کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

۳ نمونه نرمش مفید برای مقابله با زانو درد

پا به عنوان قلب دوم انسان ها شناخته می شود هرگونه مشکلی که برای آن ایجاد شود در روند زندگی ما نیز تاثیر خواهد گذاشت. به همین علت باید دقت کافی را داشت تا کمتر دچار آسیب های متفاوت شود. 

در مدل های مختلف پا در زانو بیشترین قربانی را دارد. زانو دقیقا بخشی است که بسیاری توان حتی تکان دادن آن را نیز ندارند. این بخش از آن جایی که همیشه تحت فشار قرار دارد بیشترین آسیب را می بیند. برای اینکه بتوانید زانو درد را درمان کنید نیاز است تا با پزشک مشورت کنید اما قبل از آن می توانید از نرمش های خاصی نیز کمک بگیرید که در ادامه برای شما آماده کرده ایم:

** پله نوردی: 

 

 

 

 


اولین نرمش بسیار مفید برای مفصل های زانو پله نوردی است. شاید اسم این نرمش گول زننده باشد اما نیاز نیست شما یک ساختمان ۱۰ طبقه را با پله بالا و پایین کنید. درمقابل یک پله بایستید و پای چپ را روی پله قرار دهید. در این حالت با یک فشار کوچک پای راست خود را از روی زمین جدا کرده و در هوا معلق نگه دارید. این حرکت را ۶ بار با هرکدام از پاها تکرار کنید.
 

** بشین و پاشو باصندلی: 

 

 

 نرمشی بسیار موثر برای افرادی که در هر دو زانو احساس درد می کنند. یک صندلی بدون دسته و محکم پیدا کنید و روی آن بنشینید. صندلی باید طوری باشد که کف پاهای شما روی زمین باشد و زانوها زاویه ۹۰ درجه داشته باشند. دراین حالت سرپا ایستاده و دوباره روی صندلی بنشینید. این حرکت را ۱۰ مرتبه انجام دهید.  

** بلند کردن پا:

 

 نرمش کاربردی دیگری که می توانید از آن استفاده کنید بلند کردن پا است. روی زمین و بر روی یک سمت بدنتان دراز بکشید و سپس پای خود را از پای دیگر جدا کرده و تا زاویه ۴۵ درجه بالا آورید. در این حالت چند ثانیه مکث کنید و سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت را با هر طرف بدن ۱۰ بار تکرار کنید.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد