کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

هنگام خونریزی بینی سر را بالا نگیرید

استفاده از کمپرس آب سرد و یخ به علت تاثیر در انقباض عروق در قطع خونریزی‌های بینی نقش مهمی دارد. 

محسن نراقی، متخصص گوش و حلق و بینی و رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی در بسیاری از مواقع افرادی که دچار خونریزی بینی می‌شوند در صورت بند نیامدن خونریزی فورا از کمپرس آب سرد و یخ و قرار دادن آن در پشت گردن استفاده کنند زیرا در بیشتر مواقع با توجه به اینکه انبساط عروقی در بینی که یکی از پرخون‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود این راه حل با انقباض عروقی و کاهش شدت جریان خون موجب کم شدن و قطع خونریزی می‌شود.
 
وی با اشاره به قرار دادن پنبه، گاز استریل و نظایر آن برای توقف خونریزی بینی تاکید کرد: در بسیاری از موارد افراد به علت کم تجربگی این محصولات را به صورت خشک استفاده کرده و در این حالت هر چند که خونریزی قطع می‌شود اما چون الیاف خشک آنها به بینی می‌چسبد در نتیجه هنگام برداشتن آنها خونریزی مجددا تکرار می‌شود.
 
نراقی گفت: بهترین شیوه برای استفاده از پنبه یا نظایر آن برای قطع خون دماغ چرب کردن آنها است زیرا در این حالت هیچ چسبندگی با عروق مخاطی ایجاد نشده و پس از برداشتن این پانسمان اورژانسی خونریزی ادامه نمی‌یابد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هنگام وقوع خون دماغ باید به صورت عمودی نشسته و گردن را کمی به جلو خم کرده و با 2 انگشت نوک تیغه بینی را باید محکم فشرد تا خون ریزی کنترل یا قطع شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد