کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

هر پُک قلیان برابر با ۴۰ پُک سیگار

خبرگزاری تسنیم:یک فوق تخصص ریه گفت:تنباکو میوه ای به دلیل داشتن رطوبت موجب رشد انواع قارچ‌ها و میکروب‌های کشنده می‌شود،براین اساس هر پُک قلیان برابر با ۴۰ پُک سیگار است،همچنین،آب قلیان صرفاً نیکوتین تنباکو را می‌گیرد و مواد سرطانزایی را خنثی نمی‌کند.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، علیرضا آذرگون فوق تخصص ریه اظهار داشت: تنباکو میوه ای به دلیل داشتن رطوبت موجب رشد انواع قارچ‌ها و میکروب‌های کشنده می‌شود، براین اساس هر پُک قلیان برابر با 40 پُک سیگار است، همچنین، آب قلیان صرفاً نیکوتین تنباکو را می‌گیرد و مواد سرطانزایی را خنثی نمی‌کند.

این فوق تخصص ریه  ادامه داد: قلیان از زمان صفویه وارد ایران شد و به خاطر نحوه ‏استفاده و ظاهراً کم زیان بودن آن به نسبت چپق، باب طبع ایرانیان قرار گرفت. از قرن 16 به بعد تصور نادرست طریقه سالم و ایمن مصرف ‏تنباکو صورت استفاده از قلیان مطرح شد، زمانی حکیمی بنام ابوالفتح پیشنهاد کرد که دود باید اول از یک محفظۀ آبی بگذرد تا به شکل ‏بی ضرر درآید، این عقیده اولیه به منظور پوشاندن عوارض تنباکو انگیزه ای و هدفی خوب را دنبال می‌کرد ولی بدون هیچ گونه شواهد مبنی ‏بر کاهش بیماری باعث تصور نادرست ایمن بودن مصرف تنباکو به شکل قلیان شد.‏

هر پکی که به قلیان زده می شود تقریبا 40 برابر یک پک سیگار دود به ریه فرد منتقل می‌کند

وی گفت: هر وعده قلیان برابرمصرف یک پاکت سیگار است و قلیان، در هر بار مصرف، دود بسیار زیادتری را در مقایسه با کشیدن یک نخ ‏سیگار ایجاد می‌‌کند، به صورتی که مصرف یک نخ سیگار بین 500 سی‌سی تا یک لیتر دود تولید می‌‌کند، اما استفاده یک بار از قلیان 10 ‏تا 20 لیتر دود تولید خواهد کرد، دود استنشاق ‌شده از قلیان، نه تنها همه مواد سرطان ‌زای دود سیگار را دارا است، بلکه مونوکسیدکربن ‏بیشتری هم دارد و در فرهنگ جامعه ما به این حقیقت علمی توجهی نمی‌شود. 

ادامه مطلب ...

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی: سلامت جامعه در گرو داشتن جوانان پویا و اخلاق مدار است

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو داشتن جوانان پویا و اخلاق مدار است گفت: باید تلاش کنیم جوانانی مطابق با فرهنگی ایرانی و اسلامی تربیت کنیم.  

 

مهدی دمنه در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: جوانان سلول های بنیادین و زیرساخت های اصلی یک جامعه هستند که نقش اساسی در سلامت کل جامعه دارند بنابراین باید بر مبنای دین و نیازهای جوان برای آنها برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید مهارت های خوب زندگی کردن را با رویکردهای مذهبی و ملی به جوانان ایران اسلامی آموزش دهیم چرا که ایران کشوری با قدمت تاریخی و  مذهب اسلام است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی برای جوانان باید خودمان را جای آنها قرار دهیم، از دید جوان به مسائل نگاه کنیم و به فراخور سن، گرایش ها، علایق و سطح انرژی جوانان برای آنها برنامه ریزی نمائیم

 

دمنه تصریح کرد: در این راستا توجه به مسائل ورزشی، علمی، هنری، موسیقی و ... مد نظر قرار دهیم تا جوانان مطابق نیازهای خود در عرصه های مختلف حاضر شوند.

وی مشکل اصلی در برنامه ریزی برای جوانان را تدارک برنامه هایی مطابق با نیازهای بزرگسالان دانست و اظهار داشت: در بسیاری از برنامه های اجرایی ویژگی های که مناسب نیاز جوان نیست را برای جوانان درنظر می گیریم که این امر در نهایت مانع از دستیابی با اهداف می شود، نیازهای جوان را رفع نمی کند و عدم رضایتمندی جوانان را به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

نتایج نهایی رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی استان مرکزی

بیست و ششمین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی استان  مرکزی در روزهای یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 خرداد ماه در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی شهرستان خمین با حضور 160 نفر شرکت کننده و عوامل اجرای  برگزار گردید.

درپایان این رقابت ها از نفرات برتر هر گروه سنی با اهداء احکام قهرمانی و جوایز تقدیر به عمل آمد. 

در ضمن نتایج نهایی پس از بررسی مجدد در لینک ذیل قابل دانلود می باشد.و از طریق بخشنامه نیز به مناطق ابلاغ گردید.


نتایج نهایی بیست و ششمین دوره رقابت های علمی تخصصی

اطلاعیه مهم و فوری

به اطلاع همکاران محترم می رساند آزمون مجدد متمرکز دوره آمزشی مجازی "قوانین و مقررات تربیت بدنی " با کد 92305731 به مدت 16 ساعت جهت آن دسته از همکارانی که در مرحله قبل موفق به شرکت یا کسب نمره قبولی نشده اند در روز یکشنبه 18خرداد ماه سال جاری از ساعت 8لغایت 24 برگزار خواهدشد. لذا همکاران محترم واجد شرایط می بایست جهت ثبت نام از هم اکنون به سامانه LTMSمراجعه نمایند و پس از آن در تاریخ مشخص شده در ازمون شرکت کنند.  

*جهت دریافت فایل محتوی دوره به سایت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش( قسمت آموزش و استاندارد سازی - محتوای آموزشی دوره LTMS معلمان تربیت بدنی ) لینک همین سایت در بخش روزانه ها مراجعه نمایید.

میلاد خجسته امام حسین (ع) و روز پاسدار مبارک باد

الهی رجب گذشت و ما از خود نگذشتیم!تو زا ما بگذر  

سلام برشعبان و اعیادش   سلام بر حسین و عباسش   سلام بر سجاد و سجودش   سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش 

زمان برگزاری رقابتهای علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی مرحله استانی

مرحله ی استانی بیست و ششمین دوره رقابتهای علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی استان مرکزی با حضور 120نفر از افراد منتخب مناطق 15 گانه استان روزهای یکشنبه و دوشنبه یازدهم و دوازدهم خردادماه سال جاری در شهرستان خمین و اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره ) این شهرستان برگزار می گردد.  

از نکات حائز اهمینت این دوره از رقابتها ارائه گواهینامه ضمن خدمت ۱۶ ساعته به شرکت کنندگانی ایست که حداقل ۶۰ درصد نمره ازمون های علمی و عملی را بدست آورند. دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت  با بیان این خبر افزود :رقابتهای علمی و تخصصی به منظور دانش افزایی و ارتقاء سطح علمی و عملی معلمان تربیت بدنی که در نهایت  کیفیت افزایی آموزش را در پی خواهد داشت برگزار می گردد. وی افزود با برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط اداره تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی استان  سعی کرده ایم در این دوره از رقابتها برنامه های جانبی خوبی منجمله افتتاحیه و... برای همکاران شرکت کننده در نظر بگیریم .و همچنین نفرات منتخب این مرحله به رقابتهایی کشوری که در تابستان ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد اعزام می گردند.

در فصل امتحانات این غذاها را بخورید

 ماهی با دارا بودن امگا ۳ از بهترین دوستان علاقه‌مند به کتاب و مطالعه است. یک ماده غذایی پر انرژی و سبک که در مقایسه با گوشت قرمز و سایر پروتئین‌ها ارزش بالاتری دارد. امگا ۳ از مهم‌ترین چربی‌های لازم برای سلول‌های مغزی و فعالیت‌های آن‌هاست.  

به گزارش سرویس علمی  جام نیوز به نقل از ایران مطلب، ماهی با دارا بودن امگا ۳ از بهترین دوستان علاقه‌مند به کتاب و مطالعه است. یک ماده غذایی پر انرژی و سبک که در مقایسه با گوشت قرمز و سایر پروتئین‌ها ارزش بالاتری دارد. امگا ۳ از مهم‌ترین چربی‌های لازم برای سلول‌های مغزی و فعالیت‌های آن‌هاست. 

 

ادامه مطلب ...