کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

اخلاق در ورزش

 

ورزش بعنوان عاملی برای سلامت جسم و سلامت  روح  تعریف  شده  است ،  که  تن سالم ، روان  سالم  و افراد  سالم  می سازد.اخلاق از مهمترین  بخش های سلامت روح وروان است  که  رابطه ای مستقیم با ورزش دارد.

نقش ورزش در اخلاق:

         ورزش پتانسیل درونی افراد را به نحوی خود خواسته و ارادی و لذت بخش تخلیه می کند و انسان تخلیه شده از شادی های درونی احساس آرامش می کند.

         ورزش تندرستی را جایگزین رخوت و بی تحرکی می کند

         ورزش بیمار یهای ناشی ازعدم تحرک رااز ورزشکاردور می کند

         ورزش سر گرمی بسیار مفرحی است که جلوی خیلی از انحرافات و مفاسد اجتماعی را می گیرد ویا مجال پرداختن به آنها رانمی دهد.

         وقتی نشاط و تفریح سالم و واقعی در مسیر مردم بویژه نسل جوان قرار گرفت نشاط های کاذب ومجازی مقبولیتی نخواهد داشت.  

 

ادامه مطلب ...

نتایج جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی

جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی معلمان تربیت بدنی استان مرکزی در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه روزهای یکشنبه 93/2/21 و دوشنبه 93/2/22 با حضور همکاران از مناطق 15 گانه استان در شهر اراک برگزار گردید که در پایان نتایج ذیل حاصل گردید.

ابتدایی (آقایان)

مقام اول: علیرضا رفیعی بانی            ناحیه یک اراک      امتیاز:  475/6

مقام دوم : مجید محمدی                   ناحیه دو اراک       امتیاز: 407/4

مقام سوم:محمدرضا امیری اخوت       زرندیه                  امتیاز:  405/2

مقام چهارم: حیدر حبیبی                   ساوه                   امتیاز: 376/6

مقام پنجم: محمد حسن محمدی         فراهان                 امتیاز:343/4

متوسطه (آقایان)

مقام اول:ابوالفضل علی بیگی            فراهان                 امتیاز:381/75

مقام دوم: کوروش بهزادی                 ناحیه یک اراک       امتیاز:372/25

مقام سوم: سید حمید حسینی           شازند                   امتیاز: 337

مقام چهارم:رسول محمودی               ساوه                   امتیاز: 331

مقام پنجم:روح الله عباسی                خمین                   امتیاز:320/5

ابتدایی(خانم ها)

مقام اول:لاله پوریا منش                   ناحیه یک اراک        امتیاز:490/75

مقام دوم: رضوان شریف                   ساوه                     امتیاز: 474/75

مقام سوم:معصومه بهادری               ناحیه دو اراک         امتیاز:457/25

مقام چهارم:زهرا آژیر                        آشتیان                   امتیاز:434/75

مقام پنجم: مهدیه عزیزآبادی              فراهان                   امتیاز:422/75

مقام ششم:صدیقه محمد امینی        شازند                     امتیاز:399/25

مقام هفتم:فریبا رضایی                    دلیجان                    امتیاز:369

مقام هشتم:نفیسه جعفری               محلات                    امتیاز 361/5

مقام نهم:منیره سرلک                      خمین                      امتیاز:346/25

متوسطه(خانم ها)

مقام اول:ساناز حیدری                    فراهان                  امتیاز:356/75

مقام دوم:مهین بیات                       خمین                     امتیاز:298/25

مقام سوم:مریم میرهادی                 ناحیه یک اراک        امتیاز:294

مقام چهارم:بهنوش صیاد حصاری     خنداب                    امتیاز:291/5

مقام پنجم: محبوبه حسنی               ناحیه دو اراک         امتیاز:140/25

مقام ششم:افسانه حسنی              سربند                   امتیاز: 118/75

مرحله استانی دومین المپیاد آماده (طرح دادرس) در استان مرکزی برگزار شد

مرحله استانی دومین المپیاد آماده (طرح دادرس) با همکاری و مشارک فعال جمعیت هلال احمر استان مرکزی و اداره کل آموزش و پرورش استان در اردوگاه امام خمین(ره) شهرستان خمین برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، این دوره از المپیاد با حضور 18 تیم برتر از 9 شهرستان در روزهای سه شنبه 16/2/93 (ویژه برادران) و چهارشنبه 17/2/93 (ویژه خواهران) برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت به همراه کارشناسان اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان و مسئولین حوزه معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان حضور یافته و از روند و مراحل اجرای المپیاد در اردوگاه خمین بازدید نمودند.

گفتنی است در طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با همکاری جمعیت هلال احمر، مقرر شده دو نفر شامل مدیر مدرسه و مراقب سلامت یا معلم ورزش یا رابطین بهداشت هر مدرسه مقطع راهنمایی، آموزش های لازم را فرا بگیرند و افراد آموزش دیده در مدارس، تیم های دانش آموزی را در قالب 14 نفر مجهز می کنند و دانش آموزان می توانند براساس آموزش های کسب کرده در سطح منطقه، استان و در نهایت کشوری مسابقه دهند که این آموزش ها شامل 8 آیتم مانند خروج سریع، اطفای حریق، آموزش پایه احیاء و چادرزنی است

برگزاری مرحله استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی

درراستای اجرای برنامه ها و اهداف دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت متبوع وبه منظور کیفیت بخشی و تقویت درس تربیت بدنی در مدارس ، و ایجاد رقابت سالم وسازنده  علمی وعملی در بین معلمین تربیت بدنی ،مرحله استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی با حضور نفرات برتر مناطق 15 گانه استان در روزهای یکشنبه 93/2/21و دوشنبه 93/2/22 در سالن های ورزشی سیزده آبان ،یادگار امام خمینی(ره) ناحیه یک و آموزشگاه ابتدایی شهید مطهری ناحیه دو شهر اراک برگزار می گردد.

نفرات برتر این جشنواره در تابستان 93 به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.


جدول زمانبندی اجرای جشنواره الگوهای برتر تدریس

پیام معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم

 

 

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش طی پیامی ، روز و هفته معلم را به همه معلمان و فرهنگیان کشور تبریک گفت . در متن این پیام آمده است : 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
" ن وَ القَلَمِ وَ ما یَسّطُرُون "
"معلمی شغل انسان سازی است" امام خمینی(ره)
تعلیم و تربیت سنت حسنه ای است که اوج خلاقیت، عشق و هنر آفرینش را متجلی می سازد و 12 اردیبهشت ماه، سالگرد شهادت استاد فرزانه، معلم شهید مرتضی مطهری(ره)، اندیشمند برجسته جهان اسلام، فرصت مناسبی برای تجلیل و بزرگداشت از خادمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت است، معلمان و استادانی که علم و ایمان در  ضمیرهای پاک جوانان و نوجوانان به ظهور می رسانند  و سیاهی جهل و نادانی را از دلها می زدایند و جرعه زلال دانایی را در روان بشر جاری و ساری می سازند و دانایی و آگاهی و ارتقای سطح بینش و دانش، اساس تعالی  و پیشرفت شخصیت والای انسانی را تشکیل می دهد.

بزرگی معلم به اندیشه و مهر پاک اوست و سربلندی جامعه به سرافرازی معلم . سرافراز بدانیم معلمین  را تا سربلند بداریم جامعه و آینده را .

در سال  " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" ،خداوند را شاکرم که به اینجانب و شما همکاران گرامی سعادت خدمتگزاری به دانش آموزان عزیز آینده سازان  اسلامی عطا کرده است.
در این راستا ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم  فرارسیدن هفته معلم را به استادان گرانقدر و معلمان عزیز عرصه علم و پژوهش ، که با کلام و قلم  و قدم خود زمینه ساز رشد و تعالی در  آموزش و پرورش  بوده اید و پیشرفت نسل آینده کشور اسلامی ایران را فراهم می نمایید تبریک  و تهنیت عرض نموده ، دوام و توفیقات و سرافرازی شما عزیزان را از درگاه ایزد متعال خواستارم. 

 

 

جمع آوری نظرات و پیشنهادات همکاران

 

با عنایت به اینکه کم کم به پایان سال تحصیلی نزدیک می شویم ضمن تقدیر و تشکر بابت فعالیتهای مضاعف همه عزیزان در مباحث تربیت بدنی ،سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از همکاران محترم تربیت بدنی و سلامت  تقاضا می شود .به منظور برنامه ریزی بهتر جهت سال تحصیلی آتی  نظرات ،پیشنهادات ، و نقد های خود را از عملکرد اداره کل و یا کارشناسی منطقه خود با ذکر محور فعالیت(تربیت بدنی،سلامت یا پیشگیری )و ذکر مخاطب (اداره کل و یا نام منطقه)  در لینک نظر دهی همین یادداشت ارائه نمایند. 

قطعا نظرات سازنده همکاران به عنوان مجریان اصلی برنامه ها می تواند راهگشای مدیرت و سازماندهی فعالیت ها و برنامه های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت باشد و کمک کننده به ارزیابی تخصصی  عملکرد کارشناسی های مناطق آموزش و پرورش و اداره کل خواهد بود.در ضمن انتقادات و نظرات همکاران حفظ و در صورت عدم تمایل منتشر نخواهدشد.  

    با تشکر و سپاس      مهدی دمنه -معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل

حضور مدیران کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در مسابقات ورزشی دانش آموزی استان مرکزی

روز جمعه 93/2/5 جناب آقای کریم زاده مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان مرکزی و جناب آقای ملکی مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان وهیات همراه از جریان برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزای بازدید به عمل آوردند. 

در حاشیه این دیدارآقای ملکی مدیر کل محترم ورزش و جوانان ضمن تدکید بر تعامل با اموزش و پرورش نقش تربیت بدنی مدارس را در ارتقای ورزش استان کلیدی ذکر کردند.همچنین ایشان به اتفاق معاونین محترم و هیئت همراهشان  به مناسبت فرارسیدن هفته معلم و به منظور تقدیر و تشکر شاخه های گلی را به مربیان سرپرستان و داوران و عوامل اجرایی مسابقات اهدا نمودند  

آقای کریم زاده ضمن تشکر از همکاری های اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این دوره از مسابقات برگزاری مسابقات ورزشی را عامل بسیار مهم و موثر در رشد ،توسعه و ارتقاء سطح سلامت اجتماعی ،ایجاد اعتماد به نفس پرورش روحیه ایثار وگذشت و همکاری گروهی و تضمین کننده سلامت جسمانی دانش آموزان بیان کردند.و دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش آموزی را سلول های بنیادین ورزش قهرمانی و حرفه ای نام بردند.

همچنین در پایان بر همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان به منظور ارتقاء ورزش دانش آموزی و ورزش استان تاکید گردید.

  

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:اهتمام آموزش وپرورش در ارتقا ی دانش وسلامت جامعه

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان درصدد است رشته بهداشت مدارس را راه‌اندازی کند و وزارت بهداشت می‌تواند در این زمینه کمک کند.  

  به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت ، دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با شعار «یک عمر سلامت، با خود مراقبتی» در دبیرستان فرزانگان شماره یک (دوره اول)- در سخنانی اظهار داشت: موضوع آموزش و پرورش و بهداشت به عنوان یک وظیفه محوری در قانون اساسی مورد تأکید واقع شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش با 12 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون فرهنگی و 95 هزار آموزشگاه ظرفیت خوبی را برای کشور فراهم کرده است.
ادامه مطلب ...

منابع علمی آزمون کتبی مرحله استانی رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی

مرحله استانی رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی استان مرکزی در دو بخش آزمون های عملی و آزمون علمی در تاریخ های یازدهم و دوازدهم خرداد ماه 93 با حضور نفرات برتر و منتخب مناطق 15 گانه استان در شهر خمین برگزار می گردد.

آزمون های عملی شامل:فوتسال،هندبال،بسکتبال،والیبال،تنیس روی میز،بدمینتون،طناب زنی،تست ایستگاهی و دو 800 متر می باشد و منابع آزمون علمی نیز از مجلات رشد تربیت بدنی سالهای 90-91-92 می باشد که از طریق لینک زیر قابل دریافت می باشد.


منابع آزمون علمی رقابت های علمی تخصصی مرحله استانی

نتایج مسابقات ورزشی رشته های دو ومیدانی،والیبال و هندبال دانش آموزان پسر استان مرکزی 93/2/5


نام رشته ورزشی: دو و میدانی

دوره تحصیلی: دوره دوم متوسطه (پسران)

مکان برگزاری مسابقات: مجموعه ورزشی شهید باهنر

مقام های  تیمی:

مقام اول:شهرستان ساوه 

مقام دوم: ناحیه دو اراک

مقام سوم: شهرستان کمیجان

مقام های ماده 400 متر

مقام اول:بنیامین صمیمی ( ساوه) 

مقام دوم: حسین نجمی (ناحیه دو اراک)

مقام سوم: عباس داودآبادی (ناحیه دو اراک)

مقام های ماده 200 متر

مقام اول:قاسم بامداد ( ساوه) 

مقام دوم:محسن جعفری (ناحیه دو اراک)

مقام سوم: حسین وکیلی (زرندیه)

مقام های ماده 100 متر

مقام اول:حسن مجیدی( ساوه) 

مقام دوم:پژمان فلاحی (ساوه)

مقام سوم: یزدان غلامی (ناحیه دو اراک)

مقام های ماده 1500 متر

مقام اول:احمد رضا کمیجانی ( کمیجان) 

مقام دوم:امیر خلج اسکندری (ساوه)

مقام سوم: سجاد مرادی (اراک2)

مقام های ماده 110 متر با مانع

مقام اول:محمد مهدی نوری( ساوه) 

مقام دوم:سعید فیض (ساوه)

مقام سوم: حسن قربانی (زرندیه)

مقام های ماده پرش طول

مقام اول:پژمان فلاحی( ساوه) 

مقام دوم:محمد مهدی نوری (ساوه)

مقام سوم: یزدان غلامی(ناحیه 2)

مقام های ماده 800 متر

مقام اول:حسین جودی وشی(ساوه) 

مقام دوم:علی طهماسبی (ناحیه دو اراک)


نام رشته ورزشی: والیبال

دوره تحصیلی: ابتدایی (پسران)

مکان برگزاری مسابقات: سالن سیزده آبان

مقام های تیمی:

مقام اول: شهرستان ساوه

مقام دوم: ناحیه یک اراک  

مقام سوم: شهرستان خمین

نام رشته ورزشی: هندبال

دوره تحصیلی: ابتدایی (پسران)

مکان برگزاری مسابقات: سالن یادگار امام خمینی(ره)

مقام های  تیمی:

مقام اول: ناحیه یک اراک 

مقام دوم: شهرستان ساوه

مقام سوم: ناحیه دو اراک