کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

ورزش کنید

برای شروع چه کاری انجام دهیم؟


 


شروع به ورزش کنید و در انجام آن مداومت داشته باشید.


به آرامی شروع کنید: بدن شما برای انجام ورزشهای جدید نیاز به گذشت زمان دارد.


گرم کننده: با ورزشهای گرم کننده بدنتان را برای انجام ورزشهای سنگین تر آماده می کنید. شانه هایتان را بالا ببرید، روی پنجه پا بایستید، بازوهایتان را بچرخانید، در جائی که ایستاده اید قدم رو کنید، شما باید چند دقیقه ای (حداقل یک دقیقه) قبل از انجام ورزش ، حتی پیاده روی این حرکات را انجام دهید.


ورزشهای شل کننده: حرکات را کم کم متوقف کنید. اگر شما سریع راه می رفتید، راه رفتن خود را به تدریج کند کرده تا بدنتان سرد شود یا اینکه می توانید چند دقیقه ای دراز بکشید. این عمل کمک میکند که قلبتان محافظت کنید و ماهیچه ها شل شده و در نتتیجه از صدمات ماهیچه ای جلوگیری می شود.


تعیین اهداف: اهداف می تواند بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت تعیین شود. یک هفته کوتاه مدت را ممکن است به این صورت برنامه ریزی کنید که حداقل درسه روز هفته هر روز 5دقیقه ورزش کنید. در هدف بلند مدت، ممکن است شما به این صورت برنامه ریزی کنید که تا پایان 6ماه حداقل 5روز، روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید.


پیروی کردن از برنامه: فعالیتهای خود را یادداشت کنید و آنها را نزد خود نگه دارید تا اگر حس خوبی در مورد برنامه هایی که انجام می دهید نداشتید با برگشتن و مرور کردن فعالیتهای آغازین خود خوشحال وامیدوار شوید.


انجام یک ورزش مناسب در کارهای روزانه زندگی: ورزشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است.


یک حامی (حمایت کننده) داشته باشید: با یک دوست و یا یکی از اعضاء خانواده خود ورزش کنید زیرا در این صورت برای شما لذت بخش تر می شود. ورزش کردن با یک رفیق شما را سرحال می کند.


لذت بخش باشد: از بین ورزشهای مختلف سعی کنید که ورزشی را که واقعاً برای شما لذت بخش است را انتخاب کنید.


خودتان را تشویق کنید: اگر نمی توانید ورزش کنید یا ورزش کردن برای شما خیلی سخت است، نسبت به همان مقدار که می توانید ورزش کنید تا لااقل احساس خوبی داشته باشید .مثلاً اگر توانسته اید آنقدر پشتکار داشته باشید که از صندلی خودبلند شوید و یا مقداری پیاده روی کنید احساس سر بلندی و افتخار کنید. وقتی برگردید و به زمان شروع ورزش فکر کنید،ممکن است نسبت به آینده خود امیدوارتر شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد