدم حضور مدعوین و تشکر بابت زحمات دلسوزانه ایشان در حوزه سلامت و تندرستی دانش آموزان استان  ،به اهمیت سلامت دانش آموزان و برنامه های  حوزه سلامت پرداخته  و بیان کردند که مشکلات و تنگناهای حوزه سلامت استان شناسایی و در جلسات تخصصی با حضور مراقبین سلامت  بررسی شده و طی چندین مرحله به وزارت متبوع منعکس شده است و در حال پیگیری  این موارد هستیم. وی تشکیل این دوره  آموزشی حضوری و تخصصی را  اقدامی در راستای عملیاتی نمودن یکی از خواسته های مراقبین سلامت دانست.

از جمله برنامه های آموزشی پیش بینی شده جهت دوره : حضور متخصص بیماریهای دهان و دندان، متخصص بیماریهای کودکان ، متخصص قلب و عروق ، ادیومتریست و اپتو متریست و همچنین سخنرانی  رئیس اداره سلامت و کارشناسان این حوزه در زمینه برنامه های جاری سلامت مدارس استان بود .شما میتوانید در قسمت ادامه مطلب مشروح این خبر را مطالعه فرمایید.

ادامه مطلب ...

تشکیل کمیته نظارت بر روند اجرایی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

کمیته نظارت و ارزیابی روند اجرایی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان تشکیل شد.  

براساس دستور العمل وزارتی و دستور اکید مدیر کل محترم  کمیته نظارت بر روند اجرایی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با حضور کارشناسان اداره کل از بخش های تربیت بدنی و سلامت  ، ارزیابی عملکرد ، انجمن اولیا و مربیان و تعدادی دبیران تربیت بدنی استان شکل گرفته است .لذا بر این اساس مقرر است بر مبنای  تقویم اجرایی حداقل چند مرحله از عملکرد مدارس به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف طرح مذکور بازدید بعمل آید.لذا از همکاران محترم تقاضا میشود مستندات لازم را در دسترس داشته باشند. 

شایان ذکر است متناظر این کمیته در مناطق نیز شکل خواهد گرفت.

منزلگه عشاق دل آگاه حسین است بیراهه نرو ساده ترین راه حسین است

 

 

تا دل ز غم تو گشت بی تاب حسین
این چشم تهی نگشت از آب حسین

عمری است نیازمند این درگاهم
یک لحظه گدای خویش دریاب! حسین

تیم فوتبال 5 نفره ایران در بازی های پارا آسیایی اینچئون با سرمربیگری همکار فرهنگی استان مرکزی قهرمان و طلایی شد.

تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم بینایان کشورمان با سر مربیگری آقای جواد فلفلی مسئول تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان محلات ،  در فینال این رقابت‌ها مقابل ژاپن به میدان رفت که در پایان با نتیجه 2 بر صفر از سد حریف گذشت و مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.
  در رقابت های فوتبال 5 نفره بازی های پارا آسیایی اینچئون تیم ایران با کسب دو پیروزی مقابل چین و تایلند و یک تساوی در برابر تیم قدرتمند میزبان به فینال مسابقات رسید و مقابل تیم ژاپن با نتیجه 2 بر صفر به مقام قهرمانی رسید .سرمربی این تیم بعد از قهرمانی گفت : این قهرمانی را به بچه‌های نابینای ایران تقدیم می‌کنم.این موفقیت را به این همکار عزیز و جامعه بزرگ ورزش دانش آموزی تبریک میگوییم.