کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

جشنواره استانی نوجوان سالم برگزار گردید.

جشنواره فرهنگی ،پژوهشی نوجوان سالم (با هدف پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و خشونت )با معرفی آثار برگزیده دانش آموزان برگزار گردید. به نقل از روابط عمومی دانش آموزان دوره متوسطه استان در این جشنواره  بیش از ۱۳۰ اثر مقاله- ۳۳ فیلم و۴۴ عکس با موضوعات پیشگیرانه ارائه نمودند که پس از بررسی آثار توسط هیئت داوران از هر گروه ۳اثر به عنوان منتخب مشخص و معرفی شدند. در این جشنواره به نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا گردید.و این عزیزان به مرحله کشوری جشنواره راه یافتند.

شایان ذکر است این جشنواره با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار گردید. در این مراسم کریم زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روحی و جسمی دانش آموزان گفت:امروز آموزش و پرورش با تاکید بر پیشگیری از اختلالات و ناهنجاری ها طرح های مختلف آموزش و پرورش در حیطه سلامت و بهداشت دانش آموزان پیگیری می نماید ولزوم دستیابی به اهداف و برنامه ریزی های بخش سلامت در آموزش و پرورش مشارکت همه جانبه اولیاء ،دستگاه های مسئول با آموزش و پرورش می باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه بهداشت وسلامتی نوجوان مقدمه وبستر لازم جهت دستیابی به اهداف والای تعلیم و تربیت است افزود:فرایند توانمندسازی دانش آموزان برای افزایش و ارتقاء سلامتی شان موضوعی است که از دوره ابتدایی آغاز می شود ودر حساس ترین دوره رشد با برنامه های مختلف در بخش سلامت پیگیری می شود که این موضوع به طور صریح در سند تحول بنیادین مطرح شده است.

در ادامه دکتر موسوی پور،استاد دانشگاه در سخنانی به لزوم توانمند سازی،ارائه راهنمایی و مشاوره مطلوب و برنامه ریزی را سه عنصر مهم در موفقیت دانشآموزان برشمرد.

ایشان با اشاره به ناهنجاریهای روانی رایج در عصر حاضر به موضوع ایجاد فضای شاد و با نشاط، تعدیل در انتظارات وتوقعات و مثبت اندیشی را از جمله مواد مورد نیاز جهت حفظ بهداشت روانی دانست. 

اجرای گروه سرود دانش آموزی - برنامه ورزش باستانی نوجوانان - اجرای موسیقی پاپ توسط خواننده جوان از دیگر برنامه های جشنواره بود.  

در پایان جشنواره دانش آموزان در نماز جماعت که به امامت حضرت آیت اله دری نجف آبادی نماینده محترم  ولی وفقیه در استان مرکزی  اقامه شد حضور یافتند .در این مراسم آیت اله دری نجف آبادی شکل گیری معاونت تربیت بدنی و سلامت و پیشگیری را از کارهای خوب وزارت آموزش و پرورش ذکر نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد