کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

دومین جلسه شورای ورزش استان

دومین جلسه شورای ورزش مدارس استان مرکزی روز یکشنبه 92/12/25 با حضور جناب آقای کریم زاده مدیر کل محترم و آقای دمنه معاونت محترم تربیت بدنی و سلامت و سایر اعضای شورا برگزار گردید .

در این جلسه آقای کریم زاده به بیان سخنانی پیرامون نقش و اهمیت تربیت بدنی مدارس در حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و همچنین تاثیر ورزش بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداختندو همچنین به این نکته نیز اشاره داشتند که با توجه به آیات و روایات موجود دین مبین اسلام نیز تاکید خاصی بر ورزش و تربیت بدنی در بین افراد جامعه بخصوص کودکان ، نوجوانان و جوانان دارد .در ادامه آقای دمنه معاونت تربیت بدنی نیز به تشریح برنامه ها و فعالیت های آتی تربیت بدنی مدارس در زمینه های برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استان ،برگزاری مرحله استانی رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی ،برگزاری مرحله استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی ، جشنواره دفاتر کار معلمان و طرح های المپیاد درون مدرسه ای ،طرح جامع آموزش نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی پرداختند.محمدی رئیس اداره تربیت بدنی نیزگزارشی ازعملکرد این اداره در حوزه ورزش دانش آموزی که طی شش ماهه اول سال تحصیلی 93-92 صورت گرفته است را برای اعضای شورای ورزش مدارس استان  ارائه نمود.

پیام تبریک معاون تربیت بدنی به مناسبت پیش رو بودن سال نو

به نام یگانه هستی بخش

  

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها ای تدبیر کننده روز و شب ای دگرگون کننده حالی به حالی دیگر حال مارا به بهترین حال دگرگون کن .

سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟

عمری با حسرت و انده زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران باید اوج گرفت تا بتوانیم آنچه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم.

یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند

یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهم باشند

یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم

که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد

یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم

چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد

در سالی که گذشت کارهای بزرگی با دست خالی به همت و زحمت یکایک همکاران محترم  منجمله: توزیع تجهیزات ورزشی غیر مصرفی، برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان  استان در اردیبهشت 92،اعزام به مسابقات کشوری در تابستان ، برگزاری دوره های ضمن خدمت حقوق ورزشی، آسیب های ورزشی،دوره ها آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، دوره اموزشی شنا ،قوانین و مقررات رشته های ورزشی ،ایمنی و سلامت و... ، افتتاح اولین زورخانه دانش آموزی استان در اراک، افتتاح بزرگترین سالن ورزشی شهرستان محلات، افتتاح خانه ژیمناستیک شهرستان های ساوه و شازند،برگزاری رقابتهای علمی و تخصصی مرحله شهرستان،بازدید از بیش از 120 آموزشگاه و ساعات درس تربیت بدنی ، تصویب طرح های تجهیز ورزشی مدارس و رفع مشکل آب آشامیدنی مدارس در شورای آموزش و پرورش ،  تحت پوشش بردن 400 مدرسه مروج سلامت، تحت پوشش بردن 420 آموزشگاه در طرح های پیشگیرانه  از اعتیاد و آسیب های اجتماعی ، احداث نمایشگتاه دائمی پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در مرکز شهراراک و برگزاری سومین جشنواره استانی نوجوان سالم  و بسیاری از کارهای دیگر  صورت پذیرفت که این امور مهم محقق نمیشد مگر با همدلی و کوشش و تلاش کلیه همکاران آموزشی و اداری حوزه تربیت بدنی و سلامت استان و صمیمانه از زحمات بی منت شما بزرگواران سپاسگزاری می نماییم.

همکاران محترم سالی را سپری کردیم که در آن مشکل مالی و کمبود اعتبارات مهمترین چالش پیش روی حوزه بود در سال 1392 از سوی وزارت متبوع جهت اداره تربیت بدنی تقریبا 25 میلیون تومان اعتبار ، جهت اداره مزاقبت در برابر آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد 65میلیون تومان که بیش از 95 درصد آن توزیع منقه ای و مدرسه ای شد. و جهت اداره سلامت 15 میلیون تومان که همه آن صرف خرید تجهیزات بهداشتی اندکی شد و مورد توزیع در بین مناطق قرار گرفت،  اعتبار تخصیص داده شد. و تمام سعی و تلاش بر مبنای جذب اعتبارات از کانالهای استانی معطوف شد که بتوانیم حداقل فعالیتها را فراهم اوریم  و خوشبختانه با لطف خداوند متعال و همت همه همکاران  هیچ فعالت یا برنامه ای تعطیل  نشد ولی متأسفانه  ما نتوانستیم آنطور که شایسته بود و در نظر داشتیم در بحث انگیزشی همکاران  و بویژه در ارتباط با برگزاری دوره های آموزشی حضوری ( مربیگری ، داوری و...) ، برگزاری جشنواره تربیت بدنی و سلامت و تقدیر از تلاشگران حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم .که امیدواریم در سال 93 با بر طرف شدن چالش های مالی در این خصوص بتوانیم گام های موثری برداریم.

در آستانه فرا رسیدن “عید نوروز باستانی” و طمطراق پیک بهاران و آغاز سال نو تبریک و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما همکاران عزیز وخانواده محترمتان داشته و در پرتو الطاف بیکران خداوندی، سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را برایتان آرزومندم.

مهدی دمنه – معاون تربیت بدنی و سلامت

تشکر معاون تربیت بدنی سلامت بابت حضور پرشور معلمان تربیت بدنی در رقابتهای علمی و تخصصی

 

مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد معلمان تربیت بدنی استان مرکزی در بیست و ششمین دوره رقابتهای علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی مرحله شهرستان که روز سه شنبه 20/12/92 به طور همزمان در سراسر استان برگزار گردید حضور یافتند. و این حضور پر شور و حداکثری نشانه  تأثیر بالای  این رقابتها بر دانش افزایی و ارتقای علمی معلمان دارد و همچنین توجه خاص همکاران محترم تربیت بدنی بر ارتقای علمی و مهارتی خودشان  را از دیگر علت ها دانست . 

دمنه در ادامه از همه همکاران ؛ معلمان و دبیران محترم تربیت بدنی شرکت کننده ، داوران و عوامل اجرایی ، کارشناسان زحمت کش استان و  مناطق که زمینه برگزاری منظم و دقیق این رقابتها را فراهم نمودند تشکر کرد و گفت مساعدت معاونت محترم پژوهش و برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل در ارتباط با دادن مجوز دوره ی آموزشی و صدور گواهینامه ضمن خدمت برای  همکاران نقش بسیار بالایی در کیفیت افزایی این دوره از رقابتها داشته است. که جای تقدر و تشکر دارد. 

شایان ذکر است این رقابتها در دو بخش علمی که در این بخش امسال کتابهای  راهنمای معلم تربیت بدنی و مقالات علمی مجلات رشد تربیت بدنی منظور شده بود و بخش عملی شامل آزمون مهارتهای رشته های مختلف ورزشی و آمادگی جسمانی همه ساله در بین معلمان تربیت بدنی و در سه مرحله :شهرستان، استان و کشوری برگزار می گردد.

نشست کارشناسان معاونت تربیت بدنی و سلامت با حضور معاون دفتر پیشگیری وزارت آموزش و پرورش

 

در راستای بررسی عملکرد اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری و همچنین ارزیابی سطح سومین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم، جلسه ای با حضور خانم دکتر عزیزی معاون دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عوامل اجرایی در برپایی سومین جشنواره، به تنگنا و مشکلات موجود در اداره آسیب های اجتماعی اداره کل و کارشناسی های مناطق اشاره نمود.

ادامه مطلب ...

یکصد و نود و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان برگزار گردید

 

در این جلسه که در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری تشکیل گردید ،در خصوص وضعیت آب آشامیدنی مدارس فاقد لوله کشی مناسب آب و همچنین پیرامون روش های تقویت حضور هرچه بیشتر دانش آموزان در نماز های جمعه بحث و تبادل نظر گردید.

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی،در ابتدای این جلسه کریم زاده مدیر کل آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از برنامه های اجرایی آموزش و پرورش از فعالیت مدارس تا 28 اسفند ماه خبر داد.
ایشان با تاکید بر اینکه بر اساس تقویم آموزشی تمام مدارس می بایست در روزهای کاری دایر و فعالیت های آموزشی و پرورشی خود را ادامه دهند بر ادامه حضور دانش آموزان تا پایان سال در مدارس تاکید نمود.
  در ادامه جلسه دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان گزارش کاملی در خصوص  آب آشامیدنی مدارس بیان کرد که 9 آموزشگاه در استان فاقد لوله کشی اب بوده و به شبکه آب رسانی متصل نمی باشند.و تعداد 56 آموزشگاه نیز بیش از یک هفته در ماه با قطعی آب مواجه بوده و فاقد منبع ذخیره سازی آب استاندارد می باشند.  
لازم به ذکر است در این جلسه مصوب گردید بر اساس بررسی صورت پذیرفته مشکل این مدارس  حداکثر تا پایان سال جاری توسط اداره کل  نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس  با اعتبارات تخصیصی استانداری بر طرف گردد. و وهمچنین دانشگاه علوم پزشکی و شرکت  آب وفاضلاب روستایی نیز همکاری لازم را در ارتباط با نظارت و کنترل مستمر سلامت آب مدارس استان و بویژه این مدارس معمول نمایند.
در ادامه جلسه نیز سروش معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در خصوص راهکارهای اجرایی جهت حضور بیشتر و باشکوهتر دانش آموزان در فریضه نماز جمعه نکاتی را بیان کردند و هم اندیشی لازم در این مورد صورت پذیرفت.

سومین جشنواره نوجوان سالم در استان مرکزی با حضور معاون دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت متبوع برگزار گردید

 

سومین جشنواره دانش‌آموزی «نوجوان سالم» استان مرکزی در کانون امام خمینی(ره) اراک با حضور خانم دکتر عزیزی معاون دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت برگزار گردید.

کریم‌زاده در آئین اختتامیه سومین جشنواره دانش‌آموزی «نوجوان سالم» استان مرکزی در کانون امام خمینی(ره) اراک با اشاره به برگزاری دو دوره از این جشنواره اظهار کرد: دانش‌آموزان و همکاران مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آثار خود را در قالب‌های هنری در این جشنواره ارائه دادند.
کریم زاده با اشاره به وجود شرایط مناسب برای جوانان و نوجوانان پس از پیروزی انقلاب به منظور حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی عنوان کرد: به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایطی فراهم شده است که جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
کریم زاده ضمن تأکید بر تمرکز بر روی هدف اظهار کرد: تمرکز بر روی هدف قدرت انسان را چند برابر می‌کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان ساخت: این تمرکز بر روی یک هدف است که انسان را به مطلوب مورد نظر می‌رساند.
 
 مهدی دمنه نیز در این مراسم افزود: سومین جشنواره نوجوان سالم جزو مفاد تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در سومین دوره از این جشنواره حدود 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیانگر رشد دو و نیم برابری نسبت به سال گذشته بود. 
وی ادامه داد: آثار ارائه شده در این جشنواره در قالب‌های نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، مقاله و روزنامه‌نگاری با محوریت پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوء‌مصرف مواد و گرایش به خشونت با موضوع شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در حوزه دانش‌آموزی است. 
 
ادامه مطلب ...

حضور راننده اداره کل در مسابقات آفرود قهرمانی کشور

 

 مجید رمضانی راننده اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به عنوان عضو تیم آفرود استان مرکزی در رقابتهای کشوری که به میزبانی استان مرکزی و شهراراک و با حضور هشت تیم برگزار گردید حضور یافت. طبق شنیده ها مرحله بعدی مسابقات اسفند ماه جاری برگزار خواهدشد.