کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مفاد منشور معاونت تربیت بدنی و سلامت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ،معاونت تربیت بدنی و سلامت با اتکال به خداوند متعال و با تأسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) و با تکیه به رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و با محوریت سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش ، به منظور گسترش نشاط ، تحرک و سلامت دانش آموزان، منشور معاونت تربیت بدنی و سلامت کشور را به شرح زیر اعلام کرد :

1)  رویکرد دینی و تربیتی را سرلوحه کار خود قرار داده و با اهتمام به ترویج و تحکیم مبانی دینی واخلاقی در مدارس و در بین دانش آموزان وکارکنان و با محوریت شعار " تحصیل ، تهذیب ، ورزش " به سهم خود ، زمینه های هدایت دانش آموزان به سوی حیات طیبه را فراهم نماید.

2)  توجه به مدرسه بعنوان نهادی اثرگذار در تربیت رسمی و عمومی را مورد تأکید قرار داده و از طریق توسعه و کیفیت بخشی برنامه ها وفعالیت ها و اجرای تکالیف مرتبط  و نقش آفرینی فعال در جهت تحقق ماموریت های اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت و با هم – افزایی کلیه ظرفیت ها ، زمینه ارتقاء کیفیت زندگی دانش آموزان را فراهم نماید.

3)بسترهای لازم برای استعدادیابی ، کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان را فراهم نماید.

4) شیوه های زندگی سالم را در بین دانش آموزان ، کارکنان و والدین ترویج نماید.

5)  با گسترش مسابقات و فعالیت های ورزشی ، علاوه بر کوشش جهت ترویج ورزش همگانی و قهرمانی و فرصت های شایسته برای اوقات فراغت ، بسترهای لازم برای درخشش دانش آموزان در میادین ورزشی ملی ، منطقه ای و بین المللی را فراهم نماید.

6) سرانه فضاهای ورزشی و بهداشتی مدارس و دانش آموزان را گسترش داده و ضمن بهبود شاخص های بهداشت محیط و توسعه و تجهیز مدارس ، زمینه رشد دانش آموزان تحت پوشش طرح های ورزشی ، سلامت و پیشگیری را فراهم نماید.

7)  علاوه بر توسعه زیرساخت ها و نظام برنامه درسی و کمک آموزشی حوزه تربیت بدنی و سلامت ، زمینه ارتقاء دانش و مهارت کلیه کارکنان حوزه تربیت بدنی و سلامت را فراهم نموده و منابع انسانی این حوزه را بهسازی ، توسعه و کیفیت بخشی نماید.

8) عوامل و رفتارهای مخاطره آمیز در مدارس و در بین دانش آموزان را شناسایی نموده و زمینه مراقبت از دانش آموزان  در برابر بیماری ها، رفتارهای پرخطر ، آسیب های اجتماعی و اعتیاد را فراهم نماید.

گفتنی است ؛ مدیران ، کارشناسان ، معلمان تربیت بدنی ومربیان بهداشت با اعتقاد و ایمان راسخ به اهمیت و ضرورت تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان پیمان بستند با همدلی و هم – افزایی همه توان و ظرفیت خود را برای تحقق مفاد منشور بکار گرفته  واز این طریق به تحقق جامعه ای سالم و با نشاط ، بویژه در بین کودکان ، نوجوانان و جوانان کمک کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد