کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش
کوهنوردی دختران گردو

کوهنوردی دختران گردو

تربیت بدنی و سلامت برای بچه های تحت پوشش

سومین جشنواره نوجوان سالم در استان مرکزی با حضور معاون دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت متبوع برگزار گردید

 

سومین جشنواره دانش‌آموزی «نوجوان سالم» استان مرکزی در کانون امام خمینی(ره) اراک با حضور خانم دکتر عزیزی معاون دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت برگزار گردید.

کریم‌زاده در آئین اختتامیه سومین جشنواره دانش‌آموزی «نوجوان سالم» استان مرکزی در کانون امام خمینی(ره) اراک با اشاره به برگزاری دو دوره از این جشنواره اظهار کرد: دانش‌آموزان و همکاران مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آثار خود را در قالب‌های هنری در این جشنواره ارائه دادند.
کریم زاده با اشاره به وجود شرایط مناسب برای جوانان و نوجوانان پس از پیروزی انقلاب به منظور حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی عنوان کرد: به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایطی فراهم شده است که جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
کریم زاده ضمن تأکید بر تمرکز بر روی هدف اظهار کرد: تمرکز بر روی هدف قدرت انسان را چند برابر می‌کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان ساخت: این تمرکز بر روی یک هدف است که انسان را به مطلوب مورد نظر می‌رساند.
 
 مهدی دمنه نیز در این مراسم افزود: سومین جشنواره نوجوان سالم جزو مفاد تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در سومین دوره از این جشنواره حدود 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیانگر رشد دو و نیم برابری نسبت به سال گذشته بود. 
وی ادامه داد: آثار ارائه شده در این جشنواره در قالب‌های نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، مقاله و روزنامه‌نگاری با محوریت پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوء‌مصرف مواد و گرایش به خشونت با موضوع شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در حوزه دانش‌آموزی است. 
 
دمنه بیان کرد: همکاران آموزش و پرورش و والدین نیز در قالب مقاله آثار خود را ارائه دادند.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در هر بخش سه اثر به عنوان رتبه برتر و یک اثر قابل تقدیر منتخب استانی مشخص و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
 
در ادامه کاووسی دبیر سومین جشنواره دانش آموزی «نوجوان سالم» استان مرکزی افزود: از مجموع 285 اثر ارسال شده از مناطق 15 گانه دوره متوسطه دوم استان مرکزی به دبیرخانه جشنواره تعداد 20 اثر انتخاب و برای مرحله کشوری به تهران ارسال می‌شوند.
 
در این مراسم استاد علی نقی‌زاده پایه‌گذار علم آینده‌پژوهی فردی در ایران نیز پیرامون معماری نوجوانی صحبت کرده و گفت: یکی از پایه‌های اصلی سلامت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش طراحی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ما باید برای کنکور زندگی آماده شویم و نه کنکور دانشگاه عنوان کرد: به نظر می‌رسد دانش‌آموزانی که در سیستم آموزشی ما رشد می‌کنند برای زندگی آینده آماده نشده‌اند.
 
این کارشناس ارشد روانشناسی ضمن تأکید بر ایجاد بلوغ فکری، اقتصادی، اجتماعی و معنوی در دوران تحصیل و مدسه عنوان کرد: اگر سیستم آموزشی قادر به پرورش این نیازمندی‌ها در دانش آموزان نیست خود دانش‌آموز باید به این بلوغ‌ها برسد تا از آسیب‌های پیش رو محفوظ بماند.
 
نقی‌زاده با بیان اینکه دانش‌آموزان ما حافظه‌محور بار آمده‌اند خاطرنشان ساخت: با این رویکرد در پنج سال آینده دانش آموزانی نخواهیم داشت که آینده را مدیریت کنند.
 
در پایان این مراسم آثار برتر سومین جشنواره دانش‌آموزی «نوجوان سالم» استان مرکزی به این ترتیب اعلام شد؛
 
نتایج آثار برتر در رشته فیلم‌سازی:
 
فیلم کوتاه «عاقبت سادگی» ساخته شهریار مطلبی مقدم از هنرستان شهید مقیمی ناحیه یک اراک حائز رتبه اول در این جشنواره شد.
 
فیلم‌های «سفید پررنگ» ساخته صادق سعیدی از مدرسه علامه حلی شهرستان ساوه رتبه دوم و «کنتور» ساخته کسری هدایت‌نیا از مدرسه شهید آوینی ناحیه یک اراک رتبه سوم را بدست آوردند.
 
فیلم «نابودی» کاری از فاطمه نوری از مدرسه الزهرا(س) شازند قابل تقدیر شناخته شد.
 
روزنامه دیواری؛
 
محدثه افضلی و زینب احمدی از مدرسه نمونه فرهنگ ناحیه یک اراک رتبه اول، هانیه طالبیان مسعودی از مدرسه نمونه فرهنگ اراک رتبه دوم، فرشته ابراهیمی از مدرسه عصمتیه شهرستان ساوه رتبه سوم و تینا ولایی از مدرسه نمونه فرهنگ ناحیه یک قابل تقدیر شناخته شد.
 
رشته عکاسی؛
 
محدثه رجایی متین از مدرسه فرشتگان ناحیه دو اراک رتبه اول، مریم ربیعی از مدرسه شهدای آلومینیوم ناحیه یک اراک رتبه دوم و محمد حسین قدمی از دبیرستان شکرایی ناحیه یک اراک رتبه سوم این بخش را بدست آورد.
 
در این بخش از فاطمه خوانساری از مدرسه شهدای آلومینیم ناحیه یک اراک تقدیر شد.
 
رشته نقاشی؛
 
فاطمه داودآبادی از مدرسه فرشتگان ناحیه دو اراک رتبه اول، عارفه فرخی از مدرسه رسالت شهرستان زرندیه رتبه دوم و مریم عسگری از مدرسه شهدای آزادی شهرستان خمین رتبه سوم را از آن خود کرد.
 
زهره شاطری و نیلوفر سروندی از مدرسه تزکیه و مطهره قابل تقدیر شدند.
 
مقالات دانش‌آموزی؛
 
سید محمدرضا موسوی از مدرسه شهید بهشتی شهرستان محلات رتبه اول، محمد حسین رضایی از مدرسه علامه حلی خمین رتبه دوم و متین شعبانی از مدرسه الزهرا(س) شازند رتبه سوم را بدست آوردند.
 
در این بخش علی‌اکبر زاهدی و حسین الماسی از مدرسه مصطفی خمینی سربند حائز رتبه تقدیر شدند.
 
در بخش مقالات کارکنانٰ؛
 
محمد راد از شهرستان ساوه رتبه اول، سید اصغر بنی جمالی از ناحیه یک اراک رتبه دوم، زهره دانش پژوه از ناحیه یک اراک رتبه سوم و محمد هادی شهسواری از ناحیه یک اراک شایسته تقدیر شد.
 
در بخش مقالات والدین از عبدالرضا نوری از شهرستان شازند تقدیر شد.
 
مناطق آموزشی برتر به لحاظ عملکرد پیشگیرانه؛
 
محمدرضا صابری معاون پژوهشی و حبیب عسگری کارشناس پیشگیری از شهرستان تفرش رتبه اول، عباس رمضانی معاون پژوهشی و عاطفه صیدی کارشناس پیشگیری از شهرستان خنداب رتبه دوم، اکبر جابری معاون پژوهشی و داود شکوری کارشناس پیشگیری از شهرستان خمین رتبه سوم را بدست آوردند.
 
مناطق برتر به لحاظ آثار ارسالی به جشنواره؛
 
سید عباس سجادی معاون پژوهشی و جعفر زنگارکی کارشناس پیشگیری از ناحیه یک اراک رتبه اول، مفتح‌زاده معاون پژوهشی و نادر امین کارشناس پیشگیری از ناحیه دو اراک رتبه دوم و یوسف خندانی معاون پژوهشی و علی امیری کارشناس پیشگیری از شهرستان نوبران رتبه سوم را کسب کردند.
 
مدارس برتر به لحاظ عملکرد پیشگیرانه و آثار ارسالی به جشنواره؛
 
ناهید دهقان مدیر مدرسه و فاطمه بیان مجری طرح دبیرستان شهدای آلومینیوم ناحیه یک اراک رتبه اول، ناهید سلیمی مدیر مدرسه و رقیه سرفرازی مجری طرح دبیرستان ارشاد شهرستان خنداب رتبه دوم، اعظم کامبخش مدیر مدرسه و نوشین غیاث آبادی مجری طرح دبیرستان حاج مسلم شمسی از شهرستان تفرش، ربابه رحیمی مدیر مدرسه و فخرالسادات صمدی مجری طرح دبیرستان تزکیه ناحیه دو اراک رتبه چهارم و بهجت بابایی مدیر مدرسه و آزاده بیان مجری طرح دبیرستان مصباح الهدی شهرستان خمین رتبه پنجم را در این بخش بدست آوردند.
 در این مراسم فیلم‌های «سفید پررنگ» ساخته صادق سعیدی از مدرسه علامه حلی شهرستان ساوه و «کنتور» ساخته کسری هدایت نیا از مدرسه شهید آوینی ناحیه یک اراک و فیلم «نابودی» کاری از فاطمه نوری از ندرسه الزهرای شازند به نمایش درآمد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد