کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

مراسم نمادین آغازتوزیع شیر با عنوان « شیر و سلامتی »

 

طی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی مراسم نمادین توزیع شیر با عنوان «شیر و سلامتی» در دبستان کاظم میثمی اراک برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، کریم زاده در این مراسم افزود: انسان برای سالم زیستن نیاز به مواد غذایی مناسب دارد که در این راستا استفاده از لبنیات و شیر از سنین کودکی می‌تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

وی افزایش بهداشت و کاهش هزینه درمان در جامعه، اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی مصرف شیر و لبنیات، افزایش سلامت عمومی و نهادینه شدن فرهنگ شیر در جامعه را برخی از اهداف توزیع شیر در مدارس بر شمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: در سال جاری 170 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که از این تعداد 34 هزار نفر در مناطق روستایی و 136 هزار نفر در مناطق شهری هستند.

کریم زاده با بیان اینکه کلیه دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی (مدارس دولتی)، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و مدارس شبانه‌روزی و کارکنان این مراکز، جامعه هدف توزیع شیر هستند، گفت: سرانه مصرف در برنامه توزیع شیر مدارس 14 کیلوگرم در سال است که امسال هر دانش‌آموز 70 نوبت شیر که حدود 200 سی سی با 5/2 درصد چربی می باشد را دریافت می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد