کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

همزمان با سراسر کشور طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی آغاز شد


طرح توزیع شیر رایگان با عنوان شیر و سلامتی در مدارس استان مرکزی از امروز (16 آذر) با هدف فرهنگ سازی در امر مصرف شیر و توجه به سلامتی دانش آموزان به صورت نمادین در دبستان میرزا ‌رضا کرمانی اراک آغاز شد. به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: جامعه هدف این طرح، 165 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه است.

سیف الله کریم زاده با اشاره به این که برای اجرای این طرح یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه می شود، بیان کرد:از آغاز این طرح تا پایان سال تحصیلی شیر رایگان در 24 نوبت بین دانش آموزان توزیع می شود.

وی ابراز داشت: برای توزیع آسان شیر به مدارس، در سال جاری از تمامی شرکت های تولید کننده شیر استان مرکزی کمک گرفته شده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: کاهش سوء تغذیه و فقر، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان و داشتن جامعه ای سالم، افزایش بهداشت و کاهش هزینه های درمان، اصلاح الگوی مصرف شیر و لبنیات و افزایش سلامت عمومی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شیر در جامعه را از اهداف توزیع شیر در مدارس عنوان کرد.

این مقام مسئول، سرانه شیر هر دانش آموز در سال جاری را 6 کیلوگرم عنوان و بیان کرد: شیر ها در بسته های cc200 با 5/2 درصد چربی به 2 شکل استرلیزه (مختص مناطق روستایی) و پاستوریزه روزانه در مدارس توزیع می شوند.

گفتنی است این طرح فقط در مدارس دولتی اجرایی می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد