در راستای اجرای مسابقه طرح درس نویسی بین دبیران و آموزگاران درس تربیت بدنی در استان مرکزی شیوه نامه تدوین و ملاک های ارزشیابی این مسابقه به صورت زیر خدمت همکاران محترم ارائه می گردد.
ردیف |
موضوع |
امتیاز |
1 |
مشخصات کلی طرح درس |
3 |
2 |
تدوین اهداف (با توجه به رویکرد درس ملی) |
20 |
3 |
تهیه وسایل مورد نیاز اجرای برنامه |
3 |
4 |
فعالیت های قبل از شروع کلاس یا سازماندهی کلاس |
5 |
5 |
ارزشیابی تشخیصی یا پیش دانسته ها |
5 |
6 |
گرم کردن(عمومی و اختصاصی) |
12 |
7 |
ارائه مطالب جدید آموزشی(توجه به نقش مربی و نقش دانش آموز) |
12 |
8 |
ارائه تمرینات متناسب با اهداف |
15 |
9 |
فعالیت های تکمیلی و بازی |
10 |
10 |
جمع بندی مطالب |
5 |
11 |
بازگشت به حالت اولیه |
5 |
12 |
رعایت زمان بندی در رئوس مطالب |
5 |
13 |
مجموع امتیازات |
100 |
موارد مورد توجه و امتیازات مربوطه:
** در نظر داشتن نکاتی هم چون رعایت اصول تمرین، شادی و نشاط، خلاقیت و نوآوری، تنوع و کاربردی بودن و تناسب فعالیت ها با سن، فضا و امکانات مدارس و مدل های گروه بندی و استقرار دانش آموزان و مربی در تدوین طرح درس حائز اهمیت می باشد.