کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

نشست کارشناسان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

نشست کارشناسان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

نشست کارشناسان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تبیین وضع موجود و برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای جایگاه ورزش دانش آموزی برگزار شد.


نشست کارشناسان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تبیین وضع موجود و برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای جایگاه ورزش دانش آموزی برگزار شد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش دراین نشست بر برنامه‌ریزی به منظور شکوفا نمودن استعدادهای ورزش در آموزش وپروش تاکید کرد وگفت: اگر بخواهیم جزیره‌ای عمل کنیم منابع را اتلاف کرده‌ایم.

"سیدغلامرضا کمانه"افزود : موظف هستیم در آموزش و پرورش فضایی به‌وجود آوریم تا ضمن پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان،آنان برای انجام ماموریت های اجتماعی خود با قدرت ظاهر شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت سازمان تربت بدنی، وی درادامه در خصوص پرورش ورزشکاران حرفه‌ای اظهارداشت: برای آن دسته از دانش آموزان که به‌عنوان استعدادهای خاص شناسایی می‌شوند بایستی با ایجاد شرایط مناسب، زمینه جذب آنان به باشگاه‌های حرفه‌ای و تیم‌های ملی فراهم شود.

کمانه آموزش فراگیر ‪ ۱۴‬میلیون دانش‌آموز در قالب کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی را یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش نام برد و گفت:
بچه‌ها باید به واسطه بازی که کوچک شده‌زندگی کردن است با تعاملات اجتماعی و شناخت قوانین ومقررات آشنایی پیدا کنند .

وی باتاکید بر نقش معلم ورزش اظهارداشت: رفتار معلم مانند تیشه مجسمه ساز شخصیت دانش آموز را می‌سازد. او با داوری خود عدالت را می‌آموزد، با تشویق عاطفه را پرورش می‌دهد و با آزاد گذاشتن فعالیت دانش آموز و نظارت بر وی ، روحیه خلاقیت را پرورش می‌دهد . بنابراین نباید از آموزش و پرورش انتظارداشت که فقط تعداد محدودی مسابقه بگذارد وورزشکاران خودرا گلخانه‌ای پرورش دهد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان این سوال که جایگاه باشگاه دانش آموزی و فدراسیون دانش آموزی کجاست اظهارداشت : این مساله در برنامه جامع ورزش مدارس کشور پیش بینی شده است .

کمانه بهره‌گیری ازظرفیت‌های موجود در فدراسیون‌ها، توجه به ورزش روستایی، قهرمانی وحرفه‌ای، توسعه زیرساختهای ورزش کشور و افزایش اعتبارات ورزشی را از عوامل موثر در رشد ورزش کشور دانست.

وی ضمن تحلیل و بررسی عملکرد سازمان تربیت بدنی با تاکید بر نقش مدیریتی مهندس علی آبادی ،بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در فدراسیون‌ها و توجه به پایین‌ترین قاعده هرم ورزش از دیدگاه جغرافیایی ( روستاها) و بالاترین نقطه هرم ( ورزش قهرمانی و حرفه‌ای )و توسعه زیرساختهای ورزش کشور را از اهم برنامه‌های توسعه‌ای انجام شده دانست.

کمانه درادامه با اشاره به نقش حمایتی نمایندگان مجلس ازورزش کشور، افزایش سرانه فضاهای ورزشی و ارتقای سطح بودجه ورزش و ورود منابع جدید اعتباری را از دیگر دستاوردهای سازمان اعلام کرد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بااشاره به تفکر عمومی مردم به ورزش ، تصریح کرد : برای پاسخگویی به خواست مردم ، باید برای ورزش دانش آموزش مدل‌سازی کنیم.ضمن اینکه باید فرآیند فعالیتهای حوزه‌های موازی ورزش کشور را ترسیم و از حرکتهای موازی پرهیز نماییم.

کمانه به نظام جامع ورزش مصوب سال ‪ ۸۲‬اشاره کرد و افزود: وقتی نقش شوراهای چهارگانه نظام جامع را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم تاثیرگذاری شوراها در حد شوراهای مشورتی است ودر عمل وحدت فرماندهی و اقتدار اجرایی که بتواند اختیارات کافی به رییس سازمان بدهد تا بر اساس آن در سایر دستگاههای دولتی تاثیرماهیتی داشته باشد ، دیده نمی‌شود.

این نشست،انتظارات دبیران ورزش از سازمان تربیت بدنی و وزارت آموزش و پرورش مطرح و مقرر شد در جلسه مشترک سازمان تربیت بدنی و وزارت آموزش و پرورش عنوان شود. همچنین دراین نشست با توجه به توافق اولیه با سازمان تربیت بدنی عنوان شد امسال المپیاد ورزش دانش آموزی با برنامه مشترک سازمان و وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

 


منبع خبر :   ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد