کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

کیومرث هاشمی :رشته کشتی در مدارس تخصصی ورزش راه اندازی می شود

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی آموزش رشته کشتی در مدارس تخصصی ورزش خبر داد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  کیومرث هاشمی سه عامل در آموزش  رشته های ورزشی را مهم و اساسی خواند و  اظهار کرد: مهیا بودن امکانات اجرایی ، برخورداری از  نیروی انسانی متخصص و تامین اعتبارمورد نیاز از عوامل مهمی است که باید در آموزش رشته های ورزشی به دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.
وی علاقه مندی دانش آموزان را از نکات مهم توصیف و تصریح کرد: یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش فراگیر شدن رشته کشتی بعنوان ورزش اول کشور است که برای ایجاد این رشته نیازمند بررسی های لازم در خصوص وضعیت مربی و نیروی متخصص می باشیم.
وی از وجود 150 سالن تخصصی کشتی در حوزه آموزش و پرورش خبرداد و گفت: از لحاظ سخت افزاری درخصوص راه اندازی آموزش رشته کشتی مشکلی وجود ندارد.
هاشمی ادامه داد : به دلیل وجود برخی محدودیت ها در زمینه نیروی انسانی و امکانات دیگر برخی رشته های ورزشی  در قالب مدارس تخصصی ورزش ایجاد می شوند تا دانش آموزان علاقمند ، بتوانند بهره کافی  از آن را ببرند.
وی افزود: در حال حاضر در دوره ابتدایی ، رشته ژیمناستیک در پایه دوم ، شنا در پایه سوم ، طناب‌زنی در پایه چهارم ، تنیس روی میز در پایه پنجم و دو و میدانی در پایه ششم در حال اجرا می باشد که این ورزش ها در مجموع 7  میلیون دانش آموز را  در کشورتحت پوشش قرار داده است .
هاشمی در پایان از  آموزش رشته بسکتبال در پایه اول دوره اول متوسطه(اول راهنمایی) در سال آینده خبر داد .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد