کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مدارس کشور به ۲۰ هزار معلم تربیت بدنى نیاز دارد


 
سرپرست فدراسیون ورزش دانش آموزى گفت: با توجه به تعداد دانش آموزان مدارس کشور با کمبود ۲۰ هزار معلم تربیت بدنى مواجه هستند. مجید کاشف در حاشیه برگزارى مسابقات آمادگى جسمانى دانش آموزان سراسر کشور در گفت و گو با فارس در قزوین افزود: در سال جارى ساعت ورزش در مدارس از دو ساعت به سه ساعت در هفته افزایش یافته است که این تغییر ساعت از مهر در مدارس راهنمایى اجرا مى شود.
وى ادامه داد: این تغییر ساعت در سال جارى در مدارس راهنمایى و در سال هاى آینده در مدارس ابتدایى و دبیرستان نیزاجرا مى شود و همچنین در برنامه ۵ ساله مدت زمان ورزش در همه مدارس به ۴ ساعت افزایش خواهد یافت. مدیرکل دفتر فعالیت هاى ورزشى وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در حال حاضر داراى ۲۰ هزار معلم تربیت بدنى در کشور هستیم که با توجه به تعداد دانش آموزان به ۲۰ هزار معلم تربیت بدنى دیگر نیازمندیم که امیدواریم با توجه به ردیف هاى استخدامى بخشى از این کمبود را در سال تحصیلى آینده جبران کنیم.
 
وى در خصوص اعتبار ورزش مدارس تصریح کرد: این اعتبار نسبت به سال گذشته تغییرى نکرده است و در سال جارى ۱۸ میلیارد تومان اعتبار براى بخش ورزش مدارس در نظر گرفته شده که بخشى از این بودجه براى ورزش همگانى، کانون هاى ورزشى، کوهپیمایى و غنى سازى اوقات فراغت به استان ها ابلاغ خواهد شد. کاشف با اشاره به وضعیت ورزش در مدارس روستاها بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان در مدارس روستاها بسیار کم است و دانش آموزان در روستاها کارهاى بدنى زیادى را انجام مى دهند پیش بینى کرده ایم که دانش آموزان روستایى اوقات فراغت خود را با کانون هاى ورزشى روستایى سپرى کنند از این رو سال گذشته این کار را انجام دادیم و امسال نیز آن را توسعه خواهیم داد. وى با اشاره به ناهنجارى هاى جسمى در دختران و پسران دانش آموز اظهار داشت: بر اساس بررسى هاى به عمل آمده در سال هاى ۸۵ و ۸۶ ناهنجارى هاى جسمى در دختران بیش از پسران است به طورى که حدود ۱۱ درصد دختران و ۹ درصد پسران داراى ناهنجارى جسمى اند و از ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور یک میلیون و نیم دانش آموز مبتلا به ناهنجارى هاى جسمى هستند. سرپرست فدراسیون ورزش دانش آموزى، فقر حرکتى، کمبود فضاهاى ورزشى، محدودیت هاى ورزشى و مسایل فرهنگى را از عوامل بروز ناهنجارى هاى جسمى در دختران دانست. وى تصریح کرد: با افزایش سن در دختران و پسران ناهنجارى هاى جسمى نیز افزایش مى یابد به طورى که این ناهنجارى ها در دوران ابتدایى ۱۰ درصد، راهنمایى ۱۱ درصد و در دبیرستان به ۱۳ درصد مى رسد. کاشف در پایان گفت: مهم ترین ناهنجارى در دختران و پسران شان نامتقارن است که این ناهنجارى به دلیل استفاده دانش آموزان از کیف هاى نامناسب و سنگین و درست راه نرفتن ایجاد مى شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد