کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

دوره کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی دوره ابتدایی در شهر اراک برگزار میگردد.

استان مرکزی به عنوان دومین  استان در کشور دوره آموزشی کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی دوره ابتدایی را با هدف توجه به درس تربیت بدنی و توسعه و استاندارد سازی درس مذکور در  تاریخ های  3 و 4 دی ماه سال جاری در شهر اراک برگزار می نماید.

دمنه ؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل با بیان این مطلب افزود  از آنجایی که استان مرکزی از نظر نیروی انسانی توانمند در سطح کشور از جایگاه بسیار خوبی برخوردار می باشد.این دوره را توسط مدرسین وزارت متبوع  با پوشش 100 آموزشگاه ابتدایی در شهر اراک انجام خواهیم داد و در مرحله بعدی ضمن تربیت مدرس استانی سایر مناطق را نیز تحت پوشش خواهیم برد.در ضمن انتخاب مراکز استان ها جهت اجرای این مرحله از آموزش توسط وزارت متبوع صورت پذیرفته است.

وی همچنین اظهار داشت همزمان با آموزگاران تربیت بدنی مدیران مدارس نیز آموزش های لازم را خواهند دید  و در ارزیابی طرح به عنوان ناظر و ارزیاب ما را یاری خواهند نمود.

لازم به ذکر است حضور آموزگاران محترم تربیت بدنی شهر اراک در دوره مذکور الزامی است.

طرح صبحانه سالم در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی دلیجان به اجرا درآمد .

طرح صبحانه سالم برای اولین بار در آموزشگاه شهید بهشتی دلیجان بر اساس پیشنهاد اعضای انجمن اولیا و مربیان ، اعضای هیأت امنا و مجری طرح مروج سلامت به اجرا درآمد و مورد استقبال دانش آموزان و اولیا قرار گرفت .  

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دلیجان ، طرح صبحانه سالم برای اولین بار در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی دلیجان اجرا شد .

حسین عباسپور ، مدیر دبیرستان پسرانه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت صرف صبحانه برای دانش آموزان گفت: اگر مدت زمان ناشتایی طولانی شود، نگهداری قند خون در سطحـی کــه مغــز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد مختل شده و یادگیری و تمرکز حواس کمتر می شود.

وی افزود ، طرح صبحانه سالم به پیشنهاد اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان و اعضای هیأت امنای دبیرستان مطرح و پس از تصویب در انجمن اولیا و مربیان ، هیأت امنا و شورای دبیران به مرحله اجرا درآمد .

وی افزود ، در این طرح بوفه آموزشگاه در روزهای هفته و با برنامه زمان بندی شده ، غذاهایی مثل آش حلیم ، سوپ ، عدسی ، نان و پنیر و سبزی به قیمت مناسب به دانش آموزان ارائه می نماید .

علی ظهیری ، معاون پرورشی دبیرستان و مجری طرح مروج سلامت نیز با اظهار خرسندی از اجرای این طرح در آموزشگاه گفت ، این طرح مورد استقبال بی نظیر دانش آموزان و اولیای آنان قرار گرفته است .

وی افزود ، ترویج فرهنگ مصرف صبحانه سالم در افزایش سطح یادگیری ،‌ پیشگیری از بیماری ها و تامین حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان موثر خواهد بود .

قابل توجه مدیران و مراقبان محترم سلامت مدارس : ابلاغ شیوه نامه پدیکلوزیس

به اطلاع همکاران محترم می رساند شیوه نامه طرح غربالگری و درمان پدیکلوزیس دانش آموزان به مدارس ابلاغ گردید .مقتضی است ضمن معاینات دقیق ، دانش آموزان مبتلا را به مراکز بهداشتی منطقه خود معرفی نمایید.لازم به ذکر است در صورت مشاهده افزایش آمار مبتلایان می بایست سریعا به منظور مقابله با این بیماری مراتب به اطلاع کارشناسی سلامت و مرکز بهداشت منطقه رسانده شود تا اقدامات لازم صورت پذیرد.لازم به ذکر است بهترین راه پیشگیری و مقابله با شپش سر افزایش آگاهی کارکنان، دانش آموزان و والدین و رعایت بهداشت فردی است.  

نکته قابل توجه همکاران: طبق توافق وزارت درمان و وزارت آموزش و پرورش پس از معرفی مبتلا می بایست  خود دانش آموز و خانواده وی تحت درمان و ارائه شامپو ضد شپش به صورت کاملا رایگان قرار گیرند.لطفا در صورت بروز هر گونه مشکل در این خصوص به کارشناسی سلامت منطقه و اداره سلامت اداره کل اطلاع رسانی شود تا سریعا پیگیری لازم صورت پذیرد. 

 

شما میتوانید اطلاعات کامل را درخصوص شپش سر و راههای مقابله با آن را در قسمت ادامه مطلب مطالعه فرمایید 

ادامه مطلب ...

جلسه کارشناسی عقد تفاهم نامه همکاری با اداره کل ورزش و جوانان

پیرو تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان در خصوص امور تربیت بدنی و جوانان-دومین جلسه کارشناسی تعیین اولویت ها و راهکارهای اجرایی و عملیاتی تفاهم نامه مذکور در سطح استان و شهرستان و مناطق با حضور معاونین و کارشناسان دو حوزه در اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید. از مهمترین موارد مورد بحث و  بررسی می توان به چگونگی برگزاری مسابقات با مشارکت دو دستگاه٬کلاس های مربیگری و داوری ٬استعدادیابی ورزشی٬نخبه یابی و نخبه  پروری ٬تشکیل کانون های ورزشی مشترک و برگزاری جشنواره ها و کارگاههای آموزشی مشترک در خصوص امور جوانان و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی نام برد.

عوامل گرایش نوجوانان به خشونت و راهکارهای پیشگیری از آن

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: دلایل و عوامل مختلفی در تحلیل گرایش نوجوانان به خشونت دخالت دارند و نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که بین پرخاشگری، خشم و خشونت مرزی قائل شویم.

نادر منصور کیایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش "چرا نوجوانان به خشونت گرایش پیدا می کنند؟" اظهار داشت: دلایل و عوامل مختلفی برای تحلیل گرایش نوجوانان به خشونت دخالت دارند و در متون و ادبیات نظری حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی، روانپزشکی، جرم شناسی، آسیب شناسی اجتماعی و حوزه‌های مشابه دیگر با رویکردهای مختلف به این موضوع نگاه می کنند. 

ادامه مطلب ...

مراسم نمادین طرح مکمل یاری ویتامین D در دبیرستان دخترانه اطهر اراک برگزار گردید

دکتر «حسن طاهر احمدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  روز شنبه در مراسم نمادین اهمیت مکمل یاری ویتامین دی در دبیرستان دخترانه اطهر اراک افزود: کمبود ویتامین دی در بدن سبب مشکلات و نارسایی های دوران میانسالی و پیری است و در کودکی نیز بیماری نرمی استخوان را سبب می شود. وی ادامه داد: نرمی و پوکی استخوان، ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی،دیابت و عدم انعطاف سیستم ایمنی بدن از جمله عوارض کمبود ویتامین دی در بدن است.او اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد که کمبود ویتامین دی در ابتلا و توسعه بیماری ام اس نیز اثرگذار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: طرح مکمل یاری ویتامین دی برای 37 هزار دختر جوان دبیرستانی با هدف مهار عوارض فقر این ریزمغذی مهم در بزرگسالی در استان به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: این طرح با اعتباری بالغ بر 260 میلیون ریال و همزمان با 30 دانشگاه دیگر در اراک انجام شده است.
طاهر احمدی گفت: قرص های مکمل یار ویتامین دی پنجاه هزار واحدی است و به مدت 9 ماه در بین جامعه هدف طرح به صورت ماهانه توزیع می شود.
طاهر احمدی اظهارکرد: بزرگترین منبع دریافت ویتامین دی در بدن قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید است که متاسفانه زندگی آپارتمان نشینی و شهری امروز به شدت مردم را از این نعمت محروم کرده است.
وی بیان کرد: تمایل جوانان به غذاهای آماده و فست فودها یکی از عوامل مهم در کاهش جذب ویتامین ها در بدن محسوب می شود که جایگزین آن ریز مغذی ها و خشکبار است.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی برگزار شد

 درعملیاتی که به همین مناسبت در دبیرستان نمونه اطهر شهرستان اراک برگزار شد، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریت های پزشکی و نیروی انتظامی در نخستین لحظات وقوع زلزله فرضی در محل حاضر شده و توانایی خود را به نمایش گذاشتند. نیروهای هلال احمر و اورژنس در این عملیات برای انتقال مصدومان فرضی به محل امن و مراکز درمانی، وارد عمل شده و آنان را توسط خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال داده و برخی دیگر نیز به صورت سرپایی در اتوبوس -آمبولانس های مستقر در محل مداوا شدند.مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی در این آیین گفت: اطلاع رسانی، ارتقای فرهنگی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی، کم کردن تلفات ناشی از زلزله و ارزیابی دستگاه های خدمات رسان در زمان حادثه از اهداف این عملیات بود.

« حسین علی نظیفی » افزود: با برگزاری این عملیات؛ هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی آموزش های خود را به روز رسانی می کنند تا در زمان زلزله آمادگی کامل را برای برخورد با حادثه داشته باشند.

وی ادامه داد: ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیا و چهارمین کشور حادثه خیز آسیا بعد از چین، هند و بنگلادش است که برای کاهش تلفات نیاز به برنامه ریزی های پیشگیرانه است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: مقاوم سازی ساختمان ها جان افراد را در مقابل حوادث نجات می دهد و تنها پنج تا 10 درصد هزینه های ساختمان سازی برای این منظور هزینه می شود.

نظیفی بیمه ساختمان ها در مقابل حوادث را امری ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به برخی از محدودیت ها؛ دولت در هنگام وقوع حوادث نمی تواند همه خسارت ها را جبران کند و باید قبل از زلزله و تا زمان باقی است بحث بیمه جدی گرفته شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز؛ پناه گیری و خروج صحیح از درب های اضطراری مدارس را دو هدف اصلی برگزاری این عملیات عنوان کرد.

« مهدی دمنه » افزود: امسال عملیات تمرینی مقابله با زلزله با شعار ' آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است' برای ارتقا سطح آموزش، آمادگی و پیشگیری در برابر حوادث طبیعی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد مرگ و میرها در زلزله در اثر تخریب ساختمان هاست  ادامه داد: در هنگام وقوع حوادث 70 درصد حادثه دیدگان در محل و توسط مردم نجات می یابند.که این بیانگر اهمیت آموزش های همگانی و تشکیل گروههای داوطلب است.

ادامه مطلب ...