کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

ورزش را مهمترین راه پیشگیری از آرتروز حاد مفاصل ذکر کرد.

 

عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص فیزیوتراپی و طب ورزش، ورزش را مهمترین راه پیشگیری از آرتروز حاد مفاصل ذکر کرد.

دکتر" عباس رحیمی " روز شنبه با بیان اینکه آرتروز یک بیماری نیست، به خبرنگار ایرنا گفت: همانطور که با افزایش سن چین و چروک‌هایی در صورت بروز می‌کند، آرتروز یا خوردگی مفاصل نیز با افزایش سن ایجاد می‌شود.


 

 


 

وی افزود:البته می‌توان با مراقبت‌های بیشتر و کاهش فشار وارده بر مفصل، استفاده از روش‌های دارو درمانی، تکنیک‌های پیشرفته و نوین فیزیوتراپی از ایجاد آرتروز در مفاصل جلوگیری کرد.


 

 


 

رحیمی،کم‌کردن فشارهای بیرونی و تقویت عضلات بدن را دو راه اصلی پیشگیری از آرتروز برشمرد و اظهارداشت: در این صورت فشارهای وارده توسط عضلات جذب شده و مانع از آسیب رسیدن به مفصل می‌شود.
وی، راهکار عملی را انجام نرمش‌های صبحگاهی و شامگاهی به‌مدت ‪ ۱۵‬دقیقه، ذکر کرد و ادامه‌داد: انجام حرکات ساده مانند انقباض و انبساط عضلات به تعداد ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬بار حتی در رختخواب و پشت میز کار و دوچرخه‌سواری باعث می‌شود غضروف مفصلی بهتر تغذیه شده و مانع از خشک شدن مفصل شده و در نهایت از تخریب بیشتر غضروف و ابتلا به آرتروز حاد مفصلی جلوگیری شود.

 

این پزشک متخصص فیزیوتراپی و طب ورزشی ، با اشاره به شرایط کنونی جامعه گفت: در حدود ‪ ۱۵‬سال قبل ، بیشتر مراجعه‌کنندگان مبتلا به آرتروز بیمارانی در سنین ‪ ۴۵‬تا ‪ ۵۰‬سال بودند ، در حالی که امروزه با ماشینی شدن زندگی و کاهش حرکات فیزیکی ، این سن حتی به ‪ ۱۷‬سال کاهش یافته‌است.

وی افزود: متاسفانه با توجه به پیشرفت روش‌های فیزیوتراپی و روش‌های جراحی در داخل کشور، حرکت جامعه امروز به سمت بیمارپروری است و تنها راه جلوگیری از این سیر توجه اساسی به ورزش‌های همگانی و کسب آمادگی‌های بدنی می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد